Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

 

Sony har faktisk bekreftet at PS4 selges med et lite tap, men at dette går over til profitt straks man kjøper et par spill. I praksis betyr dette at konsollen selges uten tap da de færreste, i motsetning til forrige konsollgenerasjon, vil kjøpe en PS4 uten spill til den.

 

Det var ren tull. De selger med profit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det var ren tull. De selger med profit.

 

Tull og tøys! Jeg postet en link på slutten av forrige side hvor Sony selv bekrefter at de selger med tap, men at de allikevel regner med profitt så lenge de har en viss attach rate på konsollene. Det at hardwareanalyser viser at konsollen er billigere å produsere enn prisen vi sluttbrukere betaler betyr ikke det du tror det betyr.

Lenke til kommentar

 

Tull og tøys! Jeg postet en link på slutten av forrige side hvor Sony selv bekrefter at de selger med tap, men at de allikevel regner med profitt så lenge de har en viss attach rate på konsollene. Det at hardwareanalyser viser at konsollen er billigere å produsere enn prisen vi sluttbrukere betaler betyr ikke det du tror det betyr.

 

De sa det lenge siden. Etter det har det blitt bevisst at det koster rundt 381$ å lage. http://ps4daily.com/2013/11/playstation-4-cost-to-build/

 

Det kan hende at de 18$ som blir igjen er er lite for shipping og sånt. Det eneste jeg vet er at de ikke mister penger på konsollen

Lenke til kommentar

 

De sa det lenge siden. Etter det har det blitt bevisst at det koster rundt 381$ å lage. http://ps4daily.com/2013/11/playstation-4-cost-to-build/

 

Det kan hende at de 18$ som blir igjen er er lite for shipping og sånt. Det eneste jeg vet er at de ikke mister penger på konsollen

 

Jeg sa:

 

Det at hardwareanalyser viser at konsollen er billigere å produsere enn prisen vi sluttbrukere betaler betyr ikke det du tror det betyr.

 

... og det viste seg å være helt korrekt. Kilik forklarer dette på en grei måte. Du kan ikke bare se på utsalgsprisen til et utvalg hardwarekomponenter og bruke det for å si noe om den faktiske kostnaden Sony sitter igjen med pr produserte enhet. Det er så utrolig mye mer involvert.

 

Det blir som å si at digitale nedlastinger av spill burde være gratis fordi det ikke er noen kostnader for produksjon av plater, bokser og manualer, eller kostnader for frakt. Man har da ignorert en million andre kostnader som er langt mer viktige i det store bildet, og argumentet faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar

 

Tull og tøys! Jeg postet en link på slutten av forrige side hvor Sony selv bekrefter at de selger med tap, men at de allikevel regner med profitt så lenge de har en viss attach rate på konsollene. Det at hardwareanalyser viser at konsollen er billigere å produsere enn prisen vi sluttbrukere betaler betyr ikke det du tror det betyr.

Generelt tror jeg de regner det som at de selger med overskudd siden det er mer eller mindre garantert at folk kjøper minst et spill til konsollen.

Lenke til kommentar

For det første så når du betaler 3490 kroner i butikken for en PS4, så er det ikke slik at Sony får den summer inn på konto. Butikken skal ha skal ha sitt, transporten koster osv.

 

For det andre har Sony brukt milliarder på utvikling av konsollen. Design, nytt OS, prøve ut forskjellig hardware, utvikle nye kontrollere, online infrastruktur, brukertesting, kvalitetssikring, pakking osv. Bare Gaikai har kostet de over 2 milliarder. I tillegg har man markedsføring. TV-reklame er ikke billig.

 

Med andre ord har Sony brukt enorme summer utenom selve hardwarekomponentene før den har kommet ut, men ved å selge x antall spill og x antall onlineabonnement regner de med å gå i pluss generasjonen sett under ett.

Og staten ikke minst! Når du kjøper en PS4 på Elkjøp for 3490,- skal staten først ha 698,- så Elkjøp sitter igjen med 2792,- Deretter er det Nordisk Film som skal ha sitt, transport, produksjon, frakt rundt kloden, osv osv. Sony sitter nok igjen med et tap. Men tapet er lite i forhold til PS3en ved launch, og salget har vært bra så situasjonen blir nok lettere for Sony denne generasjonen. De er utvilsomt happy, selv om de taper penger på et rent konsollkjøp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flere som opplever at spill lukker seg ?

Opplevde at PS store plutselig lukka seg. Opplevde en annen morsom ting i stad, og. Når jeg skulle slette Warframe, sletta den Resogun automatisk, og. Merkelige saker, men stygg bug.

 

Forøvrig - Har social funksjonene blitt aktivert? Jeg ser det i hvertfall på PS appen på telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...