Gå til innhold

«Jeg vil ikke ha noen sigøynere om bord. Vennligst gå av»


Gjest

Anbefalte innlegg

Ergo: Oppsigelse av EØS = politisk og økonomisk selvmord for Norge.

Ikke nødvendigvis, Norge KAN eliminere ALLE handelsrestriksjonene som eksistere om landet skulle ønske det.

 

 

Om EU stenger Norske varer ute fra sitt marked vil det kun føre til dårligere situasjon innen EU, ettersom de vil ende opp med dyrere varer innenfor sin tollmur.

 

Norske varer vil da erstatte EU varer i det internasjonale markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis, Norge KAN eliminere ALLE handelsrestriksjonene som eksistere om landet skulle ønske det.

 

 

Om EU stenger Norske varer ute fra sitt marked vil det kun føre til dårligere situasjon innen EU, ettersom de vil ende opp med dyrere varer innenfor sin tollmur.

 

Norske varer vil da erstatte EU varer i det internasjonale markedet.

 

Og det tror du på alvor at de kommer til å gjøre? Vi ser jo allerede nå at Norge - i komplett strid med EØS-avtalen - har økt tollsatsene på ost og kjøtt.

 

Og nei, det er ønsketenkning at norske varer erstatter europeiske. De norske klarer ikke konkurrere i forhold til prisnivået og kvalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og det tror du på alvor at de kommer til å gjøre? Vi ser jo allerede nå at Norge - i komplett strid med EØS-avtalen - har økt tollsatsene på ost og kjøtt.

Nei, jeg har ingen tro på noe slikt, bare observerer at utgang fra EØS ikke trenger å få de følgene du nevner.

 

Og nei, det er ønsketenkning at norske varer erstatter europeiske. De norske klarer ikke konkurrere i forhold til prisnivået og kvalitet.

Stemmer ikke helt, norsk fisk og olje er fullt konkurransedyktige.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ingen tro på noe slikt, bare observerer at utgang fra EØS ikke trenger å få de følgene du nevner.

 

 

Stemmer ikke helt, norsk fisk og olje er fullt konkurransedyktige.

 

Trenger ikke, men kan få det. Vi får snart se hvor mye vetoen mot postdirektivet vil komme til å ødelegge for norske kommunikasjonsbedrifter i europa fremover.

 

Fisk og olje kan man også få fra andre steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fisk og olje kan man også få fra andre steder.

Det endrer ikke faktum at Norge vil få solgt disse på verdensmarkedet selv om EU la ned totalforbud mot å kjøpe disse fra Norge. Det ville bare føre til at EU kjøper fra dyrere kilder, samt at norske varer erstatter disse kildene på verdensmarkedet.

 

F.eks. om EU nekter norsk olje tilgang til deres marked, men isteden kjøper fra f.eks. Libya, betyr dette at de, utenfor EU, som idag kjøper fra Libya nødvendigvis må finne en annen selger med leveringskapasitet, i dette tilfellet Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det endrer ikke faktum at Norge vil få solgt disse på verdensmarkedet selv om EU la ned totalforbud mot å kjøpe disse fra Norge. Det ville bare føre til at EU kjøper fra dyrere kilder, samt at norske varer erstatter disse kildene på verdensmarkedet.

 

F.eks. om EU nekter norsk olje tilgang til deres marked, men isteden kjøper fra f.eks. Libya, betyr dette at de, utenfor EU, som idag kjøper fra Libya nødvendigvis må finne en annen selger med leveringskapasitet, i dette tilfellet Norge.

 

Mmhh....hvem kan Norge selge oljen sin...? Russland? Nei, de har deres egne ressurser. USA? Nei, de har også deres egne ressurser. Samme gjelder sør amerika og afrika. Kina? Siden de ikke engang vil snakke med oss, usannsynlig.

 

Og så har vi også kandidaten Australia hvor man har funnet et gigantisk oljefelt som er mange ganger større enn det Norge har til disposisjon....

 

Er EU avhengig av norsk olje og gass? No, not really.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du lever absolutt et hardt liv, men kanskje det bør gå opp et lys snart om at du faktisk er en rasist da?

