Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Men hva er egentlig annerledes me den da? Om man ribber den for disse 1337-sakene mener jeg. Er den bedre skrudd sammen enn den medfølgende? Den fungerer ho greit den, selv om den er ett steg ned fra 360 kontrollen i mine hender.

 

YouTube next*

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er tyngde, materialer, knapper og spaker osv - alt er veldig mye bedre. 

 

Skal handle PS4 Pro i høst og kommer Sony med en tilsvarende, bestilles den med en gang - håper det skjer. Da helst uten ledningslading, men med bytte av batterier, slik at jeg slipper å slutte å spille etter strømkapasiteten til kontrolleren.

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd Elite kontroller enda men spaker på undersiden er absolutt noe jeg kan se for meg er høydepunktet med kontrolleren. Er ikke akkurat optimalt å slippe analogstikkene i shooters for hoppe, lade eller skifte våpen som man vanligvis gjør med ABXY

 

 

Jeg og tenkte det samme når jeg testet Pro kontrollen til Nacon på PS4...men fytti faen for noe piss. Så mye surr og drit i BF1 har jeg aldri maktet å utføre. Jeg hadde ikke sjangs i hvertfall til å vende meg til det. Årevis med muskelminne og vane er ikke til å kimse av.

 

Kikket på noen klipp av Elite kontrollen nå, og her adresseres jo det store problemet med One kontroller bra, de grusomme triggerene. Så er nesten solgt bare der :p Må vel kanskje følge med om eg kan gjøre en god deal på en slik en gang, ved neste DNB rabatt hos Power muligens :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Skulle nok ha testet de spakene under, men sitter vel fast i gammel vane.

 

Det følger med et etui til å ha kontrolleren og spakene i, samt et par varianter av d-pad og spaker som man kan teste ut - alt i metall og høykvalitets plast/gummi.

 

Hjelper jo litt når man sitter og gremmes over mucho sucko fps på MA: Andromeda - man har i hvertfall en grom kontroller  :green:

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke prøvd Elite kontroller enda men spaker på undersiden er absolutt noe jeg kan se for meg er høydepunktet med kontrolleren. Er ikke akkurat optimalt å slippe analogstikkene i shooters for hoppe, lade eller skifte våpen som man vanligvis gjør med ABXY

 

 

Jeg og tenkte det samme når jeg testet Pro kontrollen til Nacon på PS4...men fytti faen for noe piss. Så mye surr og drit i BF1 har jeg aldri maktet å utføre. Jeg hadde ikke sjangs i hvertfall til å vende meg til det. Årevis med muskelminne og vane er ikke til å kimse av.

 

Kikket på noen klipp av Elite kontrollen nå, og her adresseres jo det store problemet med One kontroller bra, de grusomme triggerene. Så er nesten solgt bare der :p Må vel kanskje følge med om eg kan gjøre en god deal på en slik en gang, ved neste DNB rabatt hos Power muligens :)

 

 

Hvor lenge brukte du Nacon? Og seriøst liker du ikke triggerne på One??? Jeg er omvendt og digger triggerne men synes bumperne er dritt :p

Lenke til kommentar

Hadde den i en uke++ . Men min var feilvare i tillegg fant jeg ut av, dødsonen var ikke helt frisk. Sånn byggemessig var den ganske bra da :)

 

Nei triggerne på One kontrollen er for klumpete,stive og for lang vandring etter min smak :( Deilig rumble da!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig fullført siste etappen av Hellblade: Senua's Sacrifice!

 

Kan trygt si at dette var årets solide overraskelse, til dels av at jeg hadde glemt det ut og ikke hadde viet det særlig oppmerksomhet. Men detta var en helt fantastisk opplevelse og reise :)

 

Vel verdt prisen og mere til, og helt perfekt for meg som har grodd Andromeda som er mer eller mindre open-world . Rett og slett deilig med ett linært drevet spill. Skulle ønske det kom ett offisielt soundtrack, for her var det mye fet gåsehudbringende musikk!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg har bare spilt Hellblade en halvtime etter jeg kjøpte det på Torsdag, mest fordi jeg pauset spillet for å spise middag og mens jeg spiste så fyrte jeg opp en episode av klassiske DuckTales. Er nå 40 episoder inn i den serien så jeg sporet litt av for å si det mildt... :D Hellblade virket uansett skikkelig stemningsfullt, så gleder meg til å fortsette!

 

Jeg har nevnt det før, men hvis dere er ute etter ett annet stemningsfullt spill som vil påvirke dere emosjonelt på godt og vondt så spill Life is Strange! Er vel ca 2 uker siden jeg ble ferdig med det og er fortsatt inne i en såkalt "PLiSD" som det blir kalt (Post Life is Strange Depression). De første dagene etter det spillet så lurte jeg seriøst på om jeg kom til å finne glede i andre spill igjen noen sinne :p

Lenke til kommentar

Life is Strange hadde jeg gleden av på Xbox One, jeg syns det var helt kanon! Vet mange ramler av pga. det rolige tempoet i starten, men jeg syns det var helt nødvendig i grunn ut i fra det som skjer senere i spillet. Kjenner til følelsen du beskriver der etter endt gameplay :p

 

Ser etterfølgeren har fått litt lunken omtale så langt, men håper det blir bra altså.

Lenke til kommentar

Jeg var oppslukt allerede i chapter 1 men det virkelige vendepunktet for mange ser ut til å være chapter 3. Etterfølgeren er en annen developer og en prequel samt andre voice actere så jeg er litt skeptisk selv, men håper det blir bra altså. Jeg gidder aldri spille slike episodespill før alle episodene er ute uansett så jeg får vel ikke satt kloa i det før langt ut i 2018 :p

 

LiS 2 blir laget av Dontnod da så det blir en ekte etterfølger og har all tillit til de folka nå så jeg har også sperret opp øynene for Vampyr som de også jobber med for tiden :)

Lenke til kommentar

Angående Hellblade så er det nok ikke spillet for dem som er ute etter godt gameplay. Det består hovedsakelig av puzzles med noen kampsekvenser her og der. Spillet gjør det det kan for at slossingen skal være frustrerende, bl.a kan det være veldig vanskelig å orientere seg om hvor fiendene er fordi karakteren tar opp 20% av skjermen til enhver tid. Det er heller ikke særlig mye variasjon i form av nye evner eller våpen man kan låse opp, men etter det føltes likevel som om det var en viss progresjon i kampsystemet fordi jeg etter hvert lærte meg fiendene og hvordan man best bruker de forskjellige angrepene. Kampsystemet har en noe bratt læringskurve, men kanskje mest fordi man møtet så få fiender at man ikke får eksperimentert før man er ved slutten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...