Gå til innhold

«Jeg vil ikke ha noen sigøynere om bord. Vennligst gå av»


Gjest

Anbefalte innlegg

Parasittering på andres velferd? Se på hvordan vesten har kolonisert verden og får råvarer fra hele verden. Det er merkelig hvordan produksjonen er lagt til land i det fjerne, mens det er vi som tjener på det.

 

Men dette er jo ikke parasittering, dette er ikke stjeling, for det blir gjort i den hvite manns ære! Og vi er jo alltid snille. Jeg håper det kommer en haug muslimske ekstremister og behandler dere på den måten dere gjør dere fortjent til. Så kan dere se hvordan holdningene dine ødelegger verden og skaper hat. Men du tror vel sikkert muslimer sitt hat mot vesten er helt ubegrunnet og kun fordi de er teite.

 

Huff!

Romanifolket har alle slags muligheter til å arbeide for sosialstønad i eget hjemland. Det velger de ikke, da de tjener mer på tigging. De lar ikke sine barn gå i skole, da det ville kunne ødelegge en fremtidig inntjening gjennoom tigging.

Klanledere sitter på pyramidetoppen og nyter godt av at millioner av sigøynerbarn blir opdratt til å tigge fremfor utdannes til fruktbare borgere.

men fint du blander inn islamistiske ekstremister, viser bare hva slags lavt nivå som faktisk noen brukere er villige til å legge seg ned på.

Er vel det mest barnslige jeg har sett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåvel, jeg vet ikke om jeg vil kalle en på sosialstønad; en fruktbar borger.

 

Både sosialstønad og tigging er parasittvirksomhet, den første er bare en sleipere måte å gjøre det på.

Snakket om barna. Er du en forelder som vil ha barna dine som fruktbare borgere, jobber du for sosialstønad, så ditt barn kan bo og utdanne seg på samme sted.

Dette gjør de ikke. De drar ungene med seg Europa rundt, og tjener på at sine barn ingen skolegang får, da de kun vil stå igjen med alternativet tigging.

Endret av Zenzer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det betyr ikke at sosialstønad er bedre.

 

Tiggerne kunne f.eks skaffet seg skikkelige jobber i privat industri, og vært produktive. - Først da er man fruktbare borgere.

 

At barna blir tiggere har jeg ikke sett noe til i Norge ihvertfall, selv om noen av tiggerne er på høyde med knærene mine.

Lenke til kommentar

Diskusjonen om kulturrelativisme er farlig, siden den ofte tvinger deg til å velge mellom to kulturer hvis du vil unngå å bli stemplet som relativist. Men det er alt for enkelt. Det er faktisk dårlige sider ved ulike kulturer, akkurat som det er gode. Å si at norsk kultur er bedre enn kultur X, selv om det i sum skulle være riktig, forteller ingenting om hva som er bra og dårlig.

 

Her nytter det ikke å skyte med avsaget hagle, skal kulturkritikken treffe målet må vi være mer treffsikre. Zenzer nevner romfolkets utnyttelse av sine barn, det er et konkret og målbart ankepunkt, og såpass spesifikke må vi være i slike diskusjoner. Da har vi en sjanse til både å finne ut av om dette er reelt eller myter, og å gjøre noe med det.

 

Jeg foretrekker "norsk kultur" (hva nå det er) framfor mye annen. Men jeg er skeptisk til tvang som kulturformidler. Og nei, jeg har ingen alternativ løsning på stående fot.

 

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Barnslig, nivå.... Ja, du er mye bedre enn meg. Det er ikke noen nyhet at du tror dette, fordi du tror mest sannsynlig du er bedre enn alle andre. Men ta det med ro, det er en av tingene som er en del av det å være menneske. Du beskytter din egen eksistens.

 

Jeg er skikkelig forbanna på deg, det er det som er tingen her. Du er et ufordragelig menneske, der du sitter på din høyborg.

 

Romanifolket har all slags mulighet til å gjøre hva de vil? Hva er det du snakker om? De blir kastet rundt som søppel absolutt over alt av sånne folk som deg. Sånne folk som ødelegger en ellers hyggelig verden.

 

Ja, jeg har ikke foreldre som har utnyttet andres velferd, verken gjennom meg eller på egenhånd.

Vi snakker fullt ut voksne i Romanifolket som ikke vil barna sine annet enn tigging, så du får nok bare bite i deg at du ikke evner stille voksne til ansvar for sine handlinger mot barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At barna blir tiggere har jeg ikke sett noe til i Norge ihvertfall, selv om noen av tiggerne er på høyde med knærene mine.

