Gå til innhold

«Jeg vil ikke ha noen sigøynere om bord. Vennligst gå av»


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå følger jeg deg ikke helt. De tingene som gjør at andre ser på deg som tilhørende en etnisitet er utenfor din kontroll. De tingene som gjør at andre ser på deg som tilhørende en viss religion eller et visst livssyn (og diskriminerer på grunnlag av det) er innenfor din kontroll. Det er en vesentlig forskjell, selv om andre selvfølgelig kan finne på å mene at du tilhører et bestemt livssyn uten at du rent faktisk gjør det, men de faktiske momentene som gjør at "båsen" passer er her hhv innenenfor og utenfor din kontroll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg prøvde å påpeke med referansen til "apostacy" er at din tilhørighet til en viss religion er avgjort av andre om det å forlate en slik religion medfører straff (dødsstraff). Påstanden om at tilhørelsen til en viss religion da er "innenfor din kontroll" blir da noe tvilsom, selv om man selvfølgelig har valget mellom å fortsette å leve, eller å slutte med det. Videre vil man fortsatt ofte bli ansett som en av guds skapninger, av de som tror, selv om man har mistet troen selv. På samme måten blir jeg ansett som nordmenn, selv om konseptet "nordmann" er fullstendig meningsløst og kun basert på overtro slik jeg ser det.

 

At en "inni seg selv" kan slutte å tro på konseptene "nordmann" eller "Gud", innebærer ikke at "Gud" eller "nordmenn" slutter å eksistere for de som fortsatt tror. Både tror på gud og troen på nordmenn har akkurat samme grunnlaget: dvs intet grunnlag i det store og det hele.

 

Videre observere at (som oftest) blir født inn i en religion, akkurat som man blir født inn som "nordmann" og det er adskjillig vanskeligere å slutte å tro på "nordmann" enn på Gud ettersom denne troen er mye mer utbredt og mye sterkere enn troen på Gud.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At en "inni seg selv" kan slutte å tro på konseptene "nordmann" eller "Gud", innebærer ikke at "Gud" eller "nordmenn" slutter å eksistere for de som fortsatt tror. Både tror på gud og troen på nordmenn har akkurat samme grunnlaget: dvs intet grunnlag i det store og det hele.

 

Videre observere at (som oftest) blir født inn i en religion, akkurat som man blir født inn som "nordmann" og det er adskjillig vanskeligere å slutte å tro på "nordmann" enn på Gud ettersom denne troen er mye mer utbredt og mye sterkere enn troen på Gud.

 

Jeg digger dette!

Lenke til kommentar

Ap og Sv her hjemme på berget ønsker romfolka hjertelig velkommen til nisselue og molbolandet Norge og tar de imot med åpne armer. De suger oss for penger og utnytter systemet fullt ut. De er ute etter å lure oss nordmenn trill rundt med å spille døvstum og går rundt med lister rundt på parkeringsplasser og vil at vi skal støtte deres "forening for døvstumme" i hjemlandet som et eksempel. Disse folka eier ikke folkeskikk, de driter og søpler ned hagene til folk, parker, friarealer og forlatte bygninger, stjeler som ravner, bråker og tar seg fullstendig til rette i forlatte bygninger. Ap og Sv gir blaffen i f.eks eldreomsorg og skoleverk men spytter gjerne ut store pengebeløp til disse romfolka. Nei, så lenge disse folka er i nærheten, gjelder det å holde hardt i både mobiltelefonen og lommeboka si og passe nøye på at man ikke trår foten sin borti noen "rompuddinger". Will Smith og Tommy Lee Jones, (Men in black) hvor er dere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Disse folka eier ikke folkeskikk, de driter og søpler ned hagene til folk, parker, friarealer og forlatte bygninger, stjeler som ravner, bråker og tar seg fullstendig til rette i forlatte bygninger.

 

det var litt av en salve, du ... :wee:

Odd Børretzen hadde en fin sang om måker. Han sammenlignet måkeproblemet med politiske partier. Og mente at disse måkene var helt skamløse, som kunne finne på å oppføre seg som dyr, og bare; skal ha skal ha - og lurte på hvilket parti disse måkene ville stemt på, hvis det hadde vært aktuelt

 

Nå er vi visst veldig bekymret for våre forlatte bygninger ... på tide å låse naustet sitt, det kan jo bli innvadert, av trollkrabber eller sigøynere

Lenke til kommentar

 

 

det var litt av en salve, du ... :wee:

Odd Børretzen hadde en fin sang om måker. Han sammenlignet måkeproblemet med politiske partier. Og mente at disse måkene var helt skamløse, som kunne finne på å oppføre seg som dyr, og bare; skal ha skal ha - og lurte på hvilket parti disse måkene ville stemt på, hvis det hadde vært aktuelt

 

Nå er vi visst veldig bekymret for våre forlatte bygninger ... på tide å låse naustet sitt, det kan jo bli innvadert, av trollkrabber eller sigøynere

 

Fikk du med deg at bygget var falleferdig og at brannvesenet hadde gjort en inspeksjon og funnet ut av at det ikke var forsvarlig at noen bodde der??

 

Hvis de hadde fått bo der og de ble skadet på en eller annen måte med ras eller lignende så vedder jeg på at jeg vet hvem sol hadde skreket høyt om at "folk ikke gjør jobben sin" da og, og " enda mer diskriminering".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Hvis de hadde fått bo der og de ble skadet på en eller annen måte med ras eller lignende så vedder jeg på at jeg vet hvem sol hadde skreket høyt om at "folk ikke gjør jobben sin" da og, og " enda mer diskriminering".

 

Hvem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...