Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Naughty Dogs har aldri skuffet meg før. Dog er jo fallhøyden stor når de lager så gode spill hele tiden.

 

Tror ikke 60fps er bekreftet. Gjør meg ikke allverden om det er 30 fps. Men etter å ha spilt last of us remastered så er jo 60fps digg. Men, ja.

Er så rart at naughty dog siden uncharted serien alltid har ligget forran andre utviklere med å presse mest mulig "juice" ut av konsollene. Blir absolutt spennende å se gameplay

Lenke til kommentar

 

 

Nettopp. Det er vel begrenset hva man kan få til om man skal holde en lav pris, er det ikke?

Ment as in hvorfor presse ned prisen såpass ? De kunne da lagt seg 1k under hva PS3 gikk for og havnet på enda bedre hardware, fortsatt hadde det vært billig.

Sony hadde ikke råd å selge en 900 usd konsoll til 600 usd enda en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

Nettopp. Det er vel begrenset hva man kan få til om man skal holde en lav pris, er det ikke?

Ment as in hvorfor presse ned prisen såpass ? De kunne da lagt seg 1k under hva PS3 gikk for og havnet på enda bedre hardware, fortsatt hadde det vært billig.

Sony hadde ikke råd å selge en 900 usd konsoll til 600 usd enda en gang.

 

 

Nei da er det bedre å selge en 200 usd konsoll til 400 usd ,)

 

Poenget var vel helst at prisen på PS4 (og Xbox One ) er temmelig billig i forhold til PS3 og 360. Her kunne de glatt forbedret spesifikasjonene og økt prisen med en tusenlapp.

Lenke til kommentar

Det kommer vel veldig an på hva de oppgraderte komponentene vil koste. Mener Sony sa da de lanserte PS4 at de i alle fall ikke kunne gå mer ned i pris. PS4 selges nok for ca det samme som det koster å lage den.

 

Legger du da inn sterkere komponenter til en økt produksjonskostnad på 1000 kr og øker prisen med 1000 kr så står du jo fremdeles bare med samme inntjening per solgte enhet, og i tillegg risikerer du å skremme bort mange potensielle kjøpere med den økte prisen. Så sjansen er stor for at det ville blitt et tapsprosjekt.

Lenke til kommentar

Når det kommer til Naughty Dog så er jeg overbevist om de gutta kan å trylle. Grafikken de klarte å presse inn i spillene sine, særlig Last of us forge genrasjon på den svært utdaterte PS3 konsollen var virkelig en mind blower, trodde nesten ikke det jeg så til tider, så om det er noen som klarer å leve opp til hypen så er det Naughty Dog!

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det kommer vel veldig an på hva de oppgraderte komponentene vil koste. Mener Sony sa da de lanserte PS4 at de i alle fall ikke kunne gå mer ned i pris. PS4 selges nok for ca det samme som det koster å lage den.

 

Legger du da inn sterkere komponenter til en økt produksjonskostnad på 1000 kr og øker prisen med 1000 kr så står du jo fremdeles bare med samme inntjening per solgte enhet, og i tillegg risikerer du å skremme bort mange potensielle kjøpere med den økte prisen. Så sjansen er stor for at det ville blitt et tapsprosjekt.

 

4500kr for en konsoll er da ganske så ubetydelig i all den tid den er ment å vare i hva da, 7 år ? Folk stiller seg opp i kø for å betale 6k+ for mobiltelefon

 

700kr i bedre komponenter, 300kr investert i forbedring av PSN...Voila, bedre ytelse og mer for utviklerne å boltre seg med.

 

Jeg ser ikke helt hvorfor sjansen er stor for at det ville blitt et tapsprosjekt, kjapp sjekk på ssb viser at 5995 i 07 tilsvarer 6839 ved lansering av PS4 i 2013..ved lanseringen av PS4 har man praktisk talt halvert summen i forhold til lanseringsprisen til PS3.

Lenke til kommentar

4500 kr hørtes kanskje lite ut, men husker dere PS3 når den kom. Floppet ganske mye fordi den var ekstremt dyr ved lansering. Ihvertfall sammenlignet med konkurrentene. De gjorde det også veldig dårlig globalt pga høy pris. Og det tok ikke lang tid før de måtte kutte ut PS2 støtte etc etc for å få ned prisen.

 

Og jeg tror vi har lært at heftige speccs ikke nødvendigvis gjør det til en storselger (se PS3 og det Cell faenskapen), og se på Wii som solgte i bøtter og spann.

 

Kan godt hende et produksjonskostnadene til PS4 er lik utsalgspris. Altså, det er kostnader som markedsføring og forskning som ikke vises i produksjonskostnadene. Så i teorien taper de penger. Men igjen, Sony får 5-10 dollar for hvert spill som blir solgt på dems konsoll (retail pris 59.99 dollar). Fks hvis jeg kjøper Call of Duty til PS4, så skal Sony ha sin del av kaka, sammen med publishers og utviklere osv.

 

Husker jo hva Reggie sa om nintendo wiiu. Vi taper penger, men kjøper wii u kundene våre i snitt 2 spill så tjener vi penger.

 

--

 

Helt annen greie, faen så imponert over cutscenes i advanced warfare. Utrolig pene.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Pris betyr mye, jeg tror det er den største grunnen til at PS4 selger bedre enn Xbox One.

er vel derfor xbox one nå er 50 dollar billigere enn PS4 i USA og like billig som PS4 her i Norge (dog har xbox one bedre bundles).

 

Phil Spencer er vel det beste som har skjedd xbox på en stund. Han har snudd skuta ganske bra.

 

Men folk må huske at det har gått 1 år. PS3 lå horribelt ann etter 1-2 år etter PS3 lanseringen, men de kom på slutten.

 

Min største redsel for Sony er at de ikke har den samme likviditeten som MS, og at konsollen deres kommer til å føles "gammal" sammenlignet med xbox pga alle oppdateringene de kommer med.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Helt riktig. Norge gir også et veldig skjevt bilde, fordi vi har alltid vært PS fanboys :D Føltes ihvertfall sånn.

 

Nå ble jo først xbox one lansert nylig her i Norge, mens PS4 har vært i Norge ca et år nå i slutten av november.

 

Jeg tror det handler mer om at xbox var for dyr når den kom (100 dollar dyrere enn ps4). De sendte veldig forvirrende signaler angående DRM, og de prøvde å selge konsollen som det ultimate media center. Don Matrick dro til Zynga og Phil Spencer har kommet inn.

 

Kutte prisen ned til 399 dollar (nå 349 dollar), og uten kinect.

 

Framtiden blir uansett spennende

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Synes det var litt dumt å lansere konsollen her til lands,men likevel ikke klare å levere flere
Var selv "X360-fanboy" før, men har nå gått over til PS4 - rett og slett fordi jeg velger det vennene mine velger, sånn at jeg kan spille med dem.
Hva jeg velger bryr jeg meg ikke så mye om - men skulle gjerne hatt media center som XBone har (og stabiliteten til Xbox Live) :)

Men XBone var veldig høy pris på når den kom, og var vell kun bundelen med Kinect som var mulig å få tak i, og den tror jeg det var svært få som var interessert i :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...