Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter litt knoting fikk jeg igang 4k HDR på 65" Sony tven (enhanced hdmi og 4K settings 1 på Yamaha receiveren).

 

Spilte ferdig ME: Andromeda på Xbox One i går - og synes en del sekvenser i det spillet så flott ut. Men Horizon: Zero Dawn i 4k HDR ser jo helt sykt ut :dribble:

 

Er det mulig..

Fikk du PS4'en på litt over 10 timer fra komplett? :o

Lenke til kommentar

 

Etter litt knoting fikk jeg igang 4k HDR på 65" Sony tven (enhanced hdmi og 4K settings 1 på Yamaha receiveren).

 

Spilte ferdig ME: Andromeda på Xbox One i går - og synes en del sekvenser i det spillet så flott ut. Men Horizon: Zero Dawn i 4k HDR ser jo helt sykt ut :dribble:

 

Er det mulig..

Fikk du PS4'en på litt over 10 timer fra komplett? :o

 

 

Det er greit å bo et par km fra sjappa i Sandefjord :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Leide en film på PS4 idag for å teste tjenesten. Er vel en av dem dårligste når det kommer til bildekvalitet jeg har prøvd på en stund. Må være veldig lav bitrate for det så mer ut som DVD en noe annet. 

 

Veldig interessant at du har gjort det! Var det PS Store eller Blockbuster?

Har du 4K TV med HDR? (selv har jeg plasma med 1080)

 

 

PS Store. Leide filmen Ghost in the Shell. Så en forholdsvis ny film. Har for det meste brukt AppleTV til å leie filmer og selv om bitraten ikke er optimal der heller. Så er den ihvertfall mye bedre en hva jeg fikk på den filmen.

 

Bruker et 4K HDR TV. 

 

 

Mulig den TV'en er mer nådeløs mot dårlig bitrate enn en 1080p.

 

Noen grunn til at du ikke valgte Blockbuster? (hvor alt jeg vet kan det være null forskjell dog).

 

Jeg har aversjon mot iTunes, men jeg har streamet noe via AppleTV boks (1080p) (ikke AppleTV TV), ikke akkurat noe højdare, men det kan hende at nyere AppleTV bokser leverer bedre bitstrøm. Er det din oppfatning?

 

 

Jeg testet igår Blockbuster med den første gratisfilmen. Bildet er helt greit på 1080p plasma. Minner meg om Plejmo på pc. På Blockbuster på PS4 fikk jeg kun en slags 2.0 lyd (venstre front, høyre front og center). Det sagt så vat bitstrømmen på lyden helt grei, ikke så slapp som på Plejmo på pc. En litt annoying ting til å begynne med, var at tenkten var litt høyt oppe i bilde, men det glemte jeg etterhvert.

 

da blir vel neste test PS Store og skulle gjerne sett Plejmo på PS4, de releaser klienter til nye platformer, så hvem vet en vakker dag...

Jeg skulle gjerne sett en filmtjenste på PS4 med 5.1 lyd (eller 5.0 for min del som ikke har sub), slik Netflix har.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Witcher 3 altså. For et spill. Jeg kom seint i gang, dvs ca rundt høstferien i fjor, og sakte men sikkert (sporadisk spilling, typ 1 time eller 2 i uka) nærmer jeg meg slutten (ikke tilleggspakkene enda). Når jeg tror at jeg skal gjøre ferdig storylinen, så ender jeg opp atter en gang på hesten eller på båten for å utforske og gjøre ferdig sidequests. Liker dessuten å terge på meg highlevel monstre (de som dreper deg med et blikk når man ikke har skjold). Har ikke oversikt på hvor mange timer som har gått med, men det har i hvert fall vært billig underholdning pr time mtp at jeg kjøpte spillet med exp. for 200. 
 

Blir nok å måtte kjøre gjennom Witcher 1 og 2 også når jeg er ferdig med dette.

Lenke til kommentar

Det blir nok stående som et av de beste rollespillene laget noensinne. Jeg synes også det er det eneste rollespillet som klarer å ha en åpen verden uten at hovedhistorien blir ubetydelig og kjedelig, og der sideoppdragene faktisk er verdt å gjøre for sin egen del og ikke bare er kjedelig busywork for å skaffe seg utstyr og experience.

Lenke til kommentar

Spilte dere både Witcher 1 og 2 før dere braket løs på 3eren? Jeg har prøvd starte på det første sånn 5 ganger men synes det er så dårlig at jeg bare slutter spille det etter ett par timer. 2eren var mye bedre men det greide liksom aldri fenge meg helt det heller så jeg kom ikke langt. Kjøpte uansett 3eren da det kostet sånn 50kr på Steam salg for en stund siden og utifra det lille jeg har sett av gameplay så ser det rått ut, men føler kanskje jeg burde tvinge meg igjennom 1 og 2 først uten noen annen grunn enn at det føles feil å starte rett på 3eren i en spillserie :p

Lenke til kommentar

Startet på det første for den del år siden, men datt litt fort av lasset. 2'ern har jeg liggende digitalt på One, men ikke satt i gang med det heller. Leste meg sånn lett opp storymessig før jeg satte i gang med 3'ern.

 

Men nå tror jeg at jeg begynner å bli litt mettet på open-world, så må nesten få kommet meg igjennom Zero Dawn omsider ved bruk av den nylig oppdaterte historie moduset der, for det er nok alt jeg orker..så har jeg jo Breath of the Wild som jeg jo knapt har kommet i gang med...djises.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

1eren kan du godt bare se en story recap av på youtube, historien er fantastisk men spill mekanikken i spillet er så utdatert og horribel at det ødlegger nesten hele spillet i dag. 2eren har eldres mye bedre å jeg mener det helt klart er verdt en gjennomspilling da det er et knallgodt spill. Det er vertfall greit å ha komt seg gjennom dette for litt world building og for å bli kjent med karakterene i spillet, selv om historiene fra 1 og 2 ikke henger fryktelig tett sammen med historien i 3eren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har kun spilt 3eren og syns det fungerer bra som et standalone spill.

Er jo selvfølgelig referanser til tidligere historie, men syns det blir forklart greit nok.

Ellers finnes det jo som nevnt sammendrag og div. Wiki's som oppsummerer det meste kjapt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...