Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

 

 

Rumble enheten er veldig svak i forhold til MS og Nintendo, det er jeg helt enig i. Mer futt i denne på PS2 faktisk. Men også selve utførelsen og implementeringen av den er jo mer gjennomført hos konkurrenten.

 

 

Ja det er rom for forbedringer. Har håpet på at Sony skulle slippe sin egen Pro kontroller i lang tid. Burde være et greit marked for det nå med såpass mange PS4/Pro maskiner i sirkulasjon...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skulle vel egentlig tro det ja.  Om Nacon har ordnet opp i kvalitetskontrollen sin er det sikkert en helt kurant sak den nye versjonen altså...MEN offisielt er alltid så betryggende og gir en mye bedre feel-good opplevelse i mine hender.

 

Men nå er jeg uansett ut av markedet for slikt. Kunne nok aldri hatt en Elite kontroller til One heller når jeg ser alt fjaset på undersiden av den. Ser jo helt vilt ut. 

Lenke til kommentar

Aldri blitt helt komfortabel med DS4. Tomlene sklir av stikkene og jeg må bruke hetter for at det skal fungere for meg. Og trigger knappene er for harde og dem har en ubehagelig plast kant. Samt rumble funksjonen er klein i forhold til både Microsoft og Nintendo sin rumble. 

 

Enig i det du sier, i tillegg føles kontrolleren bulkete i hendene, batterilevetiden er RÆVA da min kontroller varer i max 3 timer når den er fulladet mot One sine 30-40 timer og symetriske stikker er bare feil. Joda det ser mer elegant ut men det fungerer ikke i praksis over lengre perioder og man blir sliten i venstre tommel. DS4 er uansett 10x bedre enn DS3 for fy faen for en møkkakontroller DS3 var :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

 

Aldri blitt helt komfortabel med DS4. Tomlene sklir av stikkene og jeg må bruke hetter for at det skal fungere for meg. Og trigger knappene er for harde og dem har en ubehagelig plast kant. Samt rumble funksjonen er klein i forhold til både Microsoft og Nintendo sin rumble.

 

 

Enig i det du sier, i tillegg føles kontrolleren bulkete i hendene, batterilevetiden er RÆVA da min kontroller varer i max 3 timer når den er fulladet mot One sine 30-40 timer og symetriske stikker er bare feil. Joda det ser mer elegant ut men det fungerer ikke i praksis over lengre perioder og man blir sliten i venstre tommel. DS4 er uansett 10x bedre enn DS3 for fy faen for en møkkakontroller DS3 var :p

Hvor lange er disse periodene? Kan ikke fordra når stikkene ikke er symmetriske, det som gjør Xbox kontollerene så elendige. Har spillt hele dagen uten å merke noe i tommelen.

Lenke til kommentar

Det har noe å si med kontrollerdesignet i sin helhet og helt sikkert størrelse på hender, fingerlengde og selvsagt type spill også. DS3 takler jeg ikke en time engang før hendene verker så jævlig at det ikke går an å spille lengre og den er like behagelig å holde i hendene som en gammel joggesko. DS4 kan man spille med lengre men hos meg iallefall blir venstre tommel veldig sliten etter 3-ish timer timer men ikke så ekstremt ille at det er uspillbart men fortsatt irriterende. Jeg kan sitte hele dagen å spille Titanfall eller Halo med en Xbox controller uten noe ubehag. Man bruker rett og slett ikke venstre og høyre tommel på samme måte i spill (movement versus control) og derfor har layouten betydning for meg personlig iallefall. La forøvrig merke til det motsatte med Wii U Pro kontrolleren når jeg spilte Zombi U at jeg ble mer sliten og anspent i høyre tommel fordi stikka var for høyt oppe i tillegg til at accuracyen min var helt på trynet.

 

Uansett, stikkeplasseringen gjør ikke en kontroller magisk perfekt men det hjelper på. Mange sverger til at GameCube kontrolleren fortsatt er den beste i verden noe jeg er fullstendig uenig i. Den føltes kanskje best ergonomisk i hendene av alle kontrollerne i Xbox, GC og PS2 eraen men stikkene var og er grusomme i tillegg til at stikkene hakker rundt i det octagon-mønsteret i kontrolleren (WTF tenkte Nintendo her?) samt at høyrestikke bare er en spiss og ubehagelig plugg som stikker opp i motsetning til venstrestikken som er normal.

Lenke til kommentar

Synes denne gif'en er hysterisk! :D Hvor lang tid tar det før Sony bretter opp ermet tror dere? Første teaser på hva som kommer under E3 2018?

 

Håper for guds skyld PS4/Pro holder det gående til 2019. Er ikke så forbanna stor forskjell på konsollene? Endret av Cyphoroz
Lenke til kommentar

 

 

Dropper Lost Legacy foreløpig. Ikkje ett must på lansering. Nå er det jo nye kart tilgjengelig for BF1 også, samt COD:WW2 beta til helgen.

 

Angående COD:WW2. Har du fått noe Beta-kode å bruke på PS4? Jeg har registrert koden jeg fikk fra Komplett på nettet, men har ikke fått noe mail om videre nedlastning...

 

 

 

Kjøpte det digitalt, og kunne etterpå gå inn på spillets oversiktsside  inne på PSN og laste ned betaen der :)

 

 

Fikk en mail nå i natt som jeg skal plotte inn :D

 

 

Å huttetu ja..å gå fra BF1rett til COD:WW2 Beta var merkbart :p Vi får se om dette her går godt i lengden, for engasjerende og triggende var det jo hehe.

 

Helt kokt i hodet nå kun etter en 4-5 runder.

 

 

Hehe! Løpt rundt med ei pumpehagle å spruta haggell i runder nå :p Blir lett å sove nå etter den galskapen der..

 

Nevermind, må lese meg opp på informasjon för jeg spör :p

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...