Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du bruker PS4 til netflix og lignende, men så går du, sovner eller ett eller annet som gjør att du glømmer og skru av PS4. Så kommer du tilbake så er ps4 nett som i ventemodus, hvordan får eg den på igjen? EIneste som fungerer er jo holde inne power knappen på ps4 i flere sekund, men så når du starter den opp så står det noke om feil måte og skru av på. Så bør jo ver andre metoder?... Får jo ikkje den på med kontrollen, kontrollen går på og lyser veldig lyseblått men skjer ingenting med PS4'en...

 

Hadde lignende problem (restmode) etter 2.0 oppdateringen. Fikset det med å slå PS4 helt av, deretter slå den på med power knappen som du holder inne helt til du hører "pip" nr. 2. Da kommer du inn i "safemodus" med diverse valg. Velg punkt 3 ovenfra som er "update software". Det fikset det for meg.

 

EDIT: Se Emils post ovenfor, så da trenger man sikkert ikke gjøre det jeg nettopp skrev lenger. :-)

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Er det feil i 2.0 versjonen? La merke til at lysstripa på konsollen blinket gult igår, men tenkte ikke noe særlig over det...

Jaja, kjekt at de fikset det ganske fort da..

 

Ja, når den blinker går den ikke i rest mode. Den henger seg i mellom og man må ta ut strømkabel osv. for å skru den på igjen.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Tja, det er jo ikke småtterier som blir investert i utviklingen og man forespeiler jo en ganske lang periode på markedet. Jeg sitter jo igjen med inntrykket at konsollene har kommet på markedet noen år for sent, hvor de ytelsesmessig henger etter og hvor det ikke er lange tiden før man etterspør enda høyere oppløsning.

Da misforstår du målgruppen.

 

 

På hvilken måte ?

Lenke til kommentar

Har vel en sammenheng med at de skulle ha prisen ned til at folk kjøper den også? De kunne sikkert fått PS4 til å koste opp mot 5-6k om de skulle ha den kraftigere, men da hadde salget vært så som så.

 

Jeg skjønner heller ikke, hvorfor forventer folk at PS4/X1 skal konkurrere mot en PC til 15-20k?

Endret av Emils.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

På hvilken måte ?

Veldig enkelt forklart så har jo konsoller så og si alltid dårligst salg de første årene for å bare øke og øke på utover. Relativ grafikk sammenlignet med PC blir jo bare dårligere og dårligere.

 

 

Tja, PS3 og Xbox360 hadde jo ganske kurant levetid når det kom til grafikk.

 

Vi får se hvordan det ser ut om 1 år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Har vel en sammenheng med at de skulle ha prisen ned til at folk kjøper den også? De kunne sikkert fått PS4 til å koste opp mot 5-6k om de skulle ha den kraftigere, men da hadde salget vært så som så.

 

Tja, det var vel det PS3 ble lansert til ?, 6k.

 

PS4 var da svært billig ved lansering, samme med Xbox One.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Nettopp. Det er vel begrenset hva man kan få til om man skal holde en lav pris, er det ikke?

Ment as in hvorfor presse ned prisen såpass ? De kunne da lagt seg 1k under hva PS3 gikk for og havnet på enda bedre hardware, fortsatt hadde det vært billig.

Lenke til kommentar

 

Nettopp. Det er vel begrenset hva man kan få til om man skal holde en lav pris, er det ikke?

Ment as in hvorfor presse ned prisen såpass ? De kunne da lagt seg 1k under hva PS3 gikk for og havnet på enda bedre hardware, fortsatt hadde det vært billig.

 

 

Ja, jeg er enig. 4-5k hadde vært en grei pris for å holde maskinen i bedre fokus lengre, den hadde fortsatt solgt. Men jeg tror de har kjørt mange analyser og sett at om de har lavere pris vil de selger mer maskiner og dermed tjene mer penger. For Sony handler det om å tjene penger først og fremst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

Nettopp. Det er vel begrenset hva man kan få til om man skal holde en lav pris, er det ikke?

Ment as in hvorfor presse ned prisen såpass ? De kunne da lagt seg 1k under hva PS3 gikk for og havnet på enda bedre hardware, fortsatt hadde det vært billig.

 

 

Ja, jeg er enig. 4-5k hadde vært en grei pris for å holde maskinen i bedre fokus lengre, den hadde fortsatt solgt. Men jeg tror de har kjørt mange analyser og sett at om de har lavere pris vil de selger mer maskiner og dermed tjene mer penger. For Sony handler det om å tjene penger først og fremst.

 

 

Tidligere har de vel stort sett tjent penger på spillene og tilbehør. Vet ikke hvordan det er med produksjonskostnadene denne gangen

Lenke til kommentar

Da legger du ut en Facebook melding på siden deres med denne linken. Og ber dem skjerpe seg... :)

https://prisguiden.no/produkt/call-of-duty-advanced-warfare-208251

 

EDIT: Komplett har gratis frakt på spill tror jeg..

 

Det stemmer, hvis du velger pakken som brev uten sporing. :)

 

 

Ikke nok med det. Season ticket koster 499,-. Altså, 100 spenn mer enn jeg betalte for selve spillet..

 

Det er en helt syk pris i år! Søkte litt rundt og fant Season Pass for 375 kroner på Game UK. Sto ikke hvor mye frakten kostet da, men vurderer seriøst dette.

 

 

Hva er egentlig greia med Season Pass? Må man ha både spillet, PS+ og Season Pass for å spille online?

Trenger man season pass til noe som helst?

 

Nei, Season Pass er bare for å få DLC. Du sparer 10-20% ved å kjøpe Season Pass kontra kjøpe DLC separat.

Lenke til kommentar

Norsk originalartikkel her: http://www.pressfire.no/nyheter/PS4/9079/norske-martin-fikk-se-uncharted-4

 

 

– Jeg fikk se en del temmelig rå ting fra det nye spillet, blant annet tegninger fra planlagte action-sekvenser og hvordan alle rollefigurene ser ut nå med oppgradert grafikk, forteller Sofiedal, og mener de ser ut som «ordentlige mennesker».

 

Det var nesten skummelt å se Sully som en nærmest levende person. Jeg fikk også se noen sekunder fra åpningsscenen, som fortsatt er under arbeid, men det ser allerede nydelig ut.

 

Det er kanskje i overkant, moderer han seg noe, og påpeker at det nesten så fotorealistisk ut.

 

– De viste noen tester hvor Drake går igjennom litt høyt gress og hvordan hvert strå reagerer på bevegelsene hans samtidig som de også reagerer på vinden. Det var crazy.

 

Må si at jeg blir litt skeptisk til at det skal kjøre i 60fps om dette stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...