Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Søkte på tre hybler hos SiT i februar, men tror de kanskje er litt for dyre for meg, så trenger å legge inn en søknad på noen billigere hybler, men er kanskje noe sent ute.

 

Hos SiA kan man legge inn fler søknader, men kun den nyeste teller, ser ikke noe om dette på SiT sine sider. Vil det påvirke min første søknad om jeg legger inn en ny?

Endret av RAD1V
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det vanlig at folk er trege med å svare? Sendte ut noen mailer hvor jeg sa jeg var interessert i hybel, men har ikke fått svar. Gjorde dette for kanskje 5-6 dager siden.

Kanskje det bare er jeg som er utålmodig? :p

Lurer fortsatt på dette..

Er over en uke siden jeg sendte ut kanskje 2-3 mailer, og ingen har svart. Sendte et par til på fredag og ingen har svart på de heller.

 

Når pleier det forresten å være mest hybler til leie?

Blir de fleste lagt ut i disse dager, eller i juni/juli?

Lenke til kommentar

^Det har gjerne stått "Send en mail og fortell litt om deg selv, hvis du er interessert".

Så da har jeg jo gjort det da..

Ikke alle oppgir telefonnummer engang.

Vel, da er de nok bare treige med å svare, eventuelt så samler de opp flere tilbakemeldinger for å vurdere alle de interesserte, hva veit vel jeg. Poenget er bare at ikke alle gidder (evt har høflighet til) å svare på mail fra folk hvis de allerede har fått leid ut. Dog, det kan det hende jeg har vært uheldig med den mengden utleiere jeg har vært borti. Ut i fra hva du skriver virker det uansett positivt at de ønsker mer informasjon på mail.

 

Personlig, de gangene jeg har hatt kontakt med utleiere via mail, så har jeg fått svar etter alt mellom et par minutter og flere dager. Noen fikk jeg heller aldri svar fra, så det er vanskelig å vurdere hva som er for lang tid.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Søkte på tre hybler hos SiT i februar, men tror de kanskje er litt for dyre for meg, så trenger å legge inn en søknad på noen billigere hybler, men er kanskje noe sent ute.

 

Hos SiA kan man legge inn fler søknader, men kun den nyeste teller, ser ikke noe om dette på SiT sine sider. Vil det påvirke min første søknad om jeg legger inn en ny?

 

Søker du nå får du ikke hybel før jorden går under.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I fjor søkte jeg hybel hos SiT i midten av juli, og fikk tilbud på Singsaker studentby i slutten av september (hadde leid privat frem til dette, men utleier var noe useriøs). Mulig jeg var heldig. Siden hver studentby har egen venteliste kan det være store variasjoner i ventetid, så det kan være lurt å ringe dem for å høre hva de anbefaler. Vil anta de anbefaler usentrale studentbyer som Steinan og Moholt.

 

Dersom du bare trenger noe før jul kan jeg forøvrig anbefale Singsaker; ideell beliggenhet om man studerer på Gløs, og for det meste bygg som enten er nye eller nylig oppussede.

 

 

Det kan være verdt å merke seg at dersom man tidligere har søkt og deretter selv endrer søknaden på nettsiden vil man miste plassen i køen. Dersom man ringer eller sender e-post så beholder man plassen ved endret søknad.[endret, se under]

Endret av Salt kjeks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan være verdt å merke seg at dersom man tidligere har søkt og deretter selv endrer søknaden på nettsiden vil man miste plassen i køen. Dersom man ringer eller sender e-post så beholder man plassen ved endret søknad.

 

Jeg fikk ikke endre søknaden min når jeg kontaktet dem på email for par måneder siden. Jeg ønsket å bytte teknobyen med nedre singsaker, men dem sa at hvis jeg bytter så mister jeg plassen min og havner bak i køen. Noen andre som fikk byttet boligønske via email med sit?

Lenke til kommentar

Jeg prøver å leve på hundre kroner dagen ca, altså 3000kr i måneden. Spiser du billig og ikke snuser og drikker og whatnot, kan du nok kanskje komme ned i 2000kr i måneden. Jeg anbefaler likevel ikke leie over 4500kr nei, greit med 3000kr i måneden -- har du for mye kan du bare spare til den ene måneden du plutselig har mer utgifter. :)

 

(skaffer du ikke sommerjobb blir feks juni og juli dyrt, ingen penger fra lånekassen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...