Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testen er ikke veldig reell da alt er kjørt på low eller off som det står i teksten. Jeg avventer hvertfall en mer kredibel sammenligning/test før jeg avgjør om jeg skal oppgradere.

 

Så sant, så sant. Derimot har Windows 8 DirectX 11.1-støtte som kan gi noe bedre grafikk i spillet? Om det er så veldig merkbart er en annen sak. Nvidia kort har så vidt jeg vet heller ikke støtte for DirectX 11.1 uansett.

Lenke til kommentar

 

Så sant, så sant. Derimot har Windows 8 DirectX 11.1-støtte som kan gi noe bedre grafikk i spillet? Om det er så veldig merkbart er en annen sak. Nvidia kort har så vidt jeg vet heller ikke støtte for DirectX 11.1 uansett.

 

Hva med å sjekke om nVidia støtter dx 11.1, i stedet for å skrive: "så vidt jeg vet" :thumbup:

 

Så vidt jeg vet har du ikkje den fjerneste anelse hvordan du googler engang :p

Lenke til kommentar

Hva med å heller skrive det korrekte svaret i stedet for å skrive dritt?

 

Kilde:

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-780/specifications

GTX 780 GPU Engine Specs:
2304CUDA Cores
863Base Clock (MHz)
900Boost Clock (MHz)
160.5Texture Fill Rate (billion/sec)
GTX 780 Memory Specs:
6.0 GbpsMemory Speed
3072 MBStandard Memory Config
GDDR5Memory Interface
384-bitMemory Interface Width
288.4Memory Bandwidth (GB/sec)
GTX 780 Support:
4.3OpenGL
PCI Express 3.0Bus Support
YesCertified for Windows 7, Windows 8, Windows Vista, or Windows XP
GPU Boost 2.0, 3D Vision, CUDA, DirectX 11, PhysX, TXAA, Adaptive VSync, FXAA, 3D Vision Surround, SLI-readySupported Technologies
Yes3D Vision Ready
Yes3D Gaming
YesBlu Ray 3D
Yes3D Vision Live (Photos and Videos)
YesNVIDIA PhysX™ Technology
11Microsoft DirectX 11.1 API
Display Support:
4096x2160Maximum Digital Resolution1
2048x1536Maximum VGA Resolution
One Dual Link DVI-I, One Dual Link DVI-D, One HDMI, One DisplayPortStandard Display Connectors
4 displaysMulti Monitor
YesHDCP
YesHDMI
InternalAudio Input for HDMI
GTX 780 Graphics Card Dimensions:
4.376 inchesHeight
10.5 inchesLength
Dual-slotWidth
Thermal and Power Specs:
95 CMaximum GPU Temperature (in C)
250 WGraphics Card Power (W)
600 WMinimum Recommended System Power (W)
One 8-pin and one 6-pinSupplementary Power Connectors
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Uten at jeg kan bekrefte, så mener jeg å ha lest noen tweets om at f.eks fall-damage skal justeres, og at revive-timeren (fra en person dør til han ikke lenger kan revives) skal forlenges.

 

Ellers har det jo blitt nevnt at beta builden er gammel, og at flere av ultra-settingene i grafikken ikke er implementert (selv om de kan velges). Jeg tviler på at spillet vil se vesentlig bedre ut ved release annet enn muligens bedre teksturer og noe bedre flyt, men det blir nok ikke før en liten stund etter release med nye drivere og litt patching før det blir skikkelig. Det er min teori hvertfall.

 

Edit: Ny patch i dag:

 

 

Uten at jeg kan bekrefte, så mener jeg å ha lest noen tweets om at f.eks fall-damage skal justeres, og at revive-timeren (fra en person dør til han ikke lenger kan revives) skal forlenges.

 

Ellers har det jo blitt nevnt at beta builden er gammel, og at flere av ultra-settingene i grafikken ikke er implementert (selv om de kan velges). Jeg tviler på at spillet vil se vesentlig bedre ut ved release annet enn muligens bedre teksturer og noe bedre flyt, men det blir nok ikke før en liten stund etter release med nye drivere og litt patching før det blir skikkelig. Det er min teori hvertfall.

