Gå til innhold

«Jeg vil ikke ha noen sigøynere om bord. Vennligst gå av»


Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk lar vær å bruke offentlig transport på grunn av en mengde kriterier:

 

-det er nordmenn der

-det er kvinner der

-det er homofile der

-det er kommunister der

-det er mange mennesker der

-det er få mennesker der

-det er mulig CIA overvåker deg der

 

Så lenge sigøynere markerer seg så sterkt og ensformig i samfunnet så oppstår slike ytringer som over. Danek, det du sier er direkte feil, men sigøynerne i Norge bidrar til at du misoppfatter situasjonen.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10115063

 

...og derfor vil man ikke ha sigøynere på bussen.

 

Tidligere sigøynermegler etter blodig oppgjør: Tidsspørsmål før det går liv

** Politiet jakter gjerningsmenn etter blodig bingo-overfall

** To skadet med kniver, sverd og øks

** Politiet utelukker ikke hevnaksjoner i natt

 

"- Jeg tror det er et tidsspørsmål før det går liv i denne konflikten. Dette kan også ramme uskyldige utenforstående."

 

"Nå er det tredje og fjerde generasjon som fortsatt driver disse interne kranglene."

 

 

Ja, la oss være dumsnille med sigøynerne og la de ta seg til rette. Bare vi gir dem nok penger og utdanning så vil de snu om og bli produktive humanistiske sosialistiske borgere ikke sant? :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, la oss være dumsnille med sigøynerne og la de ta seg til rette. Bare vi gir dem nok penger og utdanning så vil de snu om og bli produktive humanistiske sosialistiske borgere ikke sant? :)

Tja, all empiri viser jo at innvandrerne integreres etter hvert, så sannsynligvis er det du sier ikke langt fra sannheten over tid, men jeg ser ikke at det er det som er hevdet her noe sted. Tråden handler om hvorvidt man kan diskriminere på grunnlag av hvilket "folk" noen tilhører, ikke om man skal gi sigøynerne utdanning og/eller penger.

 

Hvor mange knivoppgjør har det vært det siste året? Hvor stor andel av disse har det vært sigøynere involvert i? Hvor mange sigøynere er det i Oslo i snitt? Jeg tror ærlig talt ikke denne saken er noe særlig å snakke om, hvis man skulle nekte alle potensielle voldsmenn plass på trikken ut fra så grovmaskede kriterier så hadde trikken vært ganske tom...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å diskriminere nokon på bussen eller andre stader ut frå folkeslag er rasisme. Slik diskriminering (vel og merke ikkje på bussen) og verre ting skjedde i mellomkrigstida, og ein veit kva det enda med. Dette er heilt uakseptabelt.

 

Det er jo det som er så fascinerende med sigøynere - de integrerer seg ikke. Selv etter århundrer. I all hovedsak fordi de ikke deltar i samfunnet på linje med andre grupper, men driver med inngifte, innavl og nekter barna sine å gå på norske skoler. Sigøynerne er en liten forsmak av det mange muslimer driver med.

 

Dette trur eg dessverre er heilt rett. Om sigøynarane ikkje skal bli sett ned på må dei gjere noko med levemåten, slik at dei får brukt ressursane sine til beste for seg sjølv og samfunnet. Om "staten" skulle tvinge dei til dette har det hatt lett for å føre til forfølgjing og overgrep, slik "våre eigne" taterar vart utsette for lenge etter krigen.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Når du skal komme med oppdiktet statistikk er det vel hensiktsmessig og ta noe som kanskje høres sannssynlig ut, er det ikke?

 

http://www.aftenpost...et-7147816.html

Kanskje på tide å oppdatere seg på hva som skjer i samfunnet før du kommer med tullpreik?
Når 68 av 69 med sikker ID viser seg å ha foretatt straffbare handlinger, avkrefter det påstanden om at politiet trakasserer når de er ekstra påpasselige og oppsøkende, sier stortingsrepresentant for Arbeiderpartiet i Oslo, Hadia Tajik til VG Nett.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10066602

Dette er tall fra politiet men det foreligger selvsagt ingen egen undersøkelse av dette utenfor politiet da dette ikke vil være politisk korrekt. Merk også at jeg heller aldri har sagt at det er noen direkte sammenheng mellom tigging og kriminalitet så hvorfor du prøver å trekke inn dette forstår jeg ikke. Dette er et problem som er blant romtiggerne og ikke de tradisjonelle tiggerne her til lands.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva slags mennesker som sto bak utryddningsforsøket på jøder og jeg skjønner hvordan de fikk makten. Takk for at dere har lært meg dette.

 

Slapp av, de hata jo ikke bare Jøder må vite!

 

Her er litt propaganda fra 1930-tallet som hadde fått 30 plusspoeng på diskusjon.no om jeg hadde oversatt og postet det i sin helhet.

 

post-175760-0-99637600-1365184869_thumb.jpg

 

"Bekjemping av Sigøynerplagen med nye metoder" er overskriften fritt oversatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...