Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Det er forskjell på forsiktigheten til en voksen person og en 18 åring som nettopp har oppdaget fylla. Da velger man heller å beskytte telefonen best mulig for å begrense skade. Dessuten hadde han forrige telefon i fire år så her gjelder det å sørge for best holdbarhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager dersom Thor har misforstått.

Jeg tenkte ikke spesifikt på hans innlegg rett foran, men på summen av alle

innlegg i de noenogførti sidene denne tråden er til nå.

Mine betrakninger ang. beskyttelsesfilmen kom som summen av skriblerier

ang. denne filmen.

Lenke til kommentar

Vil det å ev. fjerne filmen påvirke garantien?

 

Nederst på side 14 i den norske PDF-manualen for Z:

 

""" Slik bruker du berøringsskjermen

 

En beskyttende plastfilm sitter festet på skjermen på enheten når du kjøper den. Filmen

skal fjernes for berøringsskjermen brukes. Ellers kan det hende at berøringsskjermen ikke

vil fungere som den skal.

---------------

Enhetsskjermen er laget av glass. Ikke rør skjermen hvis glasset er sprukket eller smadret.

Unngå å reparer en skadet skjerm selv. Glasskjermer er følsomme for fall og mekaniske støt.

Forsømmelig håndtering dekkes ikke av Sonys garantitjeneste. """"

 

Min tolkning av dette er at garantien ikke blir svekket ved vanlig bruk når filmen er fjernet.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Nederst på side 14 i den norske PDF-manualen for Z:

 

""" Slik bruker du berøringsskjermen

 

En beskyttende plastfilm sitter festet på skjermen på enheten når du kjøper den. Filmen

skal fjernes for berøringsskjermen brukes. Ellers kan det hende at berøringsskjermen ikke

vil fungere som den skal.

---------------

Enhetsskjermen er laget av glass. Ikke rør skjermen hvis glasset er sprukket eller smadret.

Unngå å reparer en skadet skjerm selv. Glasskjermer er følsomme for fall og mekaniske støt.

Forsømmelig håndtering dekkes ikke av Sonys garantitjeneste. """"

 

Min tolkning av dette er at garantien ikke blir svekket ved vanlig bruk når filmen er fjernet.

 

Ja, det gjelder vel den beskyttelsesfilmen som er på når telefonen er ny. Jeg mener den filmen som er under denne igjen, med Sony logoen på.

Lenke til kommentar

Enhetsskjermen er laget av glass. Ikke rør skjermen hvis glasset er sprukket eller smadret.

Unngå å reparer en skadet skjerm selv. Glasskjermer er følsomme for fall og mekaniske støt.

Forsømmelig håndtering dekkes ikke av Sonys garantitjeneste.

 

Her snakkes det om glasset, beskyttelsesfilmen nevnes ikke.

 

Det står etter min oppfatning ganske tydelig at forsømmelig håndtering ikke dekkes.

Med forsømmelig håndtering så forstår jeg slikt som nevnt av meg i tidligere innlegg,

å bruke hammeren eller stå på stolen for å slippe den i gulvet. Glasset vil knuses både med og uten

film, men forskjellen er at med filmen så henger splintene på filmen.

 

Så det vil nok ende ut med en diskusjon om forsømmelig framferd, ikke om filmen er på eller fjernet.

Lenke til kommentar

Ser tidligere i tråden at kameraet på mobilen er nevt som en negativ side ved mobilen. Jeg er ingen fotograf, men jeg syntes absolutt bildene blir bra. Se vedlegg.

 

Kanskje bare jeg som ikke er vant til det aller beste?

 

Husk at dette er komprimerte bilder som er lastet opp på facebook. Orker ikke å ta meg bryet med å sende bildene fra mobilen til e-mailen min og så laste opp. :)

post-126014-0-96925600-1370810889_thumb.jpg

post-126014-0-56724800-1370810890_thumb.jpg

post-126014-0-68582900-1370810891_thumb.jpg

post-126014-0-80980400-1370810892_thumb.jpg

post-126014-0-78718900-1370810893_thumb.jpg

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Under posisjonstjenester i innstillinger skal det være to innstillinger. GPS-satellitter regner jeg med du har aktivert, men se om Googles posisjonstjeneste er aktivert. Denne finner din omtrentlige posisjon ved bruk av Wifi eller mobilnettverk. Når GPSen vet telefonens omtrentlige posisjon får den mye raskere fix.

 

Aktiver den så skal du se at det går mye raskere! :)

 

Jeg har alle disse aktivert, jeg har og mobildata aktivert. Andre kart tjenester som Google Maps o.l har ingen problem med å finne satellitt, det er kun Endomondo. Noen ganger tar det 20 minutt å finne satellitt :-( og da er jo halve treningsøkta ferdig :-(

 

Ingen andre som har dette problemet? Utrolig irriterende!!!!!

Lenke til kommentar

Opplevde nettopp noe skummelt med min Z. Jeg bruker vekkerklokken Alarm Clock Xtreme for å våkne om morgenen. Men denne gangen var jeg heldigvis våken. Jeg så på klokka på nattbordet og innså raskt at mobilen skulle ringt for noen minutter siden. Låste opp telefonens mønsterkode og der gikk alarmen av.

