Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Hvor god er S4 på lyd? (Er litt audiofil, men liker en del ekstra bass).

Synes S4 gir bra lyd, også på bass. Mye bedre enn det jeg opplevde på LG Nexus 4.

 

Nå har jeg jo hatt denne mobilen i snart tre uker nå. Jeg er fornøyd med alt i sammenligningen med min forrige mobil, Nexus 4. Det eneste jeg må si jeg er misfornøyd med er RAM. Hvordan er det mulig å sluke opp så mye RAM når man ikke har noe åpen? S4 har på sitt minste forbruk på 1,1GB hos meg. Til sammenligning med Nexus 4 tar den maks 1,3 GB RAM. Dette gjør at hver gang jeg åpner en apps på S4 mens jeg holder med f.eks spillet Candy Crush, så må jeg starte spillet på nytt igjen selv om jeg bare minnimerte. Dette skjedde aldri på Nexus 4. Litt skuffet over den delen med S4..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes S4 gir bra lyd, også på bass. Mye bedre enn det jeg opplevde på LG Nexus 4.

 

Nå har jeg jo hatt denne mobilen i snart tre uker nå. Jeg er fornøyd med alt i sammenligningen med min forrige mobil, Nexus 4. Det eneste jeg må si jeg er misfornøyd med er RAM. Hvordan er det mulig å sluke opp så mye RAM når man ikke har noe åpen? S4 har på sitt minste forbruk på 1,1GB hos meg. Til sammenligning med Nexus 4 tar den maks 1,3 GB RAM. Dette gjør at hver gang jeg åpner en apps på S4 mens jeg holder med f.eks spillet Candy Crush, så må jeg starte spillet på nytt igjen selv om jeg bare minnimerte. Dette skjedde aldri på Nexus 4. Litt skuffet over den delen med S4..

 

 

Eneste som jeg ikke liker med lyden på S4 er begrensningen på volum, men den går an å fjerne med litt modding. Begrensningen er grei på øreplugger, men med hodetelefoner eller bilstereo så blir det for lavt.

 

Prøv å sette den tilbake til fabrikkinstillinger og installer kun nødvendige programmer. Min bruker rundt 1000mb men avslutter jeg diverse programmer så går den fint ned til 600-800mb som er akseptabelt for mitt bruk,

Lenke til kommentar

Installer kun nødvendige apps = ingen morsomme apps? Jeg hadde på Nexus 4 litt over 100 apps og den kjørte helt fint og der var det 1,10GB hele veien. Nå er min S4 på 1,55GB, noe som jeg ser veldig ofte. At jeg ikke burde installere apps er bare tull. Tilsammenlinging med S3 så ligger den rundt 750MB, men dette er mer pga 1GB RAM størrelse. Skulle ha vært rundt samme område.

Lenke til kommentar

Dere som har hatt problemer med ustabilt batteri, har dere funnet en løsning på problemet? Telefonen slår seg av i hytt og pine. Hadde 100 prosent, surfet i kanskje 30-45 min, og så slo telefonen seg av. Da jeg slo den på igjen var den vel på 3 prosent eller noe, som er ren bullshit. Håper å slippe å sende den inn på verksted. Skjedd ofte i det siste, uten at jeg har oppgradert til nyere programvare.

Lenke til kommentar

Synes S4 gir bra lyd, også på bass. Mye bedre enn det jeg opplevde på LG Nexus 4.

 

Nå har jeg jo hatt denne mobilen i snart tre uker nå. Jeg er fornøyd med alt i sammenligningen med min forrige mobil, Nexus 4. Det eneste jeg må si jeg er misfornøyd med er RAM. Hvordan er det mulig å sluke opp så mye RAM når man ikke har noe åpen? S4 har på sitt minste forbruk på 1,1GB hos meg. Til sammenligning med Nexus 4 tar den maks 1,3 GB RAM. Dette gjør at hver gang jeg åpner en apps på S4 mens jeg holder med f.eks spillet Candy Crush, så må jeg starte spillet på nytt igjen selv om jeg bare minnimerte. Dette skjedde aldri på Nexus 4. Litt skuffet over den delen med S4..

 

Ubrukt RAM er bortkastet RAM. Hva er poenget med å ha mye RAM om den ikke brukes?

Lenke til kommentar

Dere som har hatt problemer med ustabilt batteri, har dere funnet en løsning på problemet? Telefonen slår seg av i hytt og pine. Hadde 100 prosent, surfet i kanskje 30-45 min, og så slo telefonen seg av. Da jeg slo den på igjen var den vel på 3 prosent eller noe, som er ren bullshit. Håper å slippe å sende den inn på verksted. Skjedd ofte i det siste, uten at jeg har oppgradert til nyere programvare.

Har batteriet ditt tegn til å være smålig oppblåst? Har opplevd en god del kunder i det siste med oppblåst batteri, i tillegg til at jeg har hatt det selv. Symptomene mine var dønn lik dine, og det tok en uke eller to før jeg innså at batteriet var litt tykkere enn normalt. Kjøpte nytt, helt perfekt. Kostet meg 200 kr.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

Ubrukt RAM er bortkastet RAM. Hva er poenget med å ha mye RAM om den ikke brukes?

