Gå til innhold

FarCry 3 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva faen var vitsen med å slippe ut dette spillet nå? Er jo ikke engang halvveis igjennom Hitman: Absolution.

Hva faen var vitsen med å slippe ut dette spillet nå? Er jo ikke engang halvveis igjennom Hitman: Absolution.

 

Hehe, er egentlig midt i både Dawnguard, AC3 og Dishonored her selv men alt annet enn Far Cry blir satt på vent i uoverskuelig framtid nå!

 

Endelig ferdiglasta på Steam as we speak! :thumbs:

Lenke til kommentar

Hva faen var vitsen med å slippe ut dette spillet nå? Er jo ikke engang halvveis igjennom Hitman: Absolution.

For ikke å snakke om Assassin's Creed 3 (spiller på PC ja). Hitman kom forrige tirsdag, AC3 på torsdag og FC3 idag (dvs. har hatt det et par dager). Har nå kommet meg gjennom Hitman og er på 6x% i AC3. Håper jeg blir ferdig snart, for er nødt til å spille FC3 snart. Problemet er jo at begge disse har multiplayer også...Hjelp!

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt et par timer, og jeg elsker det hittill :D

 

Det er mye som er bra med dette spillet, friheten til å gå rundt ta ned fiendene som man vil er herlig, og gir herlig kreativitet! Jaktingen er også en drit fet måte å skaffe seg nytt gear på, fant f.eks nettopp ut at det må andre metoder til for å slakte en hai enn å "sloss" under vann :p

 

Men det utrolig morro å få nye våpen og stuff, da blir det alltid nye måter å ta ned fiendene på :D

Lenke til kommentar

Merkelig egentlig, men med Vsync av så har eg 55 i FPS, vsync på har eg 30. Veldig selvsagt å ta Vsync av siden eg ikke merker store forskjellen

 

Fant frem til Leaderboards etterhvert. Litt vanskelig å finne og virker som det er bare et par hundre som vises. Så eg må man spille mye for å komme på leaderboarden. Eg har nå spilt over all forventing så lang. 57-15 etter 4 match. Meget moro.

Om du ikke klarer 60 FPS relativt stabilt, så ville jeg kanskje ikke hatt på V-Sync. Vil også tro du kjører med veldig lav refresh-rate på skjermen din, anbefaler at du fikser det. ;) (gå i Nvidia-kontrollpanel, og oppløsninger -> Velg så 1080p med 60 Hz)

 

Man bør kjøre på med trippel buffering også, usikker på om det er dette de mener med "3 frames"?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Men i helv... Har akkurat installert Far Cry 3 på PC, installert UPlay og oppdatert begge deler, og skal akkurat til å starte. Skal bare taste inn koden først, så bruker mobilen for å få litt bedre lys (40" skjerm, høy lyd og mørkt rom? Awesome!) Og hva ser jeg? Har en melding fra Gamestop. De har fått nok Wii U'er til alle som forhåndsbestilte, så jeg får min i morra i stedet for neste uke. Da må jeg nesten runde Far Cry 3 i natt i strekk. Aaaaarrrrgghh!!! :p

Lenke til kommentar

Om du ikke klarer 60 FPS relativt stabilt, så ville jeg kanskje ikke hatt på V-Sync. Vil også tro du kjører med veldig lav refresh-rate på skjermen din, anbefaler at du fikser det. ;) (gå i Nvidia-kontrollpanel, og oppløsninger -> Velg så 1080p med 60 Hz)

 

Man bør kjøre på med trippel buffering også, usikker på om det er dette de mener med "3 frames"?

 

Eg kommer ikke opp på 60 fps med de innstillingene eg kjører nå, men dropper aldri, så da gjør det meg svært lite om den ikke dropper. Ligger på 50-55 hele veien. Online går den faktisk ned til 50, men ligger på 50 hele veien. Merket fint lite fra de nye driverne, at det kunne bli opptil 38% bedre , eg fikk ikk en fps mer.

Lenke til kommentar

Som ventet krever spillet en hel del mer enn for eks AC3, der kunne jeg makse alt mens her må jeg ha alt på medium med AA osv skrudd av for å i det hele tatt holde 30 FPS.. :p Jeg hadde dedikert ett skjermkort til PhysX etter å ha spilt Borderlands 2 men når jeg i Nvidia kontrollpanelet tildelte dette til CPU`en istedenfor økte det 10-15 frames som ihvertfall gjør det spillbart.. puh.. :)

 

Ett par spørsmål, har egentlig FOV noen innvirkning på ytelsen? Og er det noen måte å justere Depth of field?

Lenke til kommentar

Eg kommer ikke opp på 60 fps med de innstillingene eg kjører nå, men dropper aldri, så da gjør det meg svært lite om den ikke dropper. Ligger på 50-55 hele veien. Online går den faktisk ned til 50, men ligger på 50 hele veien. Merket fint lite fra de nye driverne, at det kunne bli opptil 38% bedre , eg fikk ikk en fps mer.

Hva slags prosessor har du da? Jeg har et SLI-oppsett som funka bra fram til tidligere i år, men med de nyeste spillene merker jeg ikke forskjell med SLI eller nye drivere. Virker som om de siste spillene er veldig CPU-sultne, og CPU-en blir bottleneck samme hva jeg gjør.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Hva slags prosessor har du da? Jeg har et SLI-oppsett som funka bra fram til tidligere i år, men med de nyeste spillene merker jeg ikke forskjell med SLI eller nye drivere. Virker som om de siste spillene er veldig CPU-sultne, og CPU-en blir bottleneck samme hva jeg gjør.

 

Eg sitter med en Intel Core5 2500k, Geforce GTX 680 kort.

Lenke til kommentar

Hva slags prosessor har du da? Jeg har et SLI-oppsett som funka bra fram til tidligere i år, men med de nyeste spillene merker jeg ikke forskjell med SLI eller nye drivere. Virker som om de siste spillene er veldig CPU-sultne, og CPU-en blir bottleneck samme hva jeg gjør.

 

Og hva vil "siste spillene" bety? Og er du heeelt sikker på at SLI faktisk er aktivert? Samt har du sjekket hvor mange FPS du får med og uten?

 

Ellers er jo MSI Afterburner genialt for å sjekke hvor mye hver kort belastes (graf), for å sjekke at begge krotene faktisk jobber, og hvor mye. Er det CPU flaskehals så vil du se at grafen for belastningen for GPUene vil ligge på lav prosentandel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...