Gå til innhold

Se PlayStation-arrangementet her (PS3)


Anbefalte innlegg

De fleste. Instillingene og detaljnivået er alltid skrudd ned på konsollversjoner, det vil ikke være en annen historie denne gangen. Man kan ikke bekjempe fysikkens lover.

Med PS4 kan man nok forvente 1080p, 60FPS, skikkelig teksture filtering, LOD og AA. Dette er de største fordelene PC har etter min mening mtp det visuelle generelt sett. Med en kraftig PC kan man selvfølgelig gå høyere, men med tanke på grafikk innhold er det ikke så mange spill som gir noe særlig ekstra på PC versjonen.

Det er da klart at PS4 vil gi langt bedre grafikk innhold enn det vi generelt ser i dagens PC spill, men det er ikke fordi dagens PC'er ikke klarer noe bedre, men fordi dagens konsoller holder den tilbake.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt enig med deg, og jeg tror heller ikke at de kommer til å bruke noe såppas heftig/dyrt, men så koster det nok ikke 7k å produsere GTX Titan, ihvertfall ikke i så store kvanta som Playstation vil ha. Den vil også bare bli billigere å produsere i fremtiden. Så for min del så hadde det vært helt greit om de brukte noe tilsvarende, så konsollene koster 6-7k i starten, men faller til 4-5k etter et år eller to.
Hva i all verden får deg til å tro at konsollen ville kostet 6-7 med GTX Titan? Den ville kommet på minst 10.000. Allerede nå kan konsollen komme oppi 5-6.000 kr for alt vi vet(men det får vi vel kanskje vite i kveld), kortet som sitter i PS4 skal være sammenlignbart med et 7970M i følge Digital Foundry.

 

Sony solgte vel PS3 med tap i starten også. Uten at jeg vet hva det koster å produsere Titan gpu. Tror nok det er mulig, men lite sannsynlig.

 

Hva med historien? Hva er i ps3/360 ? Hva ble lansert av pc-hw på samme tid? Har en xbox her, men den er svært lite brukt :)

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke hatt jobb så hadde jeg sittet oppe hele natten for det her..

Too bad!

 

Får komme diltende etter dere andre utpå dagen engang i morgen! :p

Gleder meg uansett til hva de skal vise.

Håper ps4 ikke skuffer like mye som ps3 gjorde for meg, 1080p med AA og bedre textures @ 60 fps er et minimum, noe det forsåvidt burde vært med ps3/xbox360 for flere år siden! :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke hatt jobb så hadde jeg sittet oppe hele natten for det her..

Too bad!

 

Får komme diltende etter dere andre utpå dagen engang i morgen! :p

Gleder meg uansett til hva de skal vise.

Håper ps4 ikke skuffer like mye som ps3 gjorde for meg, 1080p med AA og bedre textures @ 60 fps er et minimum, noe det forsåvidt burde vært med ps3/xbox360 for flere år siden! :)

Personlig synes jeg grafikken er god nok i PS360 og Wii U. Så klart vil den bli oppdatert litt i PS4, men i stedet for høyere oppløsning og det tullet der håper jeg de satser på ting som gjør at alt føles mer "ekte". Når var sist du så noe så enkelt som realistiske klær eller hår? Ingen av dem er spesielt vanskelige å lage, men det kreves mye kraft for å gjøre det. Hår blir nok fortsatt litt for avansert for dagens teknologi, men klær burde absolutt være mulig. Ta et spill som Red Dead Redemption 2, for eksempel. Hva om frakken din blafrer rundt deg når det er vind (selvsagt avhengig av hvor vinden kommer fra), blir tyngre når den er våt blir skitten osv? Alt dette er selvsagt for alle klærne i hele spillet.

 

Videre kan man jo fortsette på ansiktsuttrykkene til LA Noire, fortsatt i RDR2. Hår blir neppe realistisk med det første, men det kan bli mye bedre enn det er. Gress, busker, planter osv kan få mer realistisk fysikk, så gress osv blir presset ned når du går på det, støv blåser opp bak deg når du rir, i vind osv.

 

Det beste er at alt dette er fullt mulig å gjøre i dag på PC, men det vil kreve veldig mye kraft for å gjøre det. Så hva om PS4 fokuserer mer på å gi oss den kraften? Vi har egne kort for grafikk og et for fysikk, så hva om de fokuserer mer på det fysikk-kortet i PS4 i stedet for å bare gi oss bedre oppløsning på grafikken? Da begynner det å ligne noe. :)

Lenke til kommentar

Glemmer ikke da jeg så PS3 in action første gang, Motorstorm var helt rått! Snart braker det løs igjen, som KroSjefen sier, tenk at det er 7 år siden :)

 

Husker jeg så dette

 

http://www.youtube.com/watch?v=IEbLfXuTKZo

 

og husker jeg ble litt mindblowned akkurat da. Dog må jeg vel innrømme at selv i dag er det ikke akkurat så mange spill på PS3 som ser så bra ut... :hrm:

 

Men nå er jeg virkelig klar, gleder meg til 00:00!

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Tøys. Saken er at utvikling av bedre grafikk er dyrt og ressurskrevende, og ikke verdt det i forhold til salgstallene på PC.

 

 

Jaha, det er derfor Star Citizen har dratt inn 8 millioner USD før det er utgitt?

 

Er enig at pc markedet har falt kraftig i de siste åra,

men det betyr ikke at pc-gaming er dødt,

venter bare på neste spill som klarer å gi pc gaming et kraftig spark bak,

og Star Citizen er en av kandidatene etter min mening.

Lenke til kommentar

Hva kan man forvente av PS4, med tanke på grafikk? Vil man få grafikk på lik linje med dagens pc-spill med innstillinger på Ultra ?

 

Vi kan nok ikke forvente det. Det som har lekket ut nå er jo at maskinvarens ytelse kommer til å ligge nærmere PS2 enn PS3. Offisielle uttalelser fra Sony har jo nettopp vært at "less is more" (om grafikk) og at Sony har hatt som som hovedmål å forandre måten man spiller på og pløye ny mark innenfor sosial interaktivitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...