Gå til innhold

«Jeg vil ikke ha noen sigøynere om bord. Vennligst gå av»


Gjest

Anbefalte innlegg

Det er KUN om du forbyr tigging, at de vil brøfø seg på kriminalitet (ie tigging).

 

Ellers bare observere at stjeling et al allerede er kriminelt (med noen unntak).

 

Alltid lurt å lese hele innlegget før du svarer!

 

Ellers kan du fort fremstå som en komplett idiot, og det vil du vel ikke?;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

«Jeg vil ikke ha noen sigøynere om bord. Vennligst gå av»

 

Hva syns dere om meldingen fra T-banesjåføren?

 

Dette er selvfølgelig hårreisende, men det er faktisk et problem her i Oslo med tigging & folk som spiller musikk på T-banen. Har opplevd det flere ganger og nekter å gi noe som helst.

 

Og hva er problemet? Dersom sjåføren ikke ville ha de på så må vedkommende så si i fra.

Om sjåføren sier "sigøynere" eller "tiggere" er da vel bare en uttryksmåte.

 

Folk er så hårsåre i dag. En blir jo fremstilt som rasist for "alt" i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmmm... Skulle likt å høre reaksjonene dersom en muslimsk T-banesjåfør sa "Jeg vil ikke ha noen kristne om bord. Vennligst gå av." Det er vel bare en utrykksmåte...?

 

Geir :)

 

Da hadde svaret blitt at det er en del av integreringen...

Siden du nevner det, blir ikke overrasket om muslimer snart foreslår at kollektivtransporten skal endres, slik at det blir en time stopp hver fredag for bønnetid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmmm... Skulle likt å høre reaksjonene dersom en muslimsk T-banesjåfør sa "Jeg vil ikke ha noen kristne om bord. Vennligst gå av." Det er vel bare en utrykksmåte...?

 

Geir :)

Om kristne generelt hadde plaget kundene så hadde jeg sett på det som en positiv ting. Når jeg betaler for en tjeneste vil jeg ikke plages mens jeg gjør det.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmmm... Skulle likt å høre reaksjonene dersom en muslimsk T-banesjåfør sa "Jeg vil ikke ha noen kristne om bord. Vennligst gå av." Det er vel bare en utrykksmåte...?

 

Geir :)

Hmm... Skulle likt å høre reaksjonen dersom en skolebussjåfør sa "Jeg vil ikke ha pedofile om bord. Vennligst gå av." Når sjåføren vet at det er 10stk pedofile sittende på en buss full av barn. Sjåføren har sett dette skje flere ganger ved tidligere anledninger at de pedofile har tafset på barna. Det er også et kjent samfunnsproblem. Er det riktig å diskriminere folks seksuelle legning? Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

«Jeg vil ikke ha noen sigøynere om bord. Vennligst gå av»

 

Hva syns dere om meldingen fra T-banesjåføren?

 

Dette er selvfølgelig hårreisende, men det er faktisk et problem her i Oslo med tigging & folk som spiller musikk på T-banen. Har opplevd det flere ganger og nekter å gi noe som helst.

 

Minner meg litt om en scene fra Schindlers List hvor det ble kungjort at jødene ikke fikk lov å bruke offentlige transportmidler lenger.

Lenke til kommentar

Nei, huff, det er ikke enkelt når man ser tyver og islamister overalt... :nei:

 

Dersom det har vært et gjengående problem der sjåføren jobber, så er det ikke enkelt:

-Man risikerer utilfredse reisende som blir plaget.

-Dersom man sier i fra er man plutselig "rasist".

Endret av Aqulini
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom det har vært et gjengående problem der sjåføren jobber, så er det ikke enkelt:

-Man risikerer utilfredse reisende som blir plaget.

-Dersom man sier i fra er man plutselig "rasist".

 

Ja, jeg er sikker på at folk i nazi-tyskland også var veldig plaget av de derre jødiske medreisende på trikken. Og siste setningen din viser bare atter en gang at det ikke bare er antirasistene som misbruker begrepet "rasist" til deres egen fordel. De gjør det for å kvele debatten, mens sånne som deg gjør det for å kvele berettiget kritikk. Same shit, different wrappings.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er sikker på at folk i nazi-tyskland også var veldig plaget av de derre jødiske medreisende på trikken. Og siste setningen din viser bare atter en gang at det ikke bare er antirasistene som misbruker begrepet "rasist" til deres egen fordel. De gjør det for å kvele debatten, mens sånne som deg gjør det for å kvele berettiget kritikk. Same shit, different wrappings.

 

Jeg ser at du stadig skriver "sånne som deg". Hva legger du i det egentlig? Jeg antar at siden du skiller antirasister og "sånne som deg", så mener du at jeg er rasist?

Jeg mener at det må gå an å si i fra slik som den sjåføren gjorde uten at det skal bli rasistsyting og oppslag i media.

Nå har jeg aldri kritisert jøder under nazi-tysklan, jeg har forsvart dem.

Lenke til kommentar

Jeg ser at du stadig skriver "sånne som deg". Hva legger du i det egentlig? Jeg antar at siden du skiller antirasister og "sånne som deg", så mener du at jeg er rasist?

Jeg mener at det må gå an å si i fra slik som den sjåføren gjorde uten at det skal bli rasistsyting og oppslag i media.

Nå har jeg aldri kritisert jøder under nazi-tysklan, jeg har forsvart dem.

 

Nøyere sagt skrev jeg det kun en gang, og nei, jeg tror ikke du er rasist, men holdningene dine passer inn i ytre høyre, og kommer du med slike sterke meninger må du også kunne tåle like sterke reaksjoner.

 

I et sivilisert samfunn har alle rett til å bruke offentlige transportmidler, forutsatt at de ikke er gratis passasjerer.

Lenke til kommentar

Nøyere sagt skrev jeg det kun en gang, og nei, jeg tror ikke du er rasist, men holdningene dine passer inn i ytre høyre, og kommer du med slike sterke meninger må du også kunne tåle like sterke reaksjoner.

 

I et sivilisert samfunn har alle rett til å bruke offentlige transportmidler, forutsatt at de ikke er gratis passasjerer.

 

Vel, jeg tar meg ikke nær av det du kaller for sterke reaksjoner. Jeg var bare nysgjerrig på hva du mente.

Jeg ser det bare som at du er ekstremt naiv.

Alle har i utgangspunktet rett til å bruke offentlige transportmidler. Men en kan ikke ha med personer som sjikanerer andre reisende og som utgjør et stort problem for øvrige reisende. Da kan de vær så god å gå, eller oppføre seg sivilisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...