Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Hei! Dette haster litt da noen kommer og henter PS4'en min i dag. Broren min har en PS4 slim som er logget inn med samme bruker som på PS4'en. Nå som jeg skal selge den gamle må jeg få fjernet brukeren og alt innhold fra den uten å slette brukeren fra den andre PS4 slim'en også. Setter stor pris på raske svar. Fant ikke noe på internett. Noen som vet hva jeg gjør?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe som dette du tenker?

 

 

https://www.playstation.com/no-no/get-help/help-library/my-account/device-activation-deactivation/how-to-deactivate-a-playstation-4-system/

 

Du vil vel da at den nye PS4 slim skal være det nye primærsystemet. Når det er gjort står du vel ganske fritt til formatere den gamle konsollen.

 

Jeg gjorde dette, men det jeg stusset på var at etter jeg hadde gjort det var fortsatt brukeren på maskina. Selv etter å ha trykket på de greiene med deaktivering. Tørs derfor ikke slette alt i tilfelle brukeren slettes fra den nye maskina også.

 

Lenke til kommentar

Sony fokuserer på det de vil promotere som igjen gir størst inntekt, som igjen er PSVR og egne studio-titler, deretter andre store studio, deretter indie/apps. Alt som er med på selge konsoller er jo viktig, men kan være enig i at andre aktører er mer egnet til å dekke indie/apps på en bedre og dypere måte, selv om det ikke tar mange sekundene å vise noen indie-spill for å pirre nyskjerrigheten litt.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Kallenavnet indiestation har jo blitt en meme de siste årene etter den tunge indie satsingen til Sony, ett navn som ble gitt av rabiate xbox fanboys de årene xbox ikke akkurat leverte varene på E3. Skal tro om det er dette som har trigget sony i denne nye retningen? Isåfall er det vertfall skuffende da det er flere indie titler blant mine top 10 spill noensinne.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

ehhh, han forklarer egentlig bare hvorfor de ikke hadde fokus på Indie spill på årets E3 etter å ha hatt stort fokus på det de foregående årene. I den konteksten er de mindre relevante og at dem valgte å fokusere mer på VR i år i stedet.

 

Han sier jo ikke at dem nå plutselig driter i Indie spill, så jeg ser ikke helt hva som er så farlig med at dem har valgt å skifte fokus i år, er ikke dette helt naturlig?

 

 

"Han forklarer at det er tonnevis med indieinnhold på PlayStation-plattformen, og at selv om de ikke valgte å sette fokus på indiespill under E3, betyr det ikke at de ikke er viktig for selskapet."

 

"– […] Det var godt å snakke om i 2013/2014. Det er mindre relevant nå. Nå er vi for eksempel nødt til å snakke om VR."

Endret av Happyherb_InnleggNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kallenavnet indiestation har jo blitt en meme de siste årene etter den tunge indie satsingen til Sony, ett navn som ble gitt av rabiate xbox fanboys de årene xbox ikke akkurat leverte varene på E3. Skal tro om det er dette som har trigget sony i denne nye retningen? Isåfall er det vertfall skuffende da det er flere indie titler blant mine top 10 spill noensinne.

Interesant siden XBox teamet helt siden rundt rett før lanseringen av One har lagt stor vekt på indie utviklere i alle presentasjoner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Trude nesten min ps4 scuf 4ps kontroller hadde blitt ødelagt da jeg spillet horizon zero dawn, trekant å O virket ikke i quick meny, å horizon zero dawn virket ikke noen verken X firkant O trekant men i ps4 menyen virket alle ps4 controller knapper, jeg tenkte hva faen 2000.kr rett i dass. feilen var de paddene under scuf 4ps kontroller hadde jeg festet ledingen til sony mdr hodetelefoner som ledingen er flat istedet for rund, de ble ødelagte uka her lyd på et øre så jeg må likre inn under der under padden da fikk jeg lyd.

post-281153-0-53383200-1498315297_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan redusere viftestøy? Har den første modellen, og må spille med headset, for jeg orker ikke den enorme støyen lenger

 

Unormalt mye viftestøy kommer vanligvis hvis maskina blir for varm. Står maskina bra plassert så den har mye pusterom?

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvordan man kan redusere viftestøy? Har den første modellen, og må spille med headset, for jeg orker ikke den enorme støyen lenger

 

Unormalt mye viftestøy kommer vanligvis hvis maskina blir for varm. Står maskina bra plassert så den har mye pusterom?

 

Står på en vanlig tv-benk av glass i normal stilling.

Lenke til kommentar

For min del lurer jeg mer på om det faktisk virker i praksis.

 

Dette er argumentasjonen;

 

PS4 pro tar ìkke inn luft fra bunnen, det er hel plast i følge designet.

Bunnen vil lede varme til faste materialer bedre enn luft som isolerer mer (du kan temp-måle for nøyaktige tall)

Varmluften blåses ut bak på øverste del, øker man høyden på maskinen som står i en reol vil ambient temp mest sannsynlig øke litt fordi man har hylle over, selv om det er fri luft inn framme og bak i hylla. Varmen stiger og kulden synker. Luftstrømmen ut av vifta er nok kaotisk nok til at en del av den varmer opp inni volumet i "hyllekuben".

Noe jeg tror er mer effektivt er å gi maskinen mer plass bak eller å vende bakstykket mest mulig opp (upraktisk) i friluft

Gitt fysikken i dette virker det mer som om det er pacebo, eller at det skjer noe annet enn det jeg beregner. Skal en komme til bunns i dette trengs vel varmekamera, lydmåler, wattmåler og røyk for luftstømsmåling :)

Endret av vidor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...