Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HZD total salgs hittil som registert i June 5 er over 3,4 mill! Ikke dårlig får å være helt ny IP!

 

 

The Frozen Wilds expansion for Horizon Zero Dawn is releasing later this year. The PlayStation Store pre-order went live today, revealing that it costs $19.99 USD/$26.99 CAD and PlayStation Plus members save 25% when pre-ordering. Pre-ordering also gets you a Banuk Aloy avatar.

The description for The Frozen Wilds reveals that it includes a new story, a new area, new machines, and 4K PlayStation 4 Pro support:

Beyond the northern mountains, the borderlands of the Banuk tribe challenge all who dare enter to survive the extremes. But now this frozen wilderness harbors a new threat, and for Aloy, a new mystery – one she’s determined to solve.

The Frozen Wilds
 contains additional content for 
Horizon Zero Dawn
, including new storylines, characters and experiences in a beautiful but unforgiving new area.
  • Uncover a compelling new story.
  • Explore a brand new area
  • Face new machines.
  • To use this download, you need Horizon Zero Dawn.
  • Enhanced for PS4 Pro with dynamic 4K gaming, improved graphics and environments, and High Dynamic Range visuals

Lenke til kommentar

Ni no Kuni var et spill jeg burde ha likt siden det er det nærmeste vi kommer et Studio Ghibli-JRPG, men jeg synes dessverre det ble ganske kjedelig og spillet dysset meg rett og slett i søvn ved flere anledninger. Jeg kommer til å se an anmeldelsene til toeren og se hva det gjør annerledes enn eneren før jeg vurderer et kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg likte alt unntatt combat i Ni no Kuni. Ble for mye "løpe rundt og vifte frenetisk med sverdet" for meg. Turnbased JRPG er jo min favorittnisje, men etter å ha snart runda I Am Setsuna (svært undervurdert - som å spille en FFVII light) er jeg litt usikker på hvor jeg skal henvende meg..

 

Enkelt. Trails in the Sky-spillene og Trails of Cold Steel-spillene. Noe av det beste som er laget innen sjangeren på mange år og fullstendig turbasert.

Lenke til kommentar

Det så ganske kult ut, men hvilke av de kan man spille på PS4? Ser at III'ern kommer til Japan til høsten = et år unna Europa?

 

Trails of Cold Steel 1 og 2 er på PS3 og helt nylig på PC også hvis jeg ikke husker feil. Treeren er ikke kommet ennå. Trails in the Sky består av tre spill der eneren er på PSP og PC, mens toeren og treeren kun er på PC - bortsett fra i Japan, hvor de også er utgitt på PS3.

 

Jeg vil uansett anbefale sterkt å begynne med det første spillet i hver serie, for de forteller en sammenhengende historie. Nå har jeg ikke spilt Trails of Cold Steel 2 ennå så jeg vet ikke hvor sterk kontinuiteten er der, men Trails in the Sky 1 og 2 ble opprinnelig laget som ett spill som så ble delt opp i to deler fordi det ble for stort. Eneren slutter på en cliffhanger og toeren begynner eksakt der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS4 kan ha noe interessant på eshopen, men når det kommer til nyere titler har det ikke kommet veldig mange gode JRPG-titler ennå, i det minste ikke med tradisjonelle turbaserte kamper. Det har nok mindre å gjøre med PS4 og mer med at turbaserte kamper vanligvis ikke benyttes i AAA-titler lenger, men er mer forbeholdt nisjespill på de håndholdte konsollene. Man har titler som Final Fantasy 15 og Tales of Berseria som er veldig gode JRPGer, men de er ikke turbaserte. Ellers er det remasteren av Valkyria Chronicles, som er et turbasert og utrolig godt spill, men det er mer et taktisk JRPG eller et SRPG som de gjerne kalles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...