Gå til innhold

«Jeg vil ikke ha noen sigøynere om bord. Vennligst gå av»


Gjest

Anbefalte innlegg

Betegnelsen 'sigøyner' er omstridet av mange, og med sigøyner mener jeg en person uten fast ''bosted'', som lever ett nomadeliv.
Nesten morsomt at jeg finner ut at jeg er en sigøyner etter alle disse år :)
Jeg er ganske sikker på at du vet hva jeg mener også, men at bare ønsker å kverulere enten for å gjøre så jeg 'look bad', eller rett og slett fordi du ønsker å kverulere og styre unna tema.
Nei, om du mener personer som lever ett nomadeliv, eksisterer ett kjent ord som alle vil forstå: NOMADER, som greit vil dekke både sigøynere, rumenere og folk som meg, som lever ett slikt liv. Videre vil du unngå å dra alle sigøynere, og rumenere med i min gruppering ettersom mange av disse har fast bosted. ;)

 

Mennesker som får støtte av NAV pleier ikke å tigge aggressivt eller nekter å oppføre seg ordentlig blant andre mennesker.
Jobber du på NAV? Om ikke hvordan vet du dette?

 

Tro det eller ei, de aller fleste, som klarer å være i jobb eller ei, vil faktisk være innom NAV ved ett eller annet punkt i voksenlivet.

Så tigging er enda mer utbredt blandt nordmenn enn det jeg forestilte meg? Hvorfor da den krasse kritikken mot andre som gjør det samme? Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tigger aggressivt? Hvor har du sett disse? De romfolkene jeg ser sitter på gatehjørnet med skamfulle, slitne tryner og ber om et par kroner.

 

Du får be om riot shield neste gang du går forbi disse onde menneskene.

 

Det er ikke uvanlig at de kommer helt innpå deg og er veldig innpåslitne, og som en liten kvinne er det veldig truende når en flokk mennesker flokker seg rundt deg. Så ja, det kan være ganske aggressivt.

 

*snip*

 

Det er ikke tigging som er problemet. Hadde de bare sittet på en hjørne og hatt en kopp foran seg hadde ingen reagert. Les tråden.

Lenke til kommentar

Tigger aggressivt? Hvor har du sett disse? De romfolkene jeg ser sitter på gatehjørnet med skamfulle, slitne tryner og ber om et par kroner.

 

Du får be om riot shield neste gang du går forbi disse onde menneskene.

 

For en og en halv uke siden var muttern på besøk her i Oslo. Hun og eksen stakk litt i forkant nedi Karl Johan, for jeg hadde ikke spist noe så jeg stakk innom 7-Eleven og kjøpte meg en pizzabit. Den er jævla varm, så jeg drar den med meg og rusler nedover mot Østbanehallen. Ut av intet hopper tre romfolkkvinner mot meg, og hun ene roper "pizza, pizza" og prøver å røske pizzabiten ut av hendene på meg. Jeg er en ganske så stor fyr, så jeg sa nei og dro den til meg og gikk videre, men det er ikke alle som reagerer slik. Men jeg vil si at det er rimelig aggressivt når de prøver å ta maten ut av hendene på deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De problemene du henviser til er allerede forbudt: Stjeling, sniking på trikk, etc

 

I og med at slik oppførsel er forbudt, hvilket grunnlag eksisterer for å forby en gruppe med personer hvor slik oppførsel er statistisk sett mye hyppigere enn blandt resten?

 

Menn begår voldelige forbrytelser langt hyppigere enn kvinner, ergo bør menn ikke tillates adgang til trikken :)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en og en halv uke siden var muttern på besøk her i Oslo. Hun og eksen stakk litt i forkant nedi Karl Johan, for jeg hadde ikke spist noe så jeg stakk innom 7-Eleven og kjøpte meg en pizzabit. Den er jævla varm, så jeg drar den med meg og rusler nedover mot Østbanehallen. Ut av intet hopper tre romfolkkvinner mot meg, og hun ene roper "pizza, pizza" og prøver å røske pizzabiten ut av hendene på meg. Jeg er en ganske så stor fyr, så jeg sa nei og dro den til meg og gikk videre, men det er ikke alle som reagerer slik. Men jeg vil si at det er rimelig aggressivt når de prøver å ta maten ut av hendene på deg.

Ok, har aldri opplevd dette selv. Men da var hun vel sulten da.

Still: Har folk virkelig så mye imot denne gjengen? Hvorfor tror dere de tigger? Hvorfor har de ikke mat eller penger? Er det fordi vi nordmenn er så jævlig mye flinkere til å jobbe steinhardt døgnet rundt at vi har så mye mer enn dem? For hver eneste krone dere gir til romfolk, horer og nærkiser på Karl Johan blir fordelingen av penger her til lands bittelitt mer utjevnet. Jeg synes det er en bra ting. Livssituasjonen til disse samfunnsgruppene er mye mer tilspisset enn den gemene nordmann.

 

Norge er der vi er i dag fordi olje tilfeldigvis er lik $$. Det har ingenting å gjøre med at nordmenn er overmennesker. Så ikke sipp: Dersom desperate mennesker er det som gjør hverdagen deres litt verre, så kan jeg sikkert skaffe dere litt ayahuasca så dere får perspektivene på plass.