 

Edit: Ny patch i dag:

 

-Two fixes for the long/permanent loading times

-Various improvements in performance for users running quad core or six core CPU's

-Fixed a crash that happened for some dual core CPU users after loading

-Fixed a crash relating to DirectX10 graphics cards

-Various stability fixes

-Various crash fixes

 

 

Noen med Intel 6 core cpu som har merket noen forandring? Jeg må teste dette i kveld når ungene har lagt seg :)

Lenke til kommentar

Obliterition + shanghai er førstegang at jeg faktisk har kjedet meg skikkelig i løp av betan.. var faktisk glad når runden endelig ble ferdig.

 

Enig i at dette var helt feil kart å ha denne game moden på. Som nevnt tidligere i tråden, så testet jeg spillet på gamescom, og på det kartet vi fikk prøve der, fungerte det bra.

Tipper kortere avstand og mindre ting i høyden hjelper på endel. (bygninger osv å campe på)

Lenke til kommentar

 

Endte dog opp med å bestille bare BF4 med China rising. Man får vel ikke noe fra premiumen enda har jeg så vidt forstått, utenom når det kommer flere DLC'er ? :)

De lokker med nytt innhold hver uke, men hva det er og ikke minst når det begynner er usikkert. En ny dogtag e.l. hver uke er kanskje ikke noen trigger for å kjøpe premium.

Men jeg antar det blir billigere å kjøpe alt samlet.

Lenke til kommentar

De lokker med nytt innhold hver uke, men hva det er og ikke minst når det begynner er usikkert. En ny dogtag e.l. hver uke er kanskje ikke noen trigger for å kjøpe premium.

Men jeg antar det blir billigere å kjøpe alt samlet.

Er nok veldig mye skrot blant det "nye innholdet" som kommer hver uke ja og jeg tror det tar litt tid før man får vite nøyaktig hva det er. De vil nok at flest mulig skal kjøpe Premium før de får greie på hva det er. Noe av skrotet fra BF3 var jo wallpapers, art-booklet og nettopp dog tags.

Lenke til kommentar

Nå etter dagens patch, får jeg noen evig brutale lagspikes.

Kjørte opp drawgraph, og hadde maks på 200 på både cpu og gpu når spikes kom.

Med en avg på 15-20 når ting gikk smooth.

Kjører alt på low uten at det hjalp noe, med da en avg fps på 60-70 før spikes på 9-10fps.

 

i5 2500k klokket til 4.2ghz og et 7970 asus directcuII kort, 32gb ram, os ifra ssd1, spill ifra ssd2.

 

Skjønner ikke helt hva som skjer, kjører beta driveren ifra amd og w7.

 

Mer eller mindre uspillbart for meg nå.

Lenke til kommentar

Nå etter dagens patch, får jeg noen evig brutale lagspikes.

Kjørte opp drawgraph, og hadde maks på 200 på både cpu og gpu når spikes kom.

Med en avg på 15-20 når ting gikk smooth.

Kjører alt på low uten at det hjalp noe, med da en avg fps på 60-70 før spikes på 9-10fps.

 

i5 2500k klokket til 4.2ghz og et 7970 asus directcuII kort, 32gb ram, os ifra ssd1, spill ifra ssd2.

 

Skjønner ikke helt hva som skjer, kjører beta driveren ifra amd og w7.

 

Mer eller mindre uspillbart for meg nå.

Prøvd ut det jeg skrev her tidligere om å gå inn på oppgave behandlig å sette low priority på BF.EXE. Lagg spiksene ble nesten helt borte her.

Lenke til kommentar

Er nok veldig mye skrot blant det "nye innholdet" som kommer hver uke ja og jeg tror det tar litt tid før man får vite nøyaktig hva det er. De vil nok at flest mulig skal kjøpe Premium før de får greie på hva det er. Noe av skrotet fra BF3 var jo wallpapers, art-booklet og nettopp dog tags.

 

Selve innholdet i Premium er jo bare piss. Hvertfall det som ble vist i BF3. En knife og noen flere achievements som ga weapon camos var vel det eneste "nyttige" innholdet. Eneste reelle grunnen til å kjøpe premium er for å spare penger i forhold til å kjøpe alle exp packene separat, hvis man vet man skal kjøpe alle uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...