Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Hei! Har en bror på 15 år som har Child Account (sub-account) på PS4. Han får ikke spilt Destiny 2 eller Battlefront 2 online pga. aldersgrense. Restriksjoner på å spille spill 16+ online, men singelplayer går visstnok.. Noen som vet om man kan administrere dette på et vis? Har endret til 18 + eller omtrentelig på foreldrekontoen på spill, men hjelper ikke det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kunne vært noe. Men jeg tenker at manager mode/single player ville fått lite oppmerksomhet. 

 

Har selv hoppet frem og tilbake mellom PES og FIFA de siste årene. Årets utgaver er dessverre svake. 

 

 

Forstår ikke at folk aksepterer 1 "nytt" spill i året, med mikroskopisk endringer fra det forrige.

 

På tide at de dropper den gamle modellen, gjør det F2P / engangssum, og oppdater spillet kontinuerlig med nye funksjoner og spillere som bytter lag.

Er jo ikke sånn at de ikke tjener noe på FUT.

 

FIFA hadde jo vært et perfekt spill for "games as a service"-modellen til EA.

Lenke til kommentar

Noen som anbefaler PES 19?

PES er foretrukket hvis du vil ha det mest realistiske fotballspillet. Mangel på lisenser ordner du lett med en optionfil fra nett.

Minus: Online er ustabilt og brukermasse er mye mindre enn FIFA.

 

FIFA er foretrukket hvis du vil ha mer action. Lisenser og presentasjoner er superb, og reprisene i kampene er også sykt bra hvis du liker sånt.

Minus: gameplay er tilpasset Call of Futy/Fortnite generasjonen, med fokus på triks og fart. Mye urealisme der..

 

Jeg veksler litt mellom begge, men skulle ønske at lisensene var fri vare, PES fikk bedre online og ar FIFA fokuserte mer på realistisk gameplay og mindre på FUT.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/799a9y/a_paper_written_by_ea_employees_on_dynamic/

 

Hvorfor lage spill i det hele tatt når de holder på sånn. Folk spiller sportsspill fordi de liker konkurranse så hva er gleden i å spille når spillet driver kampfiks :p

 

Kan noen bare lage et sportsspill som ikke har microtransactions og hvor trening, talent, er det som får deg på toppen av poengtavlen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Days Gone med 6 timers cutscenes. Hmmm

Det hørtes veldig mye ut, Uncharted 4 hadde vel rundt 4 timer totalt.

 

Spillet er totalt 30 timer, med 6 timer tilbrakt i cutscenes.

1/5 hørtes veldig mye ut, men det faller vel ene og alene ned på kvaliteten.

Lenke til kommentar

Høres veldig mye ut ja. Noen som kommer til å kjøpe days gone?

The team behind Days Gone has revealed to a number of journalists, including Gamereactor’s own, that the main story itself will take about 30 hours to complete. In addition, the game offers a full six hours of “cinematics”, that is, arranged intermediate scenes.

Although Sony Bend would not talk specifically about the size of the world, they said it was “huge” with lots of page activity, so something suggests that Bend spent the time just adding extra content and polishing the entire package.

De sier også at horde mode er med.

Endret av Namseyn
Lenke til kommentar

Days Gone hadde vært "must buy" hvis de hadde droppet zombie hords greien (begrenset zombies kraftig eller helt) og fokusert mer på post-apocalyptic survival og enklaver av mennesker samt ikke begrenset det til en 30 timer linær historie men gitt det en touch av open-world i tillegg.

 

Det kunne blitt storspillet innen sjangeren på konsol, men forstår at det ikke var planen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Junior får en PS4 slim som han skal ha hos moren sin.

 

Jeg har en PS4 pro hvor jeg har logget inn min konto, og laget en familiekonto til ham. Han får dermed opp de spillene som er innenfor aldersgrensen som er satt til ham.

 

Mitt spørsmål:

Vil jeg kunne sette opp PS4 slim hos moren hans på en måte der han kan logge på og spille de samme digitalt kjøpte spillene som hos meg?

 

Hvis jeg logger inn meg selv på slim-en og lager en konto til ham på denne også?

 

Hvis det går, er det også mulig å synce savefiles på tvers av de to maskinene, slik at han kan spille Crash/Spyro/Minecraft hos meg og fortsette samme save hos moren sin?

Lenke til kommentar

Hvis det går, er det også mulig å synce savefiles på tvers av de to maskinene, slik at han kan spille Crash/Spyro/Minecraft hos meg og fortsette samme save hos moren sin?

 

Med PS+ så har du cloud save med save filer og da vil jeg tro at du kan laste ned siste save hos far/mor og fortsetter spillet der han slapp forrige gang.

Lenke til kommentar

Junior får en PS4 slim som han skal ha hos moren sin.

 

Jeg har en PS4 pro hvor jeg har logget inn min konto, og laget en familiekonto til ham. Han får dermed opp de spillene som er innenfor aldersgrensen som er satt til ham.

 

Mitt spørsmål:

Vil jeg kunne sette opp PS4 slim hos moren hans på en måte der han kan logge på og spille de samme digitalt kjøpte spillene som hos meg?

 

Hvis jeg logger inn meg selv på slim-en og lager en konto til ham på denne også?

 

Hvis det går, er det også mulig å synce savefiles på tvers av de to maskinene, slik at han kan spille Crash/Spyro/Minecraft hos meg og fortsette samme save hos moren sin?

Lagringsfiler er det som nevnt over enkelt via PS+, men dette forutsetter at hans konto selv har PS+, eller at han har tilgang via ditt PS+ abonnement. Ditt PS+ abonnement kan desverre bare deles på din primære PS4, og du kan kun ha én PS4 aktivert som primær av gangen, så du kan ikke gi din tilgang på begge PS4. Har hans konto eget ps+ abonnement er det derimot ikke noe problem. Om han ikke har det er det fremdeles fullt mulig å ta med seg lagringsfiler mellom PS4ene ved å bruke en minnepinne. Må da selvfølgelig huske å kopiere lagringsfilene over på minnepinne hver gang, og ta den med seg. :)

 

Det blir noe lignende med selve spillene også. Dersom de digitale spillene har blitt kjøpt via hans egen konto, da er det null problem. Han kan enkelt logge seg på sin konto, laste ned og spille sine digitale spill hvor som helt, så lenge han er logget på PSN. Er spillene kjøpt via din konto blir det litt vanskeligere.

 

Akkurat som med PS+ så kan du dele dine spill, men andre brukere har kun tilgang til dine spill på den PS4 som er satt som din primære. Akkurat den samme funksjonen som gjør at du kan spille dine spill på din primære PS4, selv om du ikke er koblet til internett, men skal du spille dine spill på en PS4 som ikke er den primære, så må du være logget inn på PSN for å ha tillgang til dem. Andre kontoer kan med andre ord kun benytte seg av dine spill på én PS4. Er dette tilfellet for deg så må du selv endre hvilken PS4 som er din primære hver gang sønnen din skal spille dine spill på den andre PS4, og vice versa.

 

Dette er det beste jeg kan forklare, ut fra slik jeg har forstått at det virker. Håper det kan ha vært til hjelp. :) Det finnes ennå enkelte fordeler med fysisk medium, som det å kunne ta med seg discen fra hus til hus. :p

Lenke til kommentar

Ser at Bridge Constructor Portal er på tilbud nå. Har kjøpt det, så jeg får ikke sett prisen. Det er et typisk brobyggespill, men satt i Portal-universet.

Jeg har alltid likt konseptet, men liker ikke at det nesten alltid er begrenset budsjett på hver bane. Men slik er det ikke i BC-Portal, så du kan bygge så mye og så vilt du vil. Det vil begynne å legge en del etterhvert, men det er ikke noe big deal i et spill som dette.

Kan anbefales.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...