Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert spurt om mange ganger før, men det er først nå jeg har tenkt tanken å kjøpe PS4. Ser at det er utsolgt overalt, og at lagrene fylles igjen i januar. Hvorfor det? Er det ikke produsert opp nok konsoller? Vil det ikke være utrolig dumt av Sony å ikke ha nok konsoller klart til startskuddet, slik at de kan selge flest mulig?

Det ville vært utrolig mye dummere å fylle lagrene overfylte og betale ekstra for å lagre millioner av konsoller før man lanserer. Det er ingen logikk i at de hadde solgt mange flere om de f.eks. hadde hatt world-wide-lansering i mars med plenty konsoller til alle.
Lenke til kommentar

Selges PS4 konsollene med tap som var tilfellet var med PS3 i begynnelsen av levetiden sin?

Det vet vi ikke med 100% sikkerhet, men analyser tyder på at prisen Sony betaler kun for komponentene ligger rett under det de selger den for i USA. Men så koster jo frakt, markedsføring osv. en del penger, så de har nok budsjettert med et tap på selve konsollen til å begynne med, men på langt nær så stort tap som med PS3.

 

Hvis du ser det fra din egen synsvinkel så vil du nok få mer hardware for pengene ved å kjøpe PS4 enn om du skulle kjøpt de samme delene løst. Nettopp pga Sony f.eks. betaler mindre for en 500GB harddisk enn du ville gjort i butikken

Lenke til kommentar

Det vet vi ikke med 100% sikkerhet, men analyser tyder på at prisen Sony betaler kun for komponentene ligger rett under det de selger den for i USA. Men så koster jo frakt, markedsføring osv. en del penger, så de har nok budsjettert med et tap på selve konsollen til å begynne med, men på langt nær så stort tap som med PS3.

 

Hvis du ser det fra din egen synsvinkel så vil du nok få mer hardware for pengene ved å kjøpe PS4 enn om du skulle kjøpt de samme delene løst. Nettopp pga Sony f.eks. betaler mindre for en 500GB harddisk enn du ville gjort i butikken

 

Sony har faktisk bekreftet at PS4 selges med et lite tap, men at dette går over til profitt straks man kjøper et par spill. I praksis betyr dette at konsollen selges uten tap da de færreste, i motsetning til forrige konsollgenerasjon, vil kjøpe en PS4 uten spill til den.

Lenke til kommentar

Sony har faktisk bekreftet at PS4 selges med et lite tap, men at dette går over til profitt straks man kjøper et par spill. I praksis betyr dette at konsollen selges uten tap da de færreste, i motsetning til forrige konsollgenerasjon, vil kjøpe en PS4 uten spill til den.

Det vil jeg gjerne ha en kilde på?
Lenke til kommentar

Kommer ikke over at konsollen min ble sendt på torsdag og fortsatt ikke er i hendene minde, nå ligger den i Stavanger, betyr jeg får den til Haugesund i morgen :s Vurderer sterkt og bryte meg inn på post terminalen i Stavanger ;)

 

Jeg er rett og slett oppgitt,skuffet og irritert over akkurat det samme. Og irritasjonen (over meg selv) ble jo ikke akkurat mindre da jeg innsåg at det var 2.desember i dag, og ikke 3. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke for å bidra til irritasjonen din, men jeg fikk min nå i dag. Setter den opp nå. Giggity, giggity. :thumbs:

 

 

Kommer ikke over at jeg ikke har åpnet Killzone disken min enda, bare spilt battlefield og ac4 1 time, mens resogun har jeg sikkert spilt 12 timer, vet ikke hva det er med spillet, men elsker det.

Skulle gjerne hatt noen å spille coop med dog

Alle skryter av det spillet, er nesten litt redd for å prøve det selv nå. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Ikke for å bidra til irritasjonen din, men jeg fikk min nå i dag. Setter den opp nå. Giggity, giggity. :thumbs:

 

 

 

Alle skryter av det spillet, er nesten litt redd for å prøve det selv nå. :p

Ingen ytterligere irritasjon påtatt :p Tvert imot så unner jeg de av oss som har måttet vente og endelig få konsollen i hus! Happy gaming! Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...