Gå til innhold

Spill som man aldri går lei?


Anbefalte innlegg

Heihei alle sammen!:)

Som tittelen sier, så er jeg ute etter spill man rett og slett ikke går lei, iallefall ikke så veldig fort. Med dette mener jeg spill hvor man har noe å gjøre i lang tid fremover, også spill hvor det er forskjellig for hver gang man spiller det.

Eksempler:

-League of Legends(man kan alltid prøve å høyne elo'en sin, det kommer nye champions, man møter aldri de samme "summonerne" osv.).

-The Binding of Isaac(mange achievements å gjøre(spesielt Platinum God), hver runde er forskjellig).

-Spelunky(utfordrene, hver runde er forskjellig). Noen som vet når XBLA versjonen av Spelunky kommer til PC forresten?

 

Noen tenker kanskje:"Du har jo ramsa opp mange spill som man ikke går lei, kan du ikke bare spille de?"

Jeg spiller de spillene fremdeles, men communitye på League of Legends begynner å gå meg på nervene, har Platinum God på TBoI, og er mer interessert i XBLA versjonen av Spelunky enn PC versjonen.

 

Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man går vel igrunnen lei av et spill uansett, en eller en annen gang. Alt avhenger av hvor mye/ofte du spiller.

 

Jeg selv spiller f.eks litt Wow enda(Yes I do)

Og synes det er veldig festlig. Kommer ofte nye expansions, mer raids. Men det krever jo sitt.

 

Ellers har du Football manager. Som man alltid kan gjøre noe annerledes.

Der kan man f.eks lede en toppklubb til større høyder. Evt kan man ta en av de laveste divisjonene å ta en klubb fra naada nix, til superklubb.. Er vel denne serien JEG har brukt mest tid på. Men selvfølgelig så bør du like fotball:p

Lenke til kommentar

Crusader kings 2 har jeg spilt fantastisk lenge

 

Diverse FPS (Team Fortress 2, Battlefield, COD etc.)

 

MOBA-spill (LoL, Dota2, HoN)

 

MMORPGs (WoW, Guild Wars 2)

 

Minecraft

 

Rocksmith (hvis du er interessert i å lære deg å spille gitar)

 

Fallout 3, Fallout: New Vegas, Oblivion og Skryim er alle "open world" spill man kan sitte MANGE timer med.

Lenke til kommentar

Herregud, dette er jo et personlig preferanse! Hvordan skal folk vite hva DU ikke går lei av???

 

Alle spillene du nevte gikk jeg drit fort lei av.

 

Men, men...skal forsøke:

 

FTL (Faster Than Light).

Civ V.

Torchlight 2.

'

Meningen med tråden er å få FORSLAG til spill. Jeg skreiv ikke at du skulle ramse opp noen spill jeg MÅTTE spille.

Takk uansett, og takk til alle andre:)

Lenke til kommentar

MMORPGer er fine om du har veldig mye fritid. Ikke alle koster stort heller, og det er alltid noe å gjøre der, om det så bare er å bruke tid med venner i spillet.

 

ARPGs som Diablo 3, Path of Exile og så videre kan man bruke veldig mye tid på. Ser Torchlight 2 er nevnt oppe i tråden, men jeg anbefaler å styre unna det mølet. Et spill der utviklerne oppfordrer folk til å jukse kan umulig være interessant i lengden.

 

Baldur's Gate: Enchanged Edition kommer ganske snart, og når du er ferdig der kommer Baldur's Gate 2: Enchanted Edition. Da kan du fortsette med samme karakter og fortsette i et mye større og bedre spill. :)

Lenke til kommentar

Touhou-serien

Tror det skyldes den massive fandomen som ligger rundt det, men man kan sitte å øve seg på dette spillet i månedsvis før man klarer sistebossene.

 

The Binding of Isaac.

Utrolig simpelt, men man går aldri lei av det.

 

Minecraft

Dhu...

 

Audiosurf

Alltid nye baner og nye utfordringer

 

Chivalry: Medival Warfare

Har skaffet dette ganske nylig, men merker at dette er ikke noe man går lei av.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor godt du liker FPS spill, men Planetside2 har et potensiale. Det er et MMOFPS spill. Jeg liker iallefall det så langt. Også er det gratis å spille, så skader ikke å prøve det ut.

Det spillet jeg har spillt mest og aldri gått lei må være CS. Jeg går jo lei, men tar ikke lange tiden før jeg blir "hekta" igjen.

Spill som minecraft ble jeg møkklei etter noen timer.

Lenke til kommentar

Tror et godt triks er variasjon. Og smak. Legger merke til at det er delte meninger her, og selv er ikke jeg enig med alle. Det er klart at du blir lei om du gjør det samme om og om igjen. Jeg tror at varierende faktorer er nøkkelen. Det er ihvertfall viktig for meg.

 

 

Noen av mine favoritter:

 

Singleplayer:

- Half Life 2-serien (fantastisk spill, spennende historie og varierende verden)

- inFAMOUS-serien (fengende historie, gode kontroller, rett og slett et kjekt spill)

- XIII (orginalt, veldig bra spill)

- Splinter Cell (lange spill, stealth-kategorien, grei historie, veldig bra laget)

- Tetris (klassiker)

- Portal (smart, interessant og morsomt)

- Plants vs Zombies (genialt, morsomt, avhengighetsskapende)

- Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2 (LAN co-op mode) (veldig kult spill, fantastisk co-op over LAN. Har bare prøvd co-op, noe jeg anbefaler sterkt.)

- Far Cry (fengende historie, fine omgivelser)

- Pray (gammelt og bra spill)

- Dreamfall: the longest Jurney (norsk klassiker, fantastisk historie og gameplay. Langt spill)

 

- Andre: Stuntman, Gran Turismo-serien, Toca Race Driver, Medal Of Honor (de første), Call Of Duty (1 og 2), GTA: IV, Driver 1, Tekken 3, X-squad, Conflict: Desert Storm II (dritbra spill).

 

Multiplayer:

- Battlefield 2 (Etter min mening det beste online-spillet, blir aldri lei dette)

- The Club (Kjekt spill, tror det er ganske ukjent for mange)

 

 

 

Jepp, for det meste single player. Det er det jeg foretrekker. Er sikker på at mange her vil si seg uenig med meg, men dette er ihvertfall spill jeg ikke blir lei.

 

 

Dette er selvsagt subjektivt. Noe som får meg sittende uten å bli lei er en fengende historie, for eksempel.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...