Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Jeg har mange ganger vist svaret og ikke giddet å svare. Sånn tror jeg det er over alt. Hvis det er ensbetydende med dårlig stemning så er det få forum som har god stemning.

 

Jeg synes stemningen er grei her inne. Det er noen episoder med folk som vil ha en konkurranse mellom produsenter som de har valgt riktig i, men det er ikke i nærheten av diverse apple forum der eksistensen av andre merker er en personlig fornærmelse eller at media og testere er i mot apple.

 

Og pass dere for akvaforum. Skummel plass

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte UC4 og spilte prologen i går kveld før sengetid. Det kan bare oppsummeres med ett ord. Wow, for et mesterverk!

 

Absolutt alt er på toppnivå, stemmeskuespill, lipsync, ansiktsanimasjoner, andre animasjoner, grafisk nivå med lys og effekter (helt utrolig på denne svake plattformen), lyd og lydbilde. Man blir virkelig helt fortapt og sugd inn i universet. Det virker som noe av verdens beste directors har vært med å produsere. Alle aspekter er løftet langt opp i en egen liga. Det er så nær perfekt at  at det nesten blir sørgestund når det er over.

 

(Spilte på nest letteste vanskelighetsgrad forøvrig, da jeg heller spiller TC:TD hvis jeg vil ha noe som ligner mer på en shooter).

UC4, UD, TLOU:RM, samt DC (driveclub) står nå som klare favoritter på PS4 så langt. Fantastiske spill som virkelig viser hva "nextgen" bør handle om. Er redd det kommer til å bli mange "innetimer" i pinsen :p

Når UC4 er gjennomspilt blir det å vente utålmodig på RDR2(3) (kun konsoll?)  og CP2077 (PC).

MGSV er også bra men det spilles på PC siden jeg har muligheten, likevel ligger det et  hakk under på "wow" skalaen. Spill som FO4, FC:P, MM (Mad Max), TC:TD(PVE) var også fornøyelig på PC. I det hele tatt, virkelig lenge siden (mange år) jeg har spilt så mye som jeg har gjort siste halvår av 2015 og første halvår av 2016.

Tips:

8-bit Armies er også er fornøyelig RTS på PC om man vil ha litt oldschool RTS. Har nå også fått Demo på Steam.

 

 

EDIT:

DC er en fantastisk perle inne bilspill (samt motorsykkel) som overgår de aller fleste av på dagens konsoll og virkelig trist at det gikk som det gikk, men heldigvis ble de adoptert av en av de beste.  Når det gjelder ren  simulasjon så er det vel lite som slår Project Cars (På PC) og på rally siden er det nye Dirt Rally i en klasse for seg selv. Tidligere var jeg fan av GT og Forza spillene men disse har virkelig blitt akterutseilt. Forza 6: Apex ser bare kjedelig og gammeldags ut med mindre man har 4K oppløsning med skitdyr hardware og Forza Horizon 2 blir bare komisk når man kjører lambos over jorder og gjennom skogen.

 

Nivået på DC når det kom og når det fikk mer dynamisk være osv. var virkelig på topp.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har mange ganger vist svaret og ikke giddet å svare. Sånn tror jeg det er over alt. Hvis det er ensbetydende med dårlig stemning så er det få forum som har god stemning.

 

Jeg synes stemningen er grei her inne. Det er noen episoder med folk som vil ha en konkurranse mellom produsenter som de har valgt riktig i, men det er ikke i nærheten av diverse apple forum der eksistensen av andre merker er en personlig fornærmelse eller at media og testere er i mot apple.

 

Og pass dere for akvaforum. Skummel plass

Merkelig nok opplever jeg holdningen og dårlig oppførsel ift. "Apple temaet" 90% fra Android fanboys og ikke Apple eiere selv.