 

Er dette på grunn av Stamina mode?

Lenke til kommentar

Jeg har alle disse aktivert, jeg har og mobildata aktivert. Andre kart tjenester som Google Maps o.l har ingen problem med å finne satellitt, det er kun Endomondo. Noen ganger tar det 20 minutt å finne satellitt :-( og da er jo halve treningsøkta ferdig :-(

 

Ingen andre som har dette problemet? Utrolig irriterende!!!!!

Disse posisjonstjenestene forutsetter vel internett-aksess. dette hadde jeg skrudd av da jeg var i Stockholm forleden, så jeg var avhengig av GPS. Jeg skrudde det på etter at jeg gikk inn i bussen på Arlanda (med kart fra OpenStreetMap) men det skjedde ingenting. Først etter minst 10 minutter virring i gatene etter ankomst kom det. Det samme skjedde senere, den brukte forferdelig lang tid på å synke seg inn etter f.eks en tur i T-banan. Nei, min snart 6 å gamle Garmin er nok mye bedre til å plukke opp signaler, så det spørs om ikke den også blir med til USA i sommer.

Lenke til kommentar

Opplevde nettopp noe skummelt med min Z. Jeg bruker vekkerklokken Alarm Clock Xtreme for å våkne om morgenen. Men denne gangen var jeg heldigvis våken. Jeg så på klokka på nattbordet og innså raskt at mobilen skulle ringt for noen minutter siden. Låste opp telefonens mønsterkode og der gikk alarmen av.

 

Er dette på grunn av Stamina mode?

 

Det er fordi den appen skal du ikke stole på 100%. Vet om flere som har hatt samme problem som deg på forskjellige mobiler.

 

Opplevde nettopp noe skummelt med min Z. Jeg bruker vekkerklokken Alarm Clock Xtreme for å våkne om morgenen. Men denne gangen var jeg heldigvis våken. Jeg så på klokka på nattbordet og innså raskt at mobilen skulle ringt for noen minutter siden. Låste opp telefonens mønsterkode og der gikk alarmen av.

 

Er dette på grunn av Stamina mode?

 

Det er fordi den appen skal du ikke stole på 100%. Vet om flere som har hatt samme problem som deg på forskjellige mobiler.

Lenke til kommentar

Er det noe dere Experia-brukere merker at dere savner akkurat nå?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg er fryktelig klar for enten Experia Z eller HTC One (S4 utgår voldsomt for min del grunnet plastic fantastic og det faktum at jeg har en S3 jeg er ... vel ... relativt lite imponert over pga blah blah blah).

 

Jeg har nå fått elsket med begge telefonene, men klarer i utgangspunktet ikke helt bestemme meg. Lurte derfor på om det var noe spesielt negativt dere hadde å trekke frem? Selv opplever jeg telefonen som ganske så lekker, men kanskje litt nifs knyttet til veldig spisse kanter?

 

Undres også på om folket finner telefonen kjapp nok. Har konstante problemer med at min S3 må loade UI på nytt - gudene vet hvorfor, men det er tamt. Jeg ønsker en usedvanlig responsiv telefon. Formoder jeg lett kan clocke Z opp til 1.7 ghz for å matche One.

Lenke til kommentar

Noen andre som opplever at batteriet skuffer?

 

Batteriet er rimelig bra, men helt avhengig av bruksmønster.

Min erfaring er at WiFi er en enorm strømforbruker, og spesielt dersom en en lar den stå med kontinuerlig

søk etter tilgjengelige nettverk.

En annen strømtyv er søking mellom 3G og 4G dersom siste er tilgjengelig, jeg har "låst" på 3G og ferdig med det. Skal en kjøre 4G slå det da heller på/av manuelt.

Disse 2 nevnte tyvene kjører også prosessor hardt så derfor blir telefonen ganske så heit.

 

Mitt bruksmønster d.d. gjør at jeg har fortsatt i gjennomsnitt 60>80% batterikapasitet igjen ved leggetid.

Bruker ladedocken hver natt, veldig praktisk.

Vanligvis så viser batteriforbruket at jeg gjennomsnitt bruker 25% mediaserver, 25% Spotify, 10% Bluetooth (denne står alltid påslått) ellers ligger stort sett andre på +-5%.

Lenke til kommentar

Jeg har også valgt å ikke bruke 4G på min telefon.

Dette for å spare strøm.

Hvis jeg skal laste ned store filer, og nettet går tregt, da skrur jeg på 4G ved behov.

 

Jeg bruker også ladedokken hver natt. Veldig å ha 100% når jeg går til jobb.

 

Mener du at jeg sparer strøm ved å slå av wifi?

Jeg trodde jeg sparte strøm ved å slå wifi PÅ, for da slipper den å bruke mobilnettverket når den sjekker e-post og slikt....? Skal wifi av eller på for å spare strøm?

 

Min nærmer seg tom ved leggetid. Noen ganger er det skremmende lite strøm igjen før arbeidsdagen slutter.

Men jeg bruker telefonen slik den er ment å brukes: OFTE.

Man kjøper ikke en svindyr toppmodell for å bare ringe og sende SMS.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...