Vel, når barna blir dratt med rundt i Europa av foreldre som selv tigger, og ikke får skolegang, hva annet enn tiggere kan det bli av dem?

 

Og jo, sigøynere lar barna tigge, i land der de slipper unna med det. Men i land som Norge kommer fort barnevernet med politistøtte og tar ungene med seg om de forsøker seg på det.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Foreslår at vi privatiserer kollektivtransport, så kan etniske nordmenn benytte et selskap som rettes bare mot dem, og tiggere kan ta et busselskap som rettes mot dem.

 

Så får vi se hvilke selskap som gjør det best.

 

Statlige busselskap kan ikke nekte innbyggere tilgang, det kan private.

Dette er det i utgangspunktet ingenting i veien med - det er ingen folkerett å bli tillatt adgang på en privat buss.

 

Det som derimot provoserer, er dersom folk vil gjøre dette fordi de tror de er hevet over andre. Spesielt når det kommer fra en del av verden som har bygget livsgrunnlaget sitt rundt det å pisse på resten av jorda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, det har du. Du bor i verdens rikeste og fråtser til de tusen, mens 1 milliard mennesker sulter. Kjøttet du spiser er fort opp på mat fra andre siden av kloden. Så kan du legge sammen 2 +2.

 

Men nei, dere har aldri tatt noe fra noen andre. Jævla idiot. Seriøst, våkn opp. Du kan jo tydeligvis ikke en dritt om verden du lever i.

 

Jeg håper seriøst jeg treffer deg en dag, ha et fint liv inntil den tid. Jeg gidder ikke å bruke mer tid på idiotien din på en god stund nå.

Du høres ut som en som har blitt for bortskjemt og ikke blitt stilt krav til stakkar.

Om du ikke forstår at man må samla kollektivt innenfor EU ta i tu med en kultur av millioner av barn som blir offre for fedrenes klanskultur med prostistusjon, tyveri tigging og oppvekst i hvordan parasittere på andre samfunn, har du mildt sagt et problem.

Finnes ikke et eneste land i Europa som ikke har forsøkt gi Romanibefolkningen som oppholder seg der, Hus, hvitevarer, møbler, jobbtilbud og skolegang til barna. Hva skjedde? I samtlige land? Jo, etter uker, par måneder, var husene ribbet for alt av verdier og de var på vei igjen.

Da sier det seg selv at interessen for å gjøre sine barn til fruktbare borgere innenfor samfunnet ikke er tilstede.

Men fortsett argumenter ut naiviteten din, lyser av deg, at du ikke vet hva samfunnsansvar er overhodet.

Endret av Zenzer
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vel, når barna blir dratt med rundt i Europa av foreldre som selv tigger, og ikke får skolegang, hva annet enn tiggere kan det bli av dem?

 

Og jo, sigøynere lar barna tigge, i land der de slipper unna med det. Men i land som Norge kommer fort barnevernet med politistøtte og tar ungene med seg om de forsøker seg på det.

Takk og lov at hvertfall Norge har nulltoleranse på dette området slik at den slags virksomhet blir slått raskt ned på. Det er grusomt å se hvordan tilstandene er i andre land som ikke tar slikt på alvor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk og lov at hvertfall Norge har nulltoleranse på dette området slik at den slags virksomhet blir slått raskt ned på. Det er grusomt å se hvordan tilstandene er i andre land som ikke tar slikt på alvor.

 

Har da sjøl sett i fjor sommer, jenter i ti og tolvårsalderen fra Romanifolket komme bort til meg på Karl Johan med pengebøssa, og mødrene rett bak. Med Politiet tre meter bortenfor.

 

Svensk Tv hadde en repotasje i fjor om to søstre på ti og femten hvor hun eldste forklarte seg om at hun ble prostituert for bensinpenger og mat.

Der fikk barnevernet til slutt fatt i jentene, takk og lov.

Endret av Zenzer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har da sjøl sett i fjor sommer, jenter i ti og tolvårsalderen fra Romanifolket komme bort til meg på Karl Johan med pengebøssa, og mødrene rett bak.

Men dette hører definitivt til unntakene her til lands og dersom politiet får snusen griper de nok tak i det uansett. Men det er klart de prøver seg her som i alle andre land, inntil de oppdager at menneskehandel ikke er akseptert her.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men dette hører definitivt til unntakene her til lands og dersom politiet får snusen griper de nok tak i det uansett. Men det er klart de prøver seg her som i alle andre land, inntil de oppdager at menneskehandel ikke er akseptert her.

