Gå til innhold

Spill som man aldri går lei?


Anbefalte innlegg

Tusen takk for veldig mange gode svar!

Burde kanskje skrevet opp de spillene jeg har/har prøvd fra før av.

-Battlefield spillene(BF2 var konge, men uheldigvis spiller ikke mange av kompisene mine det lengre).

-WoW(spilt siden vanilla, ble lei i Cataclysm).

-Far Cry, Far Cry 2 og Pray fungerte ikke på PC-en min for some reason.

-Portal og Portal 2(Veldig brae spill).

-Half-Life 2 + Ep1 og 2(har spilt gjennom disse, beste single-player FPS imo.

-Minecraft(Spilte det siden beta, ble lei for noen måneder siden) .

-Skyrim(Var morsomt i starten, men ble litt kjedelig etterhvert).

 

Skal se på de andre spillene. Igjen, takk for mange gode svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser Portal og Portal 2 er nevnt, men det blir vel litt feil? Begge er bra spill, men de er veldig korte og har liten grunn til å spilles om igjen.

 

Skyrim har sine sider, men du bør absolutt prøve Morrowind. Det er tredje spill i serien (ja, gjør deg selv en tjeneste og hopp over Oblivion), så det ser ikke så bra ut i dag. Dette kan nok løses i stor grad med mods osv. Det er lett å si det bare er et gammelt Skyrim, men da tar man nok grundig feil. Morrowind var første Elder Scrolls som også kom til konsoll, men det var først og fremst på PC. Det var ikke før Oblivion konsoll ble førstevalget, med alle idiotiske løsninger det medførte. Oblivion var heldigvis fortsatt et rollespill, men ikke i nærheten av like mye som Morrowind og spillene før der. Skyrim gikk enda mer over til å bli et rent actionspill, og er mange mil unna selv Oblivion. Jeg vet noen vil klage over dette, me ndet er ganske enkelt bare å prøve Morrowind selv, så kan vi diskutere hvilket som er best.

Lenke til kommentar

Ser Portal og Portal 2 er nevnt, men det blir vel litt feil? Begge er bra spill, men de er veldig korte og har liten grunn til å spilles om igjen.

 

Det finnes ørten tusen brukerlagde maps å laste ned. Det er nok det det ligger ;)

 

Uansett, min liste:

 

-Project Reality (BF2 mod)

-SimCity4

-Mount and Blade: Warband

-Half-Life serien elsker jeg, men jeg spiller ikke akkurat storyen flere ganger.

-Medieval 2: Total War

-Crusader Kings II (Gjerne med Game of Thrones mod)

-Star Wars Episode 1: Racer (N64 edition, såklart)

Lenke til kommentar

<p>Det er nokre spel eg aldri blir lei av å spele om att, sjølv om grafikken er utdatert.</p>

<p> </p>

<ul>

<li>Desperados - Fantastisk stemning i spelet. Du kan kome deg gjennom det på fleire måtar og er ikkje låst til eit fast mønster. Spesielt lydeffektane og musikken er bra.</li>

<li>Red Alert 2 - The one and only RTS i mi bok. Stemninga blir sett med Hell March.</li>

<li>Half-Life-serien - Alt frå HL til Episode Two (og snart HL3?). Eit gjennomført bra gameplay og fascinerande plot er suksessfaktoren her.</li>

<li>Warcraft 3 - RTS igjen, men eit litt anna format enn RA2. Ventar framleis på WC4.</li>

<li>Den Lengste Reisen - Beste norske spel etter mi meining. På lik måte som HL er det gameplay og ikkje minst stemning og historie som fengar. Einaste spel på lista med norske stemmer.</li>

</ul>

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et PC-spill som ikke er anbefalt her er Europa Universalis 3. Beste PC-spillet noensinne etter min mening. Det er et historisk strategispill hvor du skal lede et land fra hundreårskrigen til den franske revolusjon, og det blir veldig ulike spill alt avhengig av hvilket land du velger. Genialt, og noe jeg aldri går lei!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et PC-spill som ikke er anbefalt her er Europa Universalis 3. Beste PC-spillet noensinne etter min mening. Det er et historisk strategispill hvor du skal lede et land fra hundreårskrigen til den franske revolusjon, og det blir veldig ulike spill alt avhengig av hvilket land du velger. Genialt, og noe jeg aldri går lei!

 

Crusader Kings 2 er praktisk talt Europa Universalis 4 satt til tiden som leder opp mot hundreårskrigen. Med mindre man er langt mer historisk interessert i EU3-eraen enn det som kommer før vil jeg heller anbefale CK2.

Lenke til kommentar

Crusader Kings 2 er praktisk talt Europa Universalis 4 satt til tiden som leder opp mot hundreårskrigen. Med mindre man er langt mer historisk interessert i EU3-eraen enn det som kommer før vil jeg heller anbefale CK2.

 

Jeg er uenig, mekanikkene i spillene er ganske ulike, noe som kommer av at man i CK hovedsaklig spiller en familie, mens i EU hovedsaklig spiller et land. CK er et fantastisk bra spill, men det kommer ikke i nærheten av EU3. Er ihvertfall min mening. Like greit for trådstarter å teste begge om han er interessert i slike spill dog :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan legge til en som ikke er nevnt enda. Årets multiplayerspill 2011: Red Orchestra 2

Noen bugs (Jeg har vært heldig, andre not so much), relativt kjip grafikk og et lite community.

Men det veies opp av mange dedikerte spillere, bratt læringskurve, stort sett snille folk, lite cheatere, Commander / Squad Leaders og taktisk gameplay der samarbeid lønner seg.

Lenke til kommentar

Det finnes ørten tusen brukerlagde maps å laste ned. Det er nok det det ligger ;)

 

Uansett, min liste:

 

-Project Reality (BF2 mod)

 

 

Damn trodde aldri noen ville nevne den modden her. Jeg greier som regel ikke spill mer enn 40 timer, bf3 greide jeg rundt 90 timer. Men Project reality har jeg vel tastet inn noe sånt som 700timer siden 2007 og det meste der igjen imellom 2007 og 2010 dog mye seeding på den gamle clanens server men allikevel.

 

Starcraft2 har jeg spilt i flere måneder uten at jeg ble lei alltid en ny strategi jeg kan fikle med da metagamet alltid skiftet.

Lenke til kommentar

...

 

PR er så godt som det eneste multiplayer FPS jeg spiller regelmessig, alt annet blir for lite taktisk liksom :p Grunnen til at jeg holder meg der, er et fantastisk community. Spiller du ofte fortsatt?

 

Til trådstarter kan jeg legge til at Civilization serien også er rimelig høyt oppe på lista. Personlig liker jeg V best, men det kan hende jeg plukker opp III og IV innimellom (helst III av en eller annen grunn). De tidligere spillene var før min tid.

Lenke til kommentar

PR er så godt som det eneste multiplayer FPS jeg spiller regelmessig, alt annet blir for lite taktisk liksom :p Grunnen til at jeg holder meg der, er et fantastisk community. Spiller du ofte fortsatt?

 

Til trådstarter kan jeg legge til at Civilization serien også er rimelig høyt oppe på lista. Personlig liker jeg V best, men det kan hende jeg plukker opp III og IV innimellom (helst III av en eller annen grunn). De tidligere spillene var før min tid.

 

Bor i slovakia av alle steder med bare en mac book pro for hånd men tenker jeg fyrer opp PR nr jeg kommer hjem til Jul.

 

Warcraft3 er også et spill som har gitt mange timer all those custom maps :O

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...