Lenke til kommentar

Ja, men muligens man heller burde oppheve diverse forbud som forhindrer selvforsvar mot folk om angriper deg, eller prøver å stjele fra deg?

 

Hadde aldri orket å slå noen for en pizzabit til 30 kr. Hadde hun spurt pent så kan det hende jeg hadde gitt den til henne. Alt beror på folkeskikk for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Norge er der vi er i dag fordi olje tilfeldigvis er lik $$. Det har ingenting å gjøre med at nordmenn er overmennesker. Så ikke sipp: Dersom desperate mennesker er det som gjør hverdagen deres litt verre, så kan jeg sikkert skaffe dere litt ayahuasca så dere får perspektivene på plass.

 

Jeg har ikke noe problem med det, men synes man bør oppføre seg uansett. Om jeg først gir en person noen slanter så har jeg ikke lyst til å ha personen løpende etter meg for å gnåle etter mer som jeg faktisk også har opplevd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Menn begår voldelige forbrytelser langt hyppigere enn kvinner, ergo bør menn ikke tillates adgang til trikken :)

Om nær 100% av mennene i Oslo hadde begått voldelige forbrytelser så skal du nok ikke se bortifra at de ville blitt nektet adgang både her og der.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

post-229458-0-97069000-1365326003_thumb.png

 

Og den ene person du klarer å vise til her veier tyngere enn alle de som sitter helt rolig med en plakat foran seg og tigger?

 

Dere leter bare et unnskyldninger for å stemple disse folka som udyr, ubrukelige og forkastelige. Løgner og myter blir spredd om sigøynere hver eneste dag, hvorfor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg tror problemstillingen er som følger:

 

Sigøynere lokkes til norge med lovnader om rask rikdom fra tigging og et folk som villig åpner lommeboken.

Tiggingen organiseres av halliklignende bakmenn, og mange har finansiert reisen ved å låne fra torpedoer som dreper familien om de ikke betaler tilbake mye og raskt.

 

Når de kommer hit oppdager de at det ikke er høye inntekter og lave priser, men at prisene følger inntektene. De skyhøye inntektene brukes til å betale bakenn som sitter med knipetang og klipper av fingre til familien inntil de betaler det de skylder, og resten dekker knapt nok maten de trenger.

 

Over tid blir de desperate, og manglende tilgang til dusj, rene klær osv gjør at de fremstår som mer truende og når de samtidig er mer desperate så oppstår det situasjoner.

 

Når man opplever at de doper ned barna med vodka og dop for at de skal se sløve ut slik at folk gir mer så mister folk sympatien, gir mindre, og da blir de mer desperate.

 

Samfunnet må sende et signal om at stedet de kommer til er mer helvete enn paradis, det er ikke penger å hente, og de vil bli jaget rundt som dyr.

Lenke til kommentar

Nei. Du kan ikke sammenligne jøder som intergrerer seg i ett samfunn og som blomstrer som følge av dette, med sigøynere som nekter å 'slå seg til ro', nekter å støtte fellesskapet, lever på gata og ikke bidrar samfunnsmessig (og i mange tilfeller, langt fra alle, begår kriminalitet som følge av denne ''nomade''livsstilen).

Jeg blir fristet tiil å minne om et gammelt dillemma: Dersom nazistene hadde hatt rett i sine karakteristikker av jødene, ville det forandret noen ting?

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har vel ofte vore slik at dersom ei gruppe skilde seg ut, så vart ikkje dette tålt. Når det gjeld jødane var ikkje "problemet" at dei ikkje gjorde det godt. Årsaka var vel heller at dei gjorde det så altfor godt, og at dei dermed vart offer for misunnelse. Dei var kjende som gode handelsmenn som kravde høge prisar, og slik handel vart i mellomkrigstida kalla "jødehandel". Dette var ikkje populært i dei harde 30-åra. Om nokon var gnitne kunne dei få høyer at (... du er meg ein god "jøde" er du). Ein slik ordbruk ville i våre dagar ha vore rasistisk, og ein kan vere glad for at orda er gått ut av språket. Det gjorde heller ikkje situasjonen noko betre at jødane vart skulda for å ville ta over verda. Dette er noko av bakgrunnen for at dei vart gjort til syndebukkar av nazistane. Resultatet veit me.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Hvor vide fullmakter skal vi gi politiet – statens eget maktapparat – for å roe et ubehag ved tigging?

 

Kan vi diskutere lover og regler uten også å liste opp eventuelle kriminelle gjerninger som tiggere anklages for å begå? Trusler, vold, tyveri og heleri er allerede straffbart, handlinger vi ikke skal godta. Men kan vi godta lover og regler som innføres for å gi politiet videre fullmakter overfor tiggere enn overfor andre mennesker?

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan vi bare si en gang for alle at vi kan ha norske som tigger fordi de er vårt problem, men vi forbyr enkelt og greit utenlandske tiggere her? De er ikke vårt problem og både vi og dem gjør situasjonen verre ved å ha dem sittene på ræva her fremfor å faktisk løse problemene sine i hjemlandet.

 

Ganske enkelt? Trenger bare føye til en enkelt setning så er hele problemet løst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...