Øøh, nei?

Dette var da ikke engangstilfelle. De holdt jo på sånn hele sommeren i Oslo.

Sett dem I Halden, unge jenter med koppene i handa, gå på utsiden av resturantene og tigge, samme opplegget, mødrene rett bak.

 

Kan ikke fatte og begripe at man tillater tigging i sånne omfang. Til sommeren blir det enda værre. Spesielt etter at den røde tosken som skulle gi dem opphold både her og der. Endte med at Romanifolket tipset sine venner og til slutt hadde vi dem over hele byen. Sofienbergparken var neddriti og naboer frastjålet det som var av løsøre omkring.

 

Politiet sa jo selv at var omtrent maktesløse.

Og selv om Romanifolkene topper tyveristatistikkene i Oslo, klarer altså ikke Regjeringen få på plass et tiggerforbud.

Latterlig!

Endret av Zenzer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med tiggerforbudet er at det antagelig ikke løser noen ting. Tigging får vi allikevel. Vi mangler effektive reaksjonsmidler å følge opp forbudet med.

 

Problemet med barnetigging er nok et unntak tross alt, men det kom så mange av dem til Oslo i fjor at politiet havnet på etterskudd. (Eventuelt nedprioriterte det.) Her i Bergen tror jeg ikke jeg har sett noen barn tigge ennå, jeg har hørt at det er skjedd et par ganger og vet at politiet grep inn. I byer som Firenze så jeg det overalt. Og ja, når barn tigger er det som regel sammen med voksne: Hvis politiet eller andre reagerer, så lager den voksne så mye bråk at ungene kan stikke av.

 

Nå er det desverre ikke bare tigging barna brukes til, men tyveri, ran og prostitusjon. Det er ikke mye fremtid i slikt.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er verdiskaping det som definerer gode kulturer? Er det viktig at barn vokser opp i kulturer med høy kollektiv verdiskaping?

 

Nei, jeg syns ikke det, og mener overhodet ikke at verdiskapning er meningen med livet, eller at det nødvendigvis gjør deg lykkelig. Men jeg mener at verdisettet i en kultur som oppfordrer til verdiskapning er langt bedre enn verdisettet i en kultur som oppfordrer til snylting!

 

Nei, ingenting er objektivt. Vi er mennesker. Vi sanser og tolker, dette gjør objektivitet umulig.

 

Mener du at det ikke eksisterer en objektiv virkelighet, en virkelighet uavhengig av ditt tankesett? I så fall så er det jo aldri noe poeng i å diskutere noe, noensinne, ettersom man ikke kan ha noen referansepunkter overhodet. Dette utsagnet kan essensielt drepe enhver diskusjon.

 

Jeg mener at hele sigøynerproblematikken hadde løst seg selv i et mer liberalt samfunn. Da måtte de klare seg selv, og som tiggere hadde de blitt nektet adgang stort sett overalt om fordi ingen ønsket å ha dem på sin eiendom ettersom de er til allmenn sjenanse. Da måtte de endret sin kultur på egenhånd om de ønsket å være en del av samfunnet. For ikke å nevne at de kanskje hadde kommet rett i jobb hele gjengen om det ikke var krav til minstelønn og om det var lettere å si opp folk... Men direkte tvang ville jeg aldri brukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med tiggerforbudet er at det antagelig ikke løser noen ting. Tigging får vi allikevel. Vi mangler effektive reaksjonsmidler å følge opp forbudet med.

Det ville likevel fungert som en terskel man må over. istedet for å ta imot en åpen invitasjon slik det er idag, må man gjøre et bevisst valg om å bryte loven i landet man drar til for å bedrive virksomheten sin.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, det kan være greit å sende et signal. Hvorvidt det er det rette signalet kan selvsagt folk strides om.

 

Geir :)

 

Folk tror alltid det er lurt å straffe de svake og kaste dem i fengsel. Gjelder ganske mange andre ledd i samfunnet også. De tror at dette løser noe, for da slipper dem å se på problemet. Enkelte mennesker.......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svak eller sterk. Alle bør selvsagt straffes når de bryter lover. Og ingen skal selvsagt straffes eller kastes i fengsel før de evt. velger å bryte loven.

 

Hva er en lov og hvordan utformes en lov? Hvorfor tror du at loven nødvendigvis representerer noe som er logisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...