Mine 3 siste telefoner er iPhone 5S, Så Microsoft Lumia 640XL (WP8.1) og nå Samsung Galaxy S7. Storfornøyd med alle 3. (Hadde en SGS Mini og en SGSII for en haug år siden også)

 

Ellers har jeg frekventert i Apple forum jevnlig siden 2010.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte UC4 og spilte prologen i går kveld før sengetid. Det kan bare oppsummeres med ett ord. Wow, for et mesterverk!

 

Absolutt alt er på toppnivå, stemmeskuespill, lipsync, ansiktsanimasjoner, andre animasjoner, grafisk nivå med lys og effekter (helt utrolig på denne svake plattformen), lyd og lydbilde. Man blir virkelig helt fortapt og sugd inn i universet. Det virker som noe av verdens beste directors har vært med å produsere. Alle aspekter er løftet langt opp i en egen liga.

Uncharted 4 har en sinnsyk grafikk,jeg ble også ganske overrasket!hoppet over 1,2 og 3 remaster da jeg har de på PS3,så det grafiske løftet på uncharted 4 er enormt!jeg legger merke til at I og med at det er så mye detaljer I ansikter,så drives det fram mere og dypere skuespill,noe jeg er litt usikker om jeg liker like godt..Det er godt utført og fasinerende,og nyter hvert sekund,men blir litt mye stirring på en film,men godt å ha Nate tilbake og håper det ikke er siste gang :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte UC4 og spilte prologen i går kveld før sengetid. Det kan bare oppsummeres med ett ord. Wow, for et mesterverk!

 

Absolutt alt er på toppnivå, stemmeskuespill, lipsync, ansiktsanimasjoner, andre animasjoner, grafisk nivå med lys og effekter (helt utrolig på denne svake plattformen), lyd og lydbilde. Man blir virkelig helt fortapt og sugd inn i universet. Det virker som noe av verdens beste directors har vært med å produsere. Alle aspekter er løftet langt opp i en egen liga.

Uncharted 4 har en sinnsyk grafikk,jeg ble også ganske overrasket!hoppet over 1,2 og 3 remaster da jeg har de på PS3,så det grafiske løftet på uncharted 4 er enormt!jeg legger merke til at I og med at det er så mye detaljer I ansikter,så drives det fram mere og dypere skuespill,noe jeg er litt usikker om jeg liker like godt..Det er godt utført og fasinerende,og nyter hvert sekund,men blir litt mye stirring på en film,men godt å ha Nate tilbake og håper det ikke er siste gang :)
Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp! (Og ja, jeg har googlet på det, uten resultat ;) )

 

Det har skjedd denne uken. Når jeg skal spille Black Ops 3 Multiplayer så tar det veldig lang tid å komme seg inn i en match. Loading-skjermen tar lengre tid enn vanlig og når jeg endelig kommer inn så har matchen startet allerede, sånn 1-2 minutter inn.

 

Verre er det når matchen er over. Det tar ufattelig lang tid å komme tilbake til lobbyen. Men det som skjer er at jeg ikke kommer tilbake til lobbyen i det hele tatt. Skjermen blir blå etter et par minutter og etter det får jeg meldingen "You have been disconnected from the Black Ops 3 servers". Kommer tilbake til menyen, men har mistet alt av XP og challenges som jeg fikk fra forrige match. 

 

Jeg har restartet både spillet og konsollen flere ganger, men problemet fortsetter. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Hei, jeg spør dere eksperter for sikkerhets skyld :)

Kan man lade det orginale ps4 hodetelefonene (som vist på bildet under) med mobiltelefon lader eller nettbrett lader som har micro usb uten å ødelegge noe?

 

Gjelder forresten de orginale ps4 controllerene også

 

Takk for svar :)

post-408659-0-80165300-1463324166_thumb.jpg

Endret av 365
Lenke til kommentar

Hei, jeg spør dere eksperter for sikkerhets skyld :)

Kan man lade det orginale ps4 hodetelefonene (som vist på bildet under) med mobiltelefon lader eller nettbrett lader som har micro usb uten å ødelegge noe?