Bortkastet? Det er mer til at du kan ha apps i bakgrunnen. Med en gang du minimerer en apps og åpner en annen apps, risikerer du å miste det du har gjort i den minimerte apps når du åpner den igjen. Dette er mest irriterende når du er midt under et spill som du ønsker å fortsette etter f.eks å ha sjekket mail i mellomtiden.

 

Jeg vet at dette er mulig med Nexus 4, men S4 er dette ikke bra.

Lenke til kommentar

Hmm.. Får ikke det over til å stemme helt.

Når du bruker en app, og minimerer den, legger den seg jo i RAM`et ditt og mobilen bruker derfor mer RAM.

Om telefonen har 2 GB ram, er det jo greit å bruke disse 2 GB med ram å fylle det opp med apps om du veksler mye, problemet blir vell om du har såpass mange apps i bakgrunnen at rammen er fult opp at du ikke får åpnet flere (automatisk lukker de som du sist jobbet med).

Lenke til kommentar

Trodde vi snart var ferdige med diskusjonene rundt ram i Android jeg. Les dette: http://www.androidcentral.com/ram-what-it-how-its-used-and-why-you-shouldnt-care

Det gjelder fortsatt.

 

Apps i bakgrunnen har jeg ikke brydd meg om siden Froyo(?). Bortsett fra når de henger, da er det greit å stenge dem. Jeg opplever ingen nevneverdig forskjell i hvordan apper oppfører seg ved å veksle mellom flere apper på min S4 Active enn jeg gjorde på min Galaxy Nexus.

Om utvikler av appen har gjort en god jobb, skal appen holde på det den gjør mens jeg leker med andre apps. Har utvikler gjort en veldig god jobb, kan jeg skru mobilen av og på, og fortsette der jeg var. Sistnevnte gjelder spesielt spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på s4 og s4 aktive, bortsett fra at den sisnevnte er støv og vanntett?

Lurer på å kjøpe en s4, men vet ikke hvem jeg skal velge...

 

Kamera: S4 Active har 8 megapixler mens S4 har 13.

 

S4 har Amoled skjerm som gir kraftigere farger og bedre sort nivå. Active har Lcd skjerm som gir bedre lysstyrke (bedre å bruke i sollys f. eks.) og litt mer naturtro farger. Sies det.

 

Active har ikke luftfuktighetsmåler og temperaturmåler, noe S4 har.

Lenke til kommentar

 

Kamera: S4 Active har 8 megapixler mens S4 har 13.

 

S4 har Amoled skjerm som gir kraftigere farger og bedre sort nivå. Active har Lcd skjerm som gir bedre lysstyrke (bedre å bruke i sollys f. eks.) og litt mer naturtro farger. Sies det.

 

Active har ikke luftfuktighetsmåler og temperaturmåler, noe S4 har.

Så s4 er et bedre alternativ?

Lenke til kommentar

Så s4 er et bedre alternativ?

Ja, med mindre det at den tåler vann er viktigere for deg og ditt bruk.

 

Jeg f.eks aldri hatt problemer med vann/fukt-skader på telefonene min så jeg gikk for den ordinære S4 modellen. En person på den andre siden som kanskje ikke er like forsiktig med telefonene sine og kanskje har ofte fått dem ødelagt flere ganger pga vannskader, ville sikkert valgt Active slik at han kunne fortsette og snakke i telefonen mens det regner.

Lenke til kommentar

Så s4 er et bedre alternativ?

 

Som Backpfeifengesicht (stavet jeg det riktig mon tro?) er inne på kommer det helt an på brukeren. Jeg har forsåvidt heller aldri hatt noe stort problem med fukt på tidligere mobiler, men valgte å gå for Active fordi den i stor grad fjerner risikoen. Så kan jeg heller bruke mobilen uten å bekymre meg for om det regner f.eks. Jeg går mye turer i alt mulig vær (hund), så bedre føre var. Jeg mistenker også at min forrige mobil sviktet pga fukt, men vet ikke sikkert.

 

Samtidig bruker jeg kamera på mobilen veldig lite, så dette var ikke så viktig for meg. Det tar greie bilder, som holder til mitt bruk. Så får heller speilrefleksen stå for blinkskuddene. Målerne for fukt og temp bryr jeg meg lite om. Også er Actve'en min blå. :)

 

For min del har det med andre ord ikke så mye med forsiktighet å gjøre, men mer at jeg ikke ønsker å bekymre meg om jeg blir overrasket av en kraftig regnskyll eller ungene søler drikke på den. Liten sannsynlighet for noen av delene selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen av dere har prøvd Nexus 4 før, men man merker merkbart at når man minimerer et program og åpner det senere, spesielt spill, så kommer man tilbake der man slap sist. Med S4 så må man starte på nytt da det ikke er nok ram for spillet til å "huske".

 

Ja, jeg er klar over hvordan Android bruker ram, men det er fortsatt en ulempe tilsammenligning med en Nexus 4 der den holdt i lengre periode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...