Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Jeg er drittlei av Destiny allerede, og jeg eier ikke spillet engang. Hvorfor? Bestemte meg tidlig for at spillet ikke var for meg, selv om jeg ser appellen det har for andre mer sosiale gamere. Men i tiden etter lansering har jeg ufrivillig blitt utsatt for så utrolige mange artikler, videoer og podcastepisoder som snakker om Destiny at jeg ikke har lyst å ta i det med en meterlang påle.

 

Mye av skylden går her til Giant Bombcast og Level Up (Gah! Rune er jo helt patetisk hekta på spillet. Virker ikke som han har spilt annet i hele høst/vinter.) Alt snakket om loot, raids og annet meningsløst vås har vært skadelig for psyken min, tuller ikke.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ekstra spent på The Order. Det ser lekkert ut, har en spennende setting og historien virker interessant. Samtidig har jeg vært litt skeptisk til selve gameplayet og klarer ikke bli helt klok på det av å se gameplayvideoer. Er nok et spill man bare må spille selv og finne ut hva man synes. Er vel ikke så lenge før det begynner å dukke opp anmeldelser nå.

Lenke til kommentar

Jeg er drittlei av Destiny allerede, og jeg eier ikke spillet engang. Hvorfor? Bestemte meg tidlig for at spillet ikke var for meg, selv om jeg ser appellen det har for andre mer sosiale gamere. Men i tiden etter lansering har jeg ufrivillig blitt utsatt for så utrolige mange artikler, videoer og podcastepisoder som snakker om Destiny at jeg ikke har lyst å ta i det med en meterlang påle.

 

Mye av skylden går her til Giant Bombcast og Level Up (Gah! Rune er jo helt patetisk hekta på spillet. Virker ikke som han har spilt annet i hele høst/vinter.) Alt snakket om loot, raids og annet meningsløst vås har vært skadelig for psyken min, tuller ikke.

Vent heller til Destiny 2(med mindre de bruker et annet stripper navn for oppfølgern) håper på at de fikser det meste som var brutalt ødelagt i Destiny.

Lenke til kommentar

Jeg gikk også fort lei Destiny, men jeg spilte sjeldent med venner som jeg kjente, kun folk fra andre steder i verden. Uansett hvor lei jeg var, så kom jeg alltid tilbake til Destiny. Nå spiller jeg med 2 kamerater og det er MYE gøyere enn å spille aleine...Gleder meg ufattelig til The Order, vi trenger noe ferskt blod nå ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er drittlei av Destiny allerede, og jeg eier ikke spillet engang. Hvorfor? Bestemte meg tidlig for at spillet ikke var for meg, selv om jeg ser appellen det har for andre mer sosiale gamere. Men i tiden etter lansering har jeg ufrivillig blitt utsatt for så utrolige mange artikler, videoer og podcastepisoder som snakker om Destiny at jeg ikke har lyst å ta i det med en meterlang påle.

 

Mye av skylden går her til Giant Bombcast og Level Up (Gah! Rune er jo helt patetisk hekta på spillet. Virker ikke som han har spilt annet i hele høst/vinter.) Alt snakket om loot, raids og annet meningsløst vås har vært skadelig for psyken min, tuller ikke.

Vent heller til Destiny 2(med mindre de bruker et annet stripper navn for oppfølgern) håper på at de fikser det meste som var brutalt ødelagt i Destiny.

 

Hva mener du er brutalt ødelagt i Destiny?

Lenke til kommentar

Jeg ble umiddelbart interessert i Destiny da jeg så den grafiske stilen og fikk litt Mass Effect/Star Wars/Guardians of the Galaxy-vibber fra den, men interessen falt fort da jeg fant ut at det først og fremst skal være nok en online fps. Kunne vært interessant med noe mer story- og singleplayer-fokusert satt i samme univers.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er drittlei av Destiny allerede, og jeg eier ikke spillet engang. Hvorfor? Bestemte meg tidlig for at spillet ikke var for meg, selv om jeg ser appellen det har for andre mer sosiale gamere. Men i tiden etter lansering har jeg ufrivillig blitt utsatt for så utrolige mange artikler, videoer og podcastepisoder som snakker om Destiny at jeg ikke har lyst å ta i det med en meterlang påle.

