Gå til innhold

«Jeg vil ikke ha noen sigøynere om bord. Vennligst gå av»


Gjest

Anbefalte innlegg

Det var bare en generell oppfordrning til de som lever idylliske liv og sitter foran PC'en og hvitmaler (det motsatte av å svartmale), uten å ha nærkontakt med de de vil hjelpe. Jeg foreslår at dere alle tar dere en søndagstur langs Akerselven i morgen, nordover fra "Mathallen". Jeg er vestlending og er ikke kjent i området der, men det stod "Vulkan" på veldig mange av byggene der, ukjent av hvilken grunn. Tror også en av broene het "Kuba".

 

La oss fortsette diskusjonen i morgen etter søndagsturen deres!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vi meldt oss ut av SHCENGEN og EØS så hadde vi sluppet å ha noe som helst med utlendinger og de problemer det medfølger.

 

Før 70-tallet da vi hadde noenlunde stengte grenser slapp vi ikke inn hvemsomhelst.

 

 

Ja, og EU ville for sin side sluppet å ha noe å gjøre med et land som bryter internasjonale avtaler og snylter på godene som følger med den frie adgangen til det indre marked. Lurer på hvor bærekraftig Norge blir når over 80% av norske næringsinteresser går tapt.

Lenke til kommentar

Om bare det hadde vært sant, ville dette vært en trøstende tanke. Jeg kan fremdeles ikke tro at oppegående og selvtenkende folk virkelig kan vise så mye hat i innleggene deres mot minoriteter som du gjør.

Jeg kan fremdeles ikke tro at du prøver å bruke andres retorikk for å grunngi din egen manglende retorikk.

Du tar ting og ord ut av en kontekst, noe som sikkert er enklest for å få fram et synspunkt uten å ha full dekning for det.

Jeg (og helt sikkert andre) har også vanskelig for å tro at du er seriøs når du fremstiller deg så utrolig naiv som du gjør i dine innlegg.

Lenke til kommentar

Ja, og EU ville for sin side sluppet å ha noe å gjøre med et land som bryter internasjonale avtaler og snylter på godene som følger med den frie adgangen til det indre marked. Lurer på hvor bærekraftig Norge blir når over 80% av norske næringsinteresser går tapt.

 

Du må dokumentere at 80% av norske næringsinteresser går tapt om vi er mer restriktive på innvandringen.

Lenke til kommentar

Fordel godene rettferdig på verdensbasis, hadde løst veldig mange av problemene i verden. Problemet i dag er at vi har altfor mye, vi må senke vår levestandard. Det hadde også løst problemet ditt, ettersom det ikke hadde blitt like attraktivt å komme hit. Det er selvsagt mange andre grunner til å redusere vår levestandard.

 

Skal jeg være jævlig forsiktig? Hva er det du skal gjøre? Haha, du snakker om å være tøff på nettet? Igjen, du er morsom.

 

Hvis du vil fordele godene på verdensbasis, så regner jeg med at du gjør dette privat også.

Hva har DU gjort for å fordele dine goder med f.eks. sigøynere som kommer hit?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er her og troller enda ja, ser jeg. Utsagnene dine blir så tåpelig at det nesten ikke er verdt å nevne.

Du kaller MEG for ekstremist, bør du ikke "feie for egen dør"?

 

Du er da i det minste en potensiell ekstremist. Du mener det er helt greit å nekte sigøynere adgang til kollektivtransport, en rasist vil nok mene det samme. Jeg synes du bør dømmes for brudd på rasismeparagrafen.

 

Ikke misforstå, jeg anklager deg absolutt ikke for å være rasist, men bedre føre var osv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du vil fordele godene på verdensbasis, så regner jeg med at du gjør dette privat også.

Hva har DU gjort for å fordele dine goder med f.eks. sigøynere som kommer hit?