 

Hvordan kan du konkludere med noe slikt egentlig? Jeg har ikke, så vidt jeg husker, vært aktiv i denne tråden engang.

 

Du er en av disse hårsår typene når det gjelder rasist. Hårsår av den typen, hvis jeg kaller deg for "niggah" så bare

24081976.jpg

 

Selvsagt,de skal få lov til å være rasister! Men det som er morsomt med forumet her er at folk som ønsker å stenge Norges grenser og sende ut alle uten etnisk norsk bakgrunn blir støtt dersom man kaller dem rasister.

 

Hvorfor er det morsomt? Hvorfor skal vi fungere som en låvedør og pengestøtte for alle uetniske som kommer inn? Hvorfor er vi rasister på grunn av at vi ikke vil fungere som en låvedør og pengestøtte?

 

Nei fyfaen, nå må du gi deg. Dette begynner å bli latterlig. "Hey du er faen meg en jævla rasist som vil ha sigøynere ut av landet!!"

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Trur du må tenke deg litt om før du skriver. Trur du virkelig på deg sjølv når du skriv at det ikkje fins eit menneske her i Noreg som arbeidar like hardt som fattige mennesker? Har du aldri hørt om folk som er arbeidsnarkomane?

 

Det var en overdrivelse, du kommer ikke til å skjønne en dritt av innlegga mine om du ikke er kjent med det virkemidlet i kommunikasjon. Nå har jeg også gjort det klart for deg, så ikke flere sånne misforståelser.

 

Vi har ikkje tatt eller sjelt noko av råvarene våre, dei er kjøp på ærlig vis. Kor får du alt dette fra?

 

Vesten har okkupert og monopolisert hele verden. Det økonomiske systemet som vi bruker og som verden hviler seg på er oppfunnet av en familie i Tyskland som senere fikk asyl hos USA. Dette økonomiske systemet har blitt trykket ned over hodene på de fleste land og spesielt der hvor okkupasjon har vært til stede, med mindre det har kommet revolusjoner i senere tid. Se f.eks. Libya med Gaddafi og Iran.

 

Hovedpunktet for denne økonomien har blitt oljen og dollaren som oljen blir solgt i. De som ikke ha villet vært med på dette har blitt utstøtt eller erklært krig mot. Igjen er krigen mot Libya og kuppet mot Gaddafi et eksempel. Gaddafi hadde nasjonalisert oljen, nasjonalisert banksystemet og ville at oljen skulle bli solgt i en gull dinar for utfordre den amerikanske dollaren økonomisk, derfor var det en krig mot Gaddafi. Dette her er ikke konspirasjonsteorier, det er enkelt å finne informasjon om dette på nettet. Det samme skjedde i Iran i 1953, da Iran nasjonaliserte oljen sin i 1951. Hugo Chavez har heller aldri blitt særlig godt likt for at han nasjonaliserte oljen til Venezuela, før dette hadde amerikanske oljeselskaper forsynt seg grovt av oljen til Venezuela.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/1953_Iranian_coup_d'%C3%A9tat

 

Så dette er et komplekst bilde, og det er vårt økonomiske system som verdilegger produksjonen til et land. Derfor er det også helt naturlig at vi har fått andre til å jobbe billigere for oss, og det er ikke noe annet enn et moderne slavesystem.

 

Vi har et jerngrep om verden, men det blir riktig nok utfordret av Kina nå.

 

Eg personlig hadde likt veldig godt om produksjonen vart lagt til Noreg, og det trur eg dei fleste andre nordmenn hadde likt og. Men på grunn av marknadskreftene, og industrialistane lyst på profitt, blir den desverre lagt til desse landa fordi lønna er lågare. Og det kan umolgeg bli kalla eit slavesystem, fordi dei vil faktisk arbeide på fabrikkane. Kanskje det er deira beste alternativ. Muligens er det deira veg ut av endå meir fattigdom.

 

Hadde produksjonen ligget på lik linje over hele verden, så hadde lønna vært den samme over hele verden. Derav hadde vi vært mer produksjonsdyktige, men vi ville fortsatt vært "fattigere" (vi måtte gjort mer som en befolkning for å oppnå det samme velferdsnivået).

