Gå til innhold

- Derfor valgte vi Norge


Anbefalte innlegg

Ryktes at de har svin i bruksvilkårene:

 

Disse vilkårene for bruk innebærer at alle tvister mellom deg og Netflix vil bli løst ved BINDENDE VOLDGIFT. DU SAMTYKKER I AT DU FRASIER DEG ENHVER RETT TIL RETTSLIGE SKRITT for å hevde eller forsvare rettighetene dine under denne kontrakten (med unntak for mindre saker som kan avgjøres i forliksretten). Rettighetene dine vil bli bestemt av en NØYTRAL VOLDGIFTSMANN/MEKLER og IKKE en dommer eller jury, og krav kan ikke framstilles i form av gruppesøksmål. Les gjennom voldgiftsavtalen nedenfor for å finne alle detaljer vedrørende avtalen, slik at du kan se hvordan en eventuell konflikt med Netflix skal håndteres og vil avgjøres.

 

Gjennom å godta disse vilkår for bruk samtykker du i at tolkingen og håndhevelsen av denne voldgiftsavtalen er underlagt den føderale voldgiftsloven i USA, U.S. Federal Arbitration Act, og at både du og Netflix frasier dere retten til en juryprosess eller deltakelse i gruppesøksmål. Denne voldgiftsbetingelsen gjelder selv etter at denne avtalen er oppsagt og Netflix-medlemskapet ditt har opphørt.

 

http://people.skolel...igheter___.html

 

Norsk forbrukerkjøpslovgivning er ufravikelig til forbrukers ugunst, så alle slike klausuler som dette kan man elegant se bort i fra da de ikke er gyldige her til lands. Det er faktisk ikke mulig å si i fra seg sine forbrukerrettigheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norsk forbrukerkjøpslovgivning er ufravikelig til forbrukers ugunst, så alle slike klausuler som dette kan man elegant se bort i fra da de ikke er gyldige her til lands. Det er faktisk ikke mulig å si i fra seg sine forbrukerrettigheter.

