Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Den til høyre gjør ikke det ihvertfall. Det skal være mimetex.cgi?h=\pm\sqrt{\frac{v}{b}}

 

edit: Øverst til venstre skal være a.

 

Den siste (nederst til venstre) ser ut til å stemme.

 

Kan noen forklare hvordan man regner for å få a på den øverst til venstre?

 

Og hva jeg gjør feil her, eventuelt hvordan jeg faktisk skal regne det ut:

post-139484-1257780900_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Henrik: Stemmer det, berre eg som las oppgåva litt feil.

Red.: Frexxia, det 3-talet i teljaren bruker du to gonger.

Ah, min feil, leste feil. Så ut som fjerderoten av a^3.

 

Når jeg ser et random ubestemt integral, hvordan kan jeg vite om jeg skal bruke delbrøkoppspalting, substitusjon eller delvis integrasjon, osv? Finnes det noen regler for det?

Ofte kan du bruke flere metoder på samme integral, men man "lærer" seg etterhvert å se hva som lønner seg på et gitt stykke.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Er det bare meg som finner oppgavene i Abelkonkurransen latterlig vanskelige? Ikke nødvendigvis det å regne ut svaret når man først har funnet ut hvordan den skal løses, men rett og slett det å sette det opp som et matematisk problem ...

 

Mulig det bare er meg som har altfor fastlåste tankemønstre og ikke greier å tenke litt "utenfor boksen"?

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar
Er det bare meg som finner oppgavene i Abelkonkurransen latterlig vanskelige? Ikke nødvendigvis det å regne ut svaret når man først har funnet ut hvordan den skal løses, men rett og slett det å sette det opp som et matematisk problem ...

 

Mulig det bare er meg som har altfor fastlåste tankemønstre og ikke greier å tenke litt "utenfor boksen"?

 

 

Helt enig, takler ikke slike oppgaver. Tror jeg må starte en helt ny tankegang generelt innenfor matematikken. Matte gir ikke lenger mening. :thumbdown:

 

Edit: Feil quote

Endret av runesole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...