Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Goood dag.

 

Eksamen nærmer seg og jeg skal ikke påstå at jeg ligger godt ann. Det som derimot taler til min fordel er at jeg vet hvor problemet ligger.

 

Jeg sliter med å løse likninger. Vanlige likninger, likninger som =0 osv osv osv.

 

Noen som vet hvor jeg kunne fått tak i et redskap til å lære meg slikt? Boken er helt ubrukelig fordi den ikke viser noen utregning i det hele tatt. :(

 

Takker for all hjelp.

Her har du en del likninger hvor mellomregningen er vist ganske utførlig.

Lenke til kommentar

Et forsøk på å forklare: Husk på hva det bestemte integralet er: Arealet under grafen (eller eventuelt over grafen..) over et bestemt intervall. Integralet fra 0 til 5 er arealet fra 0 til 5 og ikke fra 3 til 8.. Når du substituerer må du endre integrasjonsgrensene slik at du tar arealet av det opprinnelige intervallet og ikke noe annet.

 

Hvis du synes det er styr å holde rede på de nye integrasjonsgrensene kan du regne ut det ubestemte integralet ved substitusjon og så sette inn de opprinnelige grensene for x, det funker det også, men er litt mere jobb og litt mindre "matematisk elegant"..

Lenke til kommentar
Goood dag.

 

Eksamen nærmer seg og jeg skal ikke påstå at jeg ligger godt ann. Det som derimot taler til min fordel er at jeg vet hvor problemet ligger.

 

Jeg sliter med å løse likninger. Vanlige likninger, likninger som =0 osv osv osv.

 

Noen som vet hvor jeg kunne fått tak i et redskap til å lære meg slikt? Boken er helt ubrukelig fordi den ikke viser noen utregning i det hele tatt. :(

 

Takker for all hjelp.

Her har du en del likninger hvor mellomregningen er vist ganske utførlig.

 

Tusen takk. <3

Lenke til kommentar

Fra femtallsystemet til titallsystemet

 

Dette er sikkert en enkel sak for de fleste her inne, men har et lite problem.

 

235=2x5(1, i første) + 3x5(0)=13

 

Dette er ikke noe problem, men hva når det blir komma? 23,13 for eksempel. Hvordan får jeg gjort om det?

 

EDIT - Trenger hjelp så fort som mulig da det er prøve i morgen.

Endret av Commencal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...