Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her er kilden :)

 

DICE hat sich der Probleme angenommen und einen ersten Patch veröffentlicht, der die Performance deutlich verbessern soll (die ursprünglicheCPU-Performance bei Battlefield 4 finden Sie in einem separaten Artikel). Insbesondere Nutzer von Windows 8.1 und Prozessoren mit mehr als vier Kernen sollen davon profitieren. Ob das gelungen ist, haben wir in unserem Testlabor überprüft. Als Testplattformen kommen dabei ein Intel Core i7 4960X auf einem MSI X79A-GD65 Board mit 8,0 GiByte Arbeitsspeicher, sowie ein AMD FX 6350 und ein AMD Phenom II X6 1090T auf einem Asus Sabertooth 990FX mit ebenfalls 8,0 GiByte Speicher zum Einsatz. Als Datenträger verwenden wir eine Samsung SSD 840 Serie mit 240 GByte. Damit die Grafikkarte nicht potentiell die Bildwiederholrate limitiert, setzen wir auf eine Zotac GTX 780 AMP! Edition.

 

http://www.pcgameshardware.de/Battlefield-4-PC-238749/Specials/Battlefield-4-CPU-Test-Windows-8-1091767/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøre det i høyere oppløsning er vel heller det som er intetsigende. Siden de ikke oppgir skjermkort så går jeg ut fra at det bare er "bra nok".

Når du tester forbedringer og forskjeller i CPU-ytelse, så er det 100 % uinteressant å blande inn flere variabler.

 

Nei? Testen er jo for å vise forskjeller mellom W7 og W8, målt i FPS. For min del ville det vært mye mer aktuelt å se resultatene i 1080p med forskjellige skjermkort-oppsett slik at man kunne se om det kunne gagne seg å oppgradere til W8. Hva slags resultater de får i 720p om de så hadde testet alle skjermkortene i verden er jo meg revnende likegyldig siden jeg aldri kommer til å spille med så lav oppløsning.

Lenke til kommentar

 

Nei? Testen er jo for å vise forskjeller mellom W7 og W8, målt i FPS. For min del ville det vært mye mer aktuelt å se resultatene i 1080p med forskjellige skjermkort-oppsett slik at man kunne se om det kunne gagne seg å oppgradere til W8. Hva slags resultater de får i 720p om de så hadde testet alle skjermkortene i verden er jo meg revnende likegyldig siden jeg aldri kommer til å spille med så lav oppløsning.

Du vet hva oppløsning har å si for CPU-ytelse i BF4 med låst FOV og draw distance?

Ingenting, derfor tester de i 1280x720 så de kan få en meningsfylt sammenligning mellom AMD-prosessorer og Intel-prosessorer ettersom det ikke finnes et skikkelig hovedkort som støtter three-way SLI for AM3+

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nei? Testen er jo for å vise forskjeller mellom W7 og W8, målt i FPS. For min del ville det vært mye mer aktuelt å se resultatene i 1080p med forskjellige skjermkort-oppsett slik at man kunne se om det kunne gagne seg å oppgradere til W8. Hva slags resultater de får i 720p om de så hadde testet alle skjermkortene i verden er jo meg revnende likegyldig siden jeg aldri kommer til å spille med så lav oppløsning.

Hadde de ønsket å teste GPUer i Win7 VS Win8 så hadde de brukt forskjellige GPUer, og EN fast CPU.

 

Denne gangen var det altså omvendt, og da er det en CPU-test, og lav oppløsning er ønskelig for å bli kvitt annet uinteressant tull. Og det er veldig spesielt at CPU-ytelsen varierer så mye mellom de to platformene, som vi nå har sett, og det som gjør det til veldig interessante tall. :) Og siden veldig mange sliter med for svak CPU, så er dette god informasjon du ikke nødvendigvis ville kunne se tydelig ved en GPU-test, hvor CPUen uansett ville vært blodklokka for å unngå CPU-flaskehals.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg undres over hvorfor du virker så overrasket over det faktumet - spillet har kanskje fått noen kosmetiske oppgraderinger, og kartene er for øyeblikket nye - men, idiotene du spiller med er, vel, de er de samme idiotene du spilte BF3 med.

 

Sånn erre' å spella public. Kom an, dette vet du.

 

 

Man får heller finne seg noen tryhards man kan mobbe opp med, så vinner man stort sett uansett.

Lenke til kommentar

Ser ut til at spillet er blitt fikset slik at jeg endelig kan prøve det. Ikke nok med at jeg klarer å logge inn, ved å bytte til et litt raskere skjermkort er spillet også 100% spillbart. Ikke dårlig når resten av maskinvaren er 5 år gammel. :grin:

Førsteinntrykket er faktisk ganske positivt. Mest imponert er jeg kanskje av lydeffektene. Iallefall etter å ha spillt COD helt siden jeg ga opp BF3, klinger lydeffektene i BF4 langt bedre for mine ører. Antallet våpen er jeg derimot litt skuffet over, men antar dette kommer til å bedre seg i den fulle versonen.

Lenke til kommentar

Takk gud for det!

 

Forresten, hva er forskjellen på standard snipern vs M40A3? Stats ser like ut.

 

Redigert: og jeg HATER dere som på død og liv skal ruge på helikopterne! Flere av dere suger til å fly dem, men dere sitter klare som hauker når de spawner igjen.

Endret av Systematisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...