Gå til innhold

FarCry 3 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ÅJ... fikk mye bedre FPS enn jeg trodde! Kjører alt på ultra, untatt MSAA, Vsync og Beta coverage (hva nå det er) Med DX11. har aldri fått under 55FPS, og har vært oppe i 85FPS, ligger gjennomsnittlig på 64FPS :D STOOOR FORNØYD. Ser helt vilt bra ut!

 

Jeg kjører: I5 3770K standard clock (3.40GhZ) og GTX 670 Windoforce 3x OC edition + 8GB og de nyeste beta driverene fra NVIDIA. Skjønner heller ikke hvorfor noen sier at spillet er på norsk? jeg har steam versjon, og mitt er på engelsk :) menyen og alt.

Lenke til kommentar

ÅJ... fikk mye bedre FPS enn jeg trodde! Kjører alt på ultra, untatt MSAA, Vsync og Beta coverage (hva nå det er) Med DX11. har aldri fått under 55FPS, og har vært oppe i 85FPS, ligger gjennomsnittlig på 64FPS :D STOOOR FORNØYD. Ser helt vilt bra ut!

 

Jeg kjører: I5 3770K standard clock (3.40GhZ) og GTX 670 Windoforce 3x OC edition + 8GB og de nyeste beta driverene fra NVIDIA. Skjønner heller ikke hvorfor noen sier at spillet er på norsk? jeg har steam versjon, og mitt er på engelsk :) menyen og alt.

 

kjører alt på ultra her også. men får sinsyke fps drops med en gang jeg setter på AA i det hele tatt. litt merkerlig at med 2 stk 670 ikke kan sette på noe aa i det heletatt.

Lenke til kommentar

Eneste løsning til nå var å installere engelsk windows... lastet ned språkpakke til windows installasjonen jeg hadde og byttet til engelsk. Da skjønte selv Ubisoft at jeg ville ha spillet på engelsk også. Teit.

 

Så, da får jeg ha engelsk windows så lenge da.

 

Virker som språket i menyene er knyttet til språket på operativsystemet. Jeg kjører Engelsk Win8 men tastatur layout og nummerering å slikt er jo da satt til Norsk, og her er alt på Engelsk inni spillet. Undertekster derimot kan byttes på inni options, husker ikke hvor i farten, men kunne velge mellom forskjellige språk. Ellers er det også en "language" setting i uplay klienten, kan jo eventuelt se om den har noe innvirkning på spillet.

 

Uansett, dette var jo rått, sto helt klart til forventningene å mer. Kjører på DX11, har ikke stilt på grafikk mulighetene, Preseten der sto på "Optimal" så jeg, og her flyter alt meget fint, men ikke sjekket frameraten. Har GTX 670(Overklokket versjon fra Gigabyte) og en I7 920 overklokket til 3.8GHz(resten står i profilen).

 

Ser også noen snakket om lyden på Vaas i starten, at den var borte, men her hørte hvertfall jeg fint hva han sa, så må vel være noe rar bug med noen lydkort/lydkort drivere kanskje?

Endret av Nitrius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, alle som har skutt med dempa våpen skjønner at det der er bullshit, kanskje de aller beste av de beste demperene på en 9mm kan funke omtrent sånn, men nei :D Jeg greier å kjøre alt på maks, untatt shadows som må på high. Men er det bare jeg som føler at det er noe galt med ambient occlusion på gress og sånt i dette spiller? Det er så hiiiimla grønt gress, mens ssao/hbao gir en så skarp overgang fra bakken til gresset, mulig det bare er meg da.

Lenke til kommentar

De skarpe fargene, kontrastene, i spillet gjør jo at spillet ser enda bedre ut grafikkmessig enn det allerede er.

 

Liker de skarpe fargene jeg, gjør at tropeøya ser ganske lush ut.

 

Det jeg føler jeg savner mest er større forskjeller mellom natt og dag i spillet, hadde vært ballefett med helikopterpatruljer med searchlights og slikt på natten.

 

Kanskje noen flere "hostage-camps" type inngjerdede leirer med tilhørende missions. Med søkelys og slikt man kan plaffe på i natten.

 

Men siden det egentlig ikke er stappmørkt på natten i spillet, så gjør det vel liten mening. Jeg tenker på ildfluer og øynene til dyr som lyser opp i natta og slikt, nightvision-goggles og slikt.

 

Hadde det vært en innstilling for det, ville jeg gjort natta bekmørk and all the above mentioned og slikt.

 

Spillbrettet hadde ikke trengt å vært like stort for min del, om det hadde betydd mer stuff hadde tropeøya fint kunne blitt en god erstatning for en sprell levende storby. Når jeg sier stuff så mener jeg flere småkryp som kan klype og forstyrre, større lydbilde, flere karakterer og modifikasjoner, bygninger som kan sprenges osv osv..

 

Men det blir nok alltids ett Far Cry 4, 5, 6 også.

Endret av Crowned in 86
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har testet MP delen, finner ikke noe Leaderboards. Mulig det er sånn som Ghost Recon der Leaderboards er på en nettside. Spillet virker locket til 30 fps hos meg uansett innstillinger, om eg har alt på Ultra eller alt på Low. Intel Core5 2500k, GTX 680 og 16 Gb ram. Nada forskjell fra gamle til de driverne som kom ut i går.

Lenke til kommentar

Noen som har testet MP delen, finner ikke noe Leaderboards. Mulig det er sånn som Ghost Recon der Leaderboards er på en nettside. Spillet virker locket til 30 fps hos meg uansett innstillinger, om eg har alt på Ultra eller alt på Low. Intel Core5 2500k, GTX 680 og 16 Gb ram. Nada forskjell fra gamle til de driverne som kom ut i går.

Mulig du kjører i 30 Hz på skjermen og V-sync?

Lenke til kommentar

Mulig du kjører i 30 Hz på skjermen og V-sync?

 

Merkelig egentlig, men med Vsync av så har eg 55 i FPS, vsync på har eg 30. Veldig selvsagt å ta Vsync av siden eg ikke merker store forskjellen

 

Fant frem til Leaderboards etterhvert. Litt vanskelig å finne og virker som det er bare et par hundre som vises. Så eg må man spille mye for å komme på leaderboarden. Eg har nå spilt over all forventing så lang. 57-15 etter 4 match. Meget moro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...