Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får det samme jeg også :p irriternede, for den vil ikke gå vekk om man trykker 30 dager-.-

 

Jeg koblet til KIES via USB for å laste ned oppdatering.

EDIT: Litt usikker på om det var nøyaktig samme melding jeg hadde. Var i forbindelse med forrige firmwareoppgradering, da den ikke ville fungere OTA.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Nå må jeg bare spørre, samme hvor dumt det kan virke.

Kies, jeg har skjønt det er noe å koble mobil til pc (ja?)

 

Kan det sammenlignes med det Nokia Pc Suite er til nokia?

Jeg har hatt kun nokiamobiler i alle år, så jeg er litt fremmed med mye av det som er android.

Lenke til kommentar

Ja - Det er mange ting i kies for pc som kan sammenliknes med pcsuite fra nokia.

Fleste bruker den dog mest til backup og laste inn ny firmware.

 

Du kan jo bare laste ned kies installasjons programmet fra samsung og installere på en windows pc , kople til telefonen og utforske mulighetene. Da ser du fort om det er ting der du ønsker å bruke eller ikke.

Lenke til kommentar

Men hva skal du bruke det til?

Kontakter synkes via Gmail.

Bilder synkes via Dropbox/G+ etc.

Finnes ørti sms backup apper.

 

Eneste grunnen jeg ser til å bruke Kies, er for å hoppe over køen som ofte oppstår på OTA nedlasting av ny firmware.

Mest for å få bilder over på pc. Har dropbox, kjekk den også. Men noe ganger er det greit å få de direkte inn på pc.

Jeg er litt der at "hvorfor skal alt lagres på nett"..

Lenke til kommentar

Fordi det er raskere og mindre styr generelt bil vel være argumentet.

 

Litt som "hvorfor skal vi kjøre når vi kan gå".

 

Forresten kan du flytte bilder fra mobilen til PCn rett i en filutforsker uten noe tredjeparts program. Bre drag and drop.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Samsung har ikke gitt ut Kies for Linux så langt (selv om Android er Linux basert).

Filoverføring mellom mobil og Linux PC via USB går greitt nok. Kontakter kan eksporteres/importeres.

 

1. Jeg lurer på om det er noe man likevel ikke får gjort uten å ha Kies?

 

Firmware oppdatering

Min S4A er Telenor-bundlet. Jeg mottok en større oppdatering med det samme direkte på mobilen, som nå har Android 4.2.2 versjon. F.t er der ingen nyere oppdatering.

Det jeg lurer på er oppdateringer som kommer direkte på mobilen kommer via Telenor og klargjøring fra dem?

 

2. Finnes det nyere oppdateringer f.eks. fra Samsung direkte, som kan lastes ned og installeres uten Kies? Vil de kunne skape konflikter med "Telenor bundlingen"?

Endret av terjejh
Lenke til kommentar

Noe jeg ikke har fått til:

 

Det å synke notater fra Outlook til telefonen?

Det er jo ikke "drag and drop".

Funker det med kies, eller hvordan gjør dere det?

Har brukt outlook kun til notater, for jeg fikk ikke synka min gamle nokia mot thunderbird/mozilla.

Jeg har noen notater i outlook jeg skulle hatt over på mobilen fra nokiatiden da jeg brukte nokia pc suite. De viktigste notatene har jeg skrevet inn manuellt på telefonen.

 

Kalender er greit, det bruker jeg google

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Har den siste tide (1uke) vert plaget med at min S4 stopper å fungere og rebooter, når den restarter kan den og krasje flere ganger å restarte på nytt eller at den blir helt svart svart skjerm og unresponsive. kan skje mens eg bruker telefonen eller mens den er i hvilemodus. noen som har noen tips i hvordan ein finner ut hva som gjør det? software/hardware feil? eller andre som opplever lignende? telefonen kan fungere bra i flere timer før den blir helt umulig opp til ein par timer. Telefonen og alle Apper er oppdater med siste versjoner.

Lenke til kommentar

Er det noen som har forslag til ting man kan gjøre for å få kameraet bedre? Jeg kommer fra en SIII hvor jeg var meget fornøyd med kameraet, så jeg er litt skuffet over kameraet på S4. Det tar ca. 5 sekunder fra jeg trykker på utløseren til bildet faktisk tas (dette er med blits, men uten blits blir ikke bildene bra overhodet), er det noe jeg gjør galt eller er det bare slik det må være?

 

Jeg er hverken ekspertfotograf eller noen feinschmecker, men jeg liker å ta bilder at ting som skjer på sparket uten å måtte ta 5 bilder av hvert motiv for å øke sjansene for at et bilde skal bli noenlunde bra.

 

Et yndet objekt er min sønn på 2,5 år, men det er ikke mye han sitter stille så det er mange fine øyeblikk som ikke har latt seg fange med kameraet.

 

Håper noen har noen tips =)

Lenke til kommentar

De få appene jeg har kjøpt på Play Store, har jeg betalt via telefonregninga. Fungerer ikke det lenger??

Må jeg lage google wallet, eller hva det nå het? (inn med kredittkortopplysninger osv)

Haff, jeg er skeptisk til å gi ut alle opplysninger i hytt og pine..

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...