 

Vi har narret dem til å dro at våre idealer er noe å leve etter. Vårt samfunn bringer ikke med seg den velferden som vi reklamerer med, men jeg ser at det er naturlig for et menneske å ønske seg mer rikdom når de ikke vet bedre. Det er derfor det funker så bra også, fordi vi har til og med innbilt dem at vi "gir" dem noe når vi gir dem penger for varene deres. Alle er manipulert og vi tjener ekstremt fett på det, gi meg en grunn til at det ikke skulle være sånn? Systemet er jo lagt for at noen skal tjene penger, det er selve fundamentet i samfunnet ditt.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Du lever absolutt et hardt liv, men kanskje det bør gå opp et lys snart om at du faktisk er en rasist da?

 

Gjør du noe særlig på diskusjon.no annet enn å kverrulere med folk og kalle dem for ekstremister?

 

Jeg tror snarere det er en refleksjon på deg selv at du har behov for å stemple alle som har en annen mening enn deg selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Med mindre man utfører verdiløst arbeide (eller eventuellt arbeide med negativ verdi), så skjønner jeg ikke hvordan det skulle være mulig å "jobbe gratis for seg selv"

Oppstartsfasen av firma består som oftest av store investeringer, med forventing om å tjene penger senere. Det er liten vits i å investere kr1M, i ett firma for å betale seg selv 500 000 i årslønn, og betale 500,000 i skatt til Staten. Det er mer fornuftig å investere sin tid, og leve på de oppsparte midlene. Dog, som nevnt Staten har et annet syn på den saken.

 

Videre er det teknisk sett intet i veien for at vedkommende senere også velger å ikke ta ut penger av firmaet via lønn, men foretrekker å fortsette sin investering i firmaet (dvs leve på oppsparte midler, og ikke ta ut penger av firma via lønn til seg selv).

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Gjør du noe særlig på diskusjon.no annet enn å kverrulere med folk og kalle dem for ekstremister?

 

Det er kun i politikk og religionsforumet jeg gjør det, for det er stort sett der det trengs og folk fortjener det. Ikke at jeg er innom så ofte, da.

 

Og ja, jeg er garantert "en usikker sjel i en usikker kropp som ønsker å finne meg selv og søker bekreftelse hos andre mennesker". Må jo være noe sånt, ikkesant.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Nei fyfaen, nå må du gi deg. Dette begynner å bli latterlig. "Hey du er faen meg en jævla rasist som vil ha sigøynere ut av landet!!"

 

Dette høres egentlig ut som et ganske logisk resonnement, ja. Et typisk kjennetegn på en rasist er jo at han/hun dømmer mennesker hovedsakelig etter dere etnisitet, noe det ser ut til at du gjør. Kan du forklare hvorfor du mener du ikke er en rasist?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Utsagnet kom nok med bakgrunn av tidligere opplevelser og hendelser. Flertallets trygghet teller mer enn en mindre gruppes følelser. De burde jo tenkt på ryktet for lenge siden slik at man slapp å si slike meldinger.

 

Kjenenr ikke saken i detalj, men ofte vil konduktlrer kjenne igjen bråkmakere og antar det er lister over bråkmakere på samme måte som butikker henger opp lister internt over butikktyver som de ansatte skal være obs på.

 

Å si "jeg vil ikke ha tyverier ombord" er jo også å sparke inn åpne dører. Man kan jo også sammenligne det med forbudet mot jesuitter som man hadde før, forbudet mot å komme inn på steder om man er dritings, forbudet mot å fly om man er dritings osv.

 

Jeg vil anta at en flyplass som informerer om at de nekter fulle folk å fly, diskriminerer fulle folk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det kunne jo vært intr. å sjekke om folk lar være å bruke offentlig kommunikasjon fordi de føler seg utrygge eller på annet vis føler det ubehagelig pga tilstedeværelsen av sigøynere, mørkhudede, muslimer osv.

 

Ta også et tankeelsperiment. To busser, en er full av sigøynere og en har ingen sigøynere. Om du kunne velge, hvilken hadde du satt deg på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...