 

Jeg kommer med min form for hjelp (som alternativ besvarelse)

 

Jeg nøyer meg med minst mulig, har derfor ikke så mye annet å bidra direkte med, enn medfølelse og litt oppmuntring. Ja, så hender det i blant at man har noen små kroner til overs, og de blir lagt i nærmeste kopp, uavhengig av hvilken type "sigøynere" det gjelder - så det blir litt tilfeldig, men jeg forsøker i hvert fall ikke å gjøre det verre for de som sitter der

Lenke til kommentar

Jeg bor 100 meter fra Sofienbergparken, på samme side som Sofienberg kirke. Jeg går til sentrum stort sett hver dag, stort sett over Vulkan-tomta, og tar ellers både trikk og bane titt og ofte. Jeg har sannsynligvis betydelig mer erfaring med hvor stort "sigøyner-problemet" er enn hva NothingForever har. Så har vi det på det rene.

 

Det er en vesentlig forskjell på butikk-eiere som stenger ute skoleelever og en sjåfør som gjør det samme: Butikken er privateid. Da gjør man i utgangspunktet som man vil. Sånn er det faktisk ikke med kollektivtransport (det meste er jo forsåvidt organisert via ASer, men det er stort sett offentlig eid og offentlig finansiert, og strengt lovregulert alt sammen). En sjåfør eller konduktør har altså ingen hjemmel til å drive "forebyggende arbeid". Og nei, det er ikke sånn at "forebyggende arbeid" foregår "overalt" i dag. Forebyggende arbeid gjøres gjerne som holdnings- og informasjonskampanjer, ikke ved å nekte folk å bruke verken det ene eller det andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du mener det er helt greit å nekte sigøynere adgang til kollektivtransport, en rasist vil nok mene det samme. Jeg synes du bør dømmes for brudd på rasismeparagrafen.

 

Sigøynere er ikke en rase. Og disse menneskene er ikke engang sigøynere. De bør nektes adgang til kollektivtrafikk fordi de er kriminelle, lukter ille, ikke betaler, og tigger på bussene og i vognene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sigøynere er ikke en rase. Og disse menneskene er ikke engang sigøynere. De bør nektes adgang til kollektivtrafikk fordi de er kriminelle, lukter ille, ikke betaler, og tigger på bussene og i vognene.

 

Da bør det være en smal sak å nekte de adgang, uten å trekke inn hele gruppen. Om de egentlig er sigøynere eller ikke, "sigøynere ingen adgang" treffer også den 10 år gamle gutten eller jenten som neppe har noe han/hun skulle ha sagt angående hvilket land h*n bor i eller hva de skal gjøre for å overleve der. Er det greit?

 

Dette er nok litt på siden av topic: Jeg er ikke ute etter å forsvare folk som stjeler, horer ut barna sine etc, men la oss si at en sigøyner med hederlige intensjoner forsøker å skaffe seg en jobb som de fleste av oss andre. Si også at han blir innkalt til et intervju sammen med ni andre personer. Vil du tro at han har under, over eller akkurat 10 % sjanse til å bli ansatt, gitt at alle er like (u)kvalifisert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sigøynere er ikke en rase. Og disse menneskene er ikke engang sigøynere. De bør nektes adgang til kollektivtrafikk fordi de er kriminelle, lukter ille, ikke betaler, og tigger på bussene og i vognene.

 

Vel, om de ikke betaler er det vel ingen tvil om at det ville være riktig å "kaste dem av". Dog, er det noe som tyder på at de ikke ville betale?

 

Ellers finner du nordmenn på kollektivtrafikken hver dag som:

1. er kriminelle

2. lukter ille

3. tigger

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Alle som mener at dette var greit av T-baneføreren er rasister evt. skap-rasister.

 

Før noen svarer med: "sigøynere er ingen rase" - Du er en rasist uansett, bare slapp av.

 

Kan også svare for dere som har tenkt til å svare på denne posten: "Du er en politisk korrekt nisse som ødelegger Norge!!! Sigøynerne lukter vondt og må ut av Norge!!!"

 

Jau jau. Snakkast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du lever absolutt et hardt liv, men kanskje det bør gå opp et lys snart om at du faktisk er en rasist da?

Tror ikke jeg ville tatt det som noen videre sannhet bare fordi en gjeng med idioter kaller ham rasist.

Vi husker alle den ekstremt stygge Ambulanse-Ali episoden hvor sjåføren instant ble stemplet som rasist av alle ny-rasistene. Tom. opp i regjeringen fant man slike idioter.

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...