 

Mye av skylden går her til Giant Bombcast og Level Up (Gah! Rune er jo helt patetisk hekta på spillet. Virker ikke som han har spilt annet i hele høst/vinter.) Alt snakket om loot, raids og annet meningsløst vås har vært skadelig for psyken min, tuller ikke.

Vent heller til Destiny 2(med mindre de bruker et annet stripper navn for oppfølgern) håper på at de fikser det meste som var brutalt ødelagt i Destiny.

 

Hva mener du er brutalt ødelagt i Destiny?

 

En subtilt framstilt story, forferdelig loot system ut sidestykket, grind-fest ut av proporsjoner, visse stats som gjerne skulle vært mer utdypet. Dette er det jeg synes er forferdelig ødelagt i Destiny, bortsett ifra dette, et konge spill.

Lenke til kommentar

Skjønner at de fleste er vel litt skuffet og noen andre er mye mer skuffet enn andre, jeg er også litt skuffet. Men det jo pga all hypen, alle trailere og måten de promoterte dette spillet...Håper at de kan finpusse litt å høre på hva fansen vil ha i neste destiny om man kan kalle det for det

Lenke til kommentar

Destiny virket for meg som et generisk MMOFPS med snev av RPG elementer aka SWTOR osv. Rimelig kjedelig mao. når ingen gidder å lage noe mer nyskapende enn å bare rokere og blande litt på gamle greier med et hakk bedre grafikk.

 

DA:I var også i denne gata, kjedelig etter kun få timer og kunne spart meg de kronene hadde jeg bare fått prøve en trial eller demo først. Det samme tror jeg TW3 kommer til å være.

 

De spillene jeg har brukt mest tid på siste par år er spill som This War of Mine, The Long Dark, Banished og litt The Forest etc. Rett og slett fordi stortitlene nå kjeder vettet av meg med same old, same old. GTAV hadde litt mer apell men ble også fort kjedelig. Den desidert beste produksjonen jeg har spilt siste årene (hvis man fjerner zombie aspektet) er TLOU:RM (instant klassiker). Det var noe unikt med TLOU:RM som selv Naughtydog ikke klarer å få til med Unchartered.

 

Det som forundrer meg mest er at industrien ikke ser ut til å forstå at de bare pløyer nedover den samme gata. Det er godt mulig strategien er at de hele tiden satser på et yngre publikum som ikke har rukket å bli lei av å bli servert det samme hele tiden. Civilization ble man lei så fort man startet 5'eren, Total War ble man lei for mange år siden osv. men de dytter ut de samme kjedelige greiene ennå. Det samme med alt som COD, MW, BF osv. Det virker som hele bransjen er i en "vi hadde jo suksess med de første iterasjonene så vi må kjøre på med 100 til". Problemet er at mange nok kjøper iterasjon-73 til at de tjener nok penger til å fortsette.

 

Spill industrien har blitt som filmindustrien, vi spyr ut den samme møkka hele tiden og bare legger på litt bedre effekter, klippeteknikker, større eksplosjoner, drukner oss i lydeffekter, slenger på trinnvis bedre grafikk og setter rekorder med enorme budsjetter. Ikke missforstå, jeg elsker god grafikk og en fangende atmosfære, men når spillet er kjedelig har det ingen betydning. Det beste eksempelet vi har sett på manglende evne til nyskapning i bransjen er den enorme retro, remaster, nostalgi trenden vi har sett de siste 3-5 årene. Det finnes noen hederlige unntak hvor hvor en remaster virkelig løfter opplevelsen, men majoriteten gjør ikke det annet enn å gi litt bedre grafikk. For meg opplevdes denne årelange retro-bølgen som å ligge på dekk på seilbåten midt i stillehavet uten vind i seilene.

 

Det jeg også er litt redd for er at de selv med nyskapende/modnende teknologi som VR og AR ikke kommer til å fornye seg i særlig grad men heller bare ri på bølgen av spenningsmomentet disse nye verktøyene vil kunne tilby inntil man igjen forstår at vi bare får det samme presentert på en ny måte.

 

EDIT:

Det som er mest trist med dette er at spilljournalistikk og media også er preget av denne trenden og gir disse pengemaskinene mest oppmerksomhet. De har blitt redusert til et enormt PR-maskineri for den pengegriske spillindustrien. Innimellom ser man noen artikler om en pixelert tittel (gjesp), eller en indie-tittel, men fokuset er 90% rundt resten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...