 

Gjelder forresten de orginale ps4 controllerene også

 

Takk for svar :)

Ja, du kan det. Det vil sikkert stå noe om at du ikke skal bruke "uoriginale ladere" i manualen eller noe, men det skal ikke skade noe å bruke andre USB-kabler.

Lenke til kommentar

Lad i vei med godt mot. Hadde man kunnet "overbelaste" noe med bruk av sterkere lader hadde diverse sikkerhets organisasjoner i Europa og Verden gått bananas.

Kanskje litt oftopic, men kan man ikke det da? Jeg har før klart å ødelegge både en ruter og en effektforsterker til gitar ved å koble til en lader med samme kontakt, men høyere spenning (tror jeg). Mulig det blir noe annet?

Lenke til kommentar

 

Lad i vei med godt mot. Hadde man kunnet "overbelaste" noe med bruk av sterkere lader hadde diverse sikkerhets organisasjoner i Europa og Verden gått bananas.

Kanskje litt oftopic, men kan man ikke det da? Jeg har før klart å ødelegge både en ruter og en effektforsterker til gitar ved å koble til en lader med samme kontakt, men høyere spenning (tror jeg). Mulig det blir noe annet?

 

 

Jo. Men vil nok tro han mente USB-ladere.

Lenke til kommentar

 

 

Lad i vei med godt mot. Hadde man kunnet "overbelaste" noe med bruk av sterkere lader hadde diverse sikkerhets organisasjoner i Europa og Verden gått bananas.

Kanskje litt oftopic, men kan man ikke det da? Jeg har før klart å ødelegge både en ruter og en effektforsterker til gitar ved å koble til en lader med samme kontakt, men høyere spenning (tror jeg). Mulig det blir noe annet?

 

 

Jo. Men vil nok tro han mente USB-ladere.

 

Ah, sånn sett ja. Det var jeg ikke klar over så der fikk jeg en bekymring mindre i allefall :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Lad i vei med godt mot. Hadde man kunnet "overbelaste" noe med bruk av sterkere lader hadde diverse sikkerhets organisasjoner i Europa og Verden gått bananas.

Kanskje litt oftopic, men kan man ikke det da? Jeg har før klart å ødelegge både en ruter og en effektforsterker til gitar ved å koble til en lader med samme kontakt, men høyere spenning (tror jeg). Mulig det blir noe annet?

Jo. Men vil nok tro han mente USB-ladere.

Ah, sånn sett ja. Det var jeg ikke klar over så der fikk jeg en bekymring mindre i allefall :p

Det er vel ikke ladere? Lader man en ruter eller el gitar? Har de batteri?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Lad i vei med godt mot. Hadde man kunnet "overbelaste" noe med bruk av sterkere lader hadde diverse sikkerhets organisasjoner i Europa og Verden gått bananas.

Kanskje litt oftopic, men kan man ikke det da? Jeg har før klart å ødelegge både en ruter og en effektforsterker til gitar ved å koble til en lader med samme kontakt, men høyere spenning (tror jeg). Mulig det blir noe annet?

Jo. Men vil nok tro han mente USB-ladere.

Ah, sånn sett ja. Det var jeg ikke klar over så der fikk jeg en bekymring mindre i allefall :p

Det er vel ikke ladere? Lader man en ruter eller el gitar? Har de batteri?

 

Nei er vell mer strømforsyning, men blir ikke konsekvensen ved for høy spenning de samme? 

Lenke til kommentar

Nei er vell mer strømforsyning, men blir ikke konsekvensen ved for høy spenning de samme?

En USB gir vel samme spenning uansett. Hadde jammen vært dumt om man måtte ha spesialuttak i PC-en med forskjellige spenninger for de forskjellige dingsene. Her var uansett spørsmålet ikke om selve laderen, men mer om kabelen. En kabel er en kabel og skal i utgangspunktet ikke gi noe mer eller mindre strøm/spenning uansett. Det er det laderen som gjør.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis det er lik +/- og hvor jord er så har ikke volt noe å si, utstyret trekker bare det det trenger uansett (når det gjelder strømforsyninger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...