Gå til innhold

Se PlayStation-arrangementet her (PS3)


Anbefalte innlegg

Men de er redd konsolleiere skal bli sjalu fordi pc versjonen er bedre. "Grow up!", tenker nå jeg, verden er urettferdig og en volkswagen er en volkswagen og en ferrari er en ferrari. Bare som eksempel. Ser framover til f.eks star citizen, som forhåpentligvis blir å utnytte og tyne alle pcens krefter.

Tøys. Saken er at utvikling av bedre grafikk er dyrt og ressurskrevende, og ikke verdt det i forhold til salgstallene på PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Helt enig med deg, og jeg tror heller ikke at de kommer til å bruke noe såppas heftig/dyrt, men så koster det nok ikke 7k å produsere GTX Titan, ihvertfall ikke i så store kvanta som Playstation vil ha. Den vil også bare bli billigere å produsere i fremtiden. Så for min del så hadde det vært helt greit om de brukte noe tilsvarende, så konsollene koster 6-7k i starten, men faller til 4-5k etter et år eller to.

 

Utifra nyheten om GTX Titan, hvor den ikke skal bli varm, ikke skal den bruke mye strøm, men samtidig gi helt rå ytelse, så virker det som det perfekte kort å bruke i en konsoll. De kunne selvfølgelig kuttet ut mye fra referansekortet, da man antageligvis ikke skal bruke mer enn en skjerm/TV på en konsoll, og da trenger ikke konsollen 6GB VRAM. På en annen side så hadde det vært kult om konsollene støttet 3 skjermer, sånn at man slipper å bruke 3 konsoller for å kjøre 3 skjermer i Forza..

Lenke til kommentar

Må innrømme jeg er ganske ~curious~ når det kommer til hva som er endret og gjort så mye bedre med PS4. Jeg har ikke hatt PS3 så lenge som visse andre da, så selv synes jeg at PS3 fremdeles virker ganske bra for vår tid! Har jo 1080 HD og bluray spiller på den, vet ikke hva mer jeg kunne tenkt meg. Men visse andre vil jo ha mer ut av en spill maskin~ Tror ikke jeg ville tenkt meg PS4 før det ville komt et spill jeg VIRKELIG vil ha på den. Men nå kommer det iallefall til å bli noe å se frem til å lese om, kanskje jeg endrer mening litt i morgen :')

Lenke til kommentar

Helt enig med deg, og jeg tror heller ikke at de kommer til å bruke noe såppas heftig/dyrt, men så koster det nok ikke 7k å produsere GTX Titan, ihvertfall ikke i så store kvanta som Playstation vil ha. Den vil også bare bli billigere å produsere i fremtiden. Så for min del så hadde det vært helt greit om de brukte noe tilsvarende, så konsollene koster 6-7k i starten, men faller til 4-5k etter et år eller to.

 

Hva i all verden får deg til å tro at konsollen ville kostet 6-7 med GTX Titan? Den ville kommet på minst 10.000. Allerede nå kan konsollen komme oppi 5-6.000 kr for alt vi vet(men det får vi vel kanskje vite i kveld), kortet som sitter i PS4 skal være sammenlignbart med et 7970M i følge Digital Foundry.

Lenke til kommentar

Tror det er en stor fordel å tjuvstarte Microsoft når det kommer til å lansere sin neste konsoll. Jeg har hatt bare hatt Xbox siden lanseringen av den første, og Sony har ihvertfall min oppmerksomhet, spesielt med alle de negative ryktene om at neste Xbox blir å fjerne bruktspill, kreve online for å fungere, samt kreve Kinect for å fungere.

Lenke til kommentar

Tøys. Saken er at utvikling av bedre grafikk er dyrt og ressurskrevende, og ikke verdt det i forhold til salgstallene på PC.

 

Dette er ikke tøys, det er helt klart saken i enkelte saker. Men jeg skal være enig med deg at det ofte sikkert kommer ann på ressurser også, men absolutt ikke hele tiden.

 

Se bare på gta 4.- som kom med en elendig pc port, tenk hvor mye det solgt hvis mapen på pc var 4 ganger større, og grafikken bedre. Og dette ville rockstar og hatt råd til, her handler det bare om uniformering av plattformene. Det samme sa nylig en utvikler for dead space 3. " Vi vil ha den samme opplevelsen på tvers av plattformer".

Lenke til kommentar

De fleste. Instillingene og detaljnivået er alltid skrudd ned på konsollversjoner, det vil ikke være en annen historie denne gangen. Man kan ikke bekjempe fysikkens lover.

 

Kom gjerne med døme på spel til PC i dag som du meiner ser betre ut enn kva PS4 kan klare. Missforstå meg rett, eg er helt einig i at grafikkpotensialet på PC er større, men det hjelp lite når konsollane legg føringa for kva vi faktisk ser. Spørsmålet var om vi kjem til å sjå spel til PS4 med grafikk tilsvarande det beste på PC med alle instillingar på max. Eg tippar spel til PS4 ikkje typisk vil køyre i full HD og med 16xAA til dømes, så sånnsett er eg einig, men trur du verkeleg ikkje dei vil sjå betre ut til tross?

Lenke til kommentar

Hva i all verden får deg til å tro at konsollen ville kostet 6-7 med GTX Titan? Den ville kommet på minst 10.000. Allerede nå kan konsollen komme oppi 5-6.000 kr for alt vi vet(men det får vi vel kanskje vite i kveld), kortet som sitter i PS4 skal være sammenlignbart med et 7970M i følge Digital Foundry.

 

Hva i all verden får deg til å tro at det koster 7000 å produsere GTX 780M? Kan ikke koste SÅÅ mye mer enn et 7970M.. Kommer bare med subjektive meninger her..

Lenke til kommentar

Hva i all verden får deg til å tro at det koster 7000 å produsere GTX 780M? Kan ikke koste SÅÅ mye mer enn et 7970M.. Kommer bare med subjektive meninger her..

 

Hadde en konsoll kun bestått av grafikkkort kunne det kanskje gått, men desverre er det slik at det også er mange andre deler inne i konsollen også som drar opp prisen(du kan jo selv prøve å legge til titan med andre PC deler og se hvor høy den prisen blir)

 

Dessuten krever konsollutvikling en lang tid med testing, det tar år fra det putter deler i maskinen til den er ute i butikkene, derfor vil alltid kortet i en konsoll være "utdatert" i henhold til dagens topp PC-teknologi.

 

Ikke minst, markedsmessig vil en konsoll over 6-7000 kroner antakligvis selge mye mindre, den ekstra prisen/kraften i konsollen er neppe lønnsomt.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

De kan ha testa GTX 780 og HD 8970 lenge før vi får vite noe... -.-

Det eneste jeg sier er at det hadde vært det beste for spillutvikling i åra fremover.

 

Jeg skal ikke nekte for at jeg gjerne ville sett hva de hadde klart å presse ut av de korta hvis de hadde puttet de i en konsoll, resultatet hadde nok vært mye bedre enn vi noen gang kommer til å få se på PC.

 

Men skal man selge noe til massemarkedet kan man ikke alltid putte i det beste, forsåvidt kjipt det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...