Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Far: Lone Sails er kommet på PS4, men havnet plutselig på tilbud på Steam også. Noen som har prøvd det og har en formening om hvilket format som er å foretrekke? Stol eller sofa?

Jeg elsket det. Det er en enormt slående opplevelse, med et fantastisk lydspor.

 

Spilte det selv på TVen fra steam, med ps4-kontroller. Ville absolutt anbefalt sofa og kontroller i et mørkt rom, fremfor mus og tastatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poster dette her siden Conan Exiles-tråden er rimelig dau, men regner med det er et par som spiller nå som det har blitt pluss-spill.

 

Har kommet et stykke på vei, og er ved et trinn i "historien" som heter "venerate the gods". Men jeg valgte selvfølgelig Crom da jeg skapte fyren min, og derfor har jeg ingen å tilbe. Dette skal visstnok kunne løses ved å lære religion av NPC-er, og det har jeg fått til. Kannibal-Nunu har lært meg "Acolyte of Yog". Men hva gjør jeg så? Jeg får ikke noe valg om å bruke noen av alterne jeg finner som tilhører den religionen. Noen steder står det at jeg skal ta med menneskekjøtt jeg har skaffet med øksen man lærer seg, men den får jeg jo ikke laget uten tilgang til alteret. Andre skriver at jeg skal kunne bruke et hvilket som helst alter, så jeg trenger vel ikke lage mitt eget? Uansett uaktuelt med det jævla harry hølet i nærheten av huset.

 

Er det et eller annet selvsagt her som jeg har oversett, eller er det en bug? Plis hjelp meg før det klikker.

 

Edit:det viser seg at når man spiller offline, må man bygge alteret selv. Npc-altere er ikke bra nok.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Etter å ha testet Steam Link fra PC mot TV-appen via gigabit nettverk og sett en horribel forsinkelse som ikke føltes langt unna 500ms+ (for dem som ikke har vært borti dette konseptet encodes skjermbildet ned til video med hardware encoding til h.264 på PC og sendes deretter over nettverk for å bli pakket ut i hardware via Steam Link-appen direkte i TV eller via en Steam Link boks), altså forsinkelser i mange ledd at man helt minster interaktivitetsfølelsen.
 
Lette litt rundt etter muligheter så endte opp med å bestilte en optisk HDMI kabel.
Fordelen med disse er at de er ekstremt kjappe, så de slår faktisk kobberkabler i hastighet når det begynner å bli noen meter, som ikke er noe problem med optisk i motsetning til kobber, selv med integrerte konvertere i begge endene. Dette er også enveiskabler merket Source og Display på pluggene så vær obs på dette om du skal koble opp en sånn kabel.
 
Dette gir en tilnærmet perfekt mulighet til å kombinere sofa og TV-gaming fra PC som det passer best.
Eksklusiver kjøres selvfølgelig på konsollen.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Etter å ha testet Steam Link fra PC mot TV-appen via gigabit nettverk og sett et horribel forsinkelse som ikke føltes langt unna 500ms+ . For dem som ikke har vært borti dette encodes skjermbildet ned til video med hardware encoding til h.264 på PC og sendes deretter over nettverk for å bli pakket ut i hardware via Steam Link-appen direkte i TV eller via en Steam Link boks. Altså forsinkelser i mange ledd som blir mye til slutt.

 

Lette litt rundt etter muligheter så endte opp med å bestilte en optisk HDMI kabel.

Fordelen med disse er at de er ekstremt kjappe, så de slår faktisk kobberkabler i hastighet når det begynner å bli noen meter, som ikke er noe problem med optisk i motsetning til kobber, selv med integrerte konvertere i begge endene. Dette er også enveiskabler merket Source og Display på pluggene så vær obs på dette om du skal koble opp en sånn kabel.

 

Dette gir en tilnærmet perfekt mulighet til å kombinere sofa og TV-gaming fra PC som det passer best.

Eksklusiver kjøres selvfølgelig på konsollen. 

Høres ut som Nvidia Shield gjør en langt bedre jobb enn SteamLink med streaming av spill.

Fungerer sømløst så lenge jeg har ethernet i begge ender, har ikke testet online streaming enda.

 

PS4en er det uansett verdt å beholde. 

Lenke til kommentar

Høres ut som Nvidia Shield gjør en langt bedre jobb enn SteamLink med streaming av spill.

Fungerer sømløst så lenge jeg har ethernet i begge ender, har ikke testet online streaming enda.

 

PS4en er det uansett verdt å beholde.

Ja, lurer på om noe er veldig feil utover det som er normalt. Kalkulator appen lagget mer og mer når jeg flyttet mye på den over noen sekunder, men etter siste Windows-oppdatering ser det ok ut igjen, så det er vel verdt å teste på nytt. Nvidia Shield virker interessant.

Lenke til kommentar

Info om neste generasjon i et eksklusivt intervju:

https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/

 

I grunn mye positivt, men er ikke noe fan av denne satsingen på ray tracing.

Høres ut som vi blir låst til 30 FPS på neste generasjon også...

Så lenge 30 fps selger greit, kommer nok ikke produsenter til å fokusere så mye på dette som entusiastene ønsker. Konsoller er jo store kompromisser, og hver minste lille komponent må svare seg.
Lenke til kommentar

 

Med ekslusivitetsavtalen til Epic tar det nok lang tid før noe sånt vises på PC-siden. Når avtalen er over om et lite år kommer nok konkurranse-prisene å blir noe annet. Edit: Ser ut til at eksklusivitetsavtalen bare er online. Komplett har Metro Exodus til kr 429,-  på DVD mot €59.99 på EPIC Games.

 

4A-studioet er generelt veldig gode på å lage optimaliserte spill, så tilbudet frister faktisk om jeg klarer å bruke spake etter å være bortskjemt med mus og tastatur på de to første.

 

Edit: Komplett hadde samme prisen til Xbox One via prisjakt.no, og spillet har støtte for mus og tastatur der.

PS4 støtter også  mus og tastatur på enkelte titler, men finner ikke noe sted hvor det eksplisitt nevnes at Metro Exodus gjør det til PS4. Vedder på at 4A har forespurt Sony om dette, men at noe kom i veien siden det ikke er støtte på release ellers er det vel nærliggende å tro at de har en "på kammerset" deal med Microsoft.

 

Denne siden har en oversikt over hva som støttes på PS4. Aner ikke hva som er status nå, for websiden er fra 2017 og det andre jeg finner er ikke mer oppdatert. Kan neste virke som de har skrinlagt egenskapen ?!?

 

https://www.psu.com/news/how-to-use-a-keyboard-and-mouse-on-ps4-and-which-games-are-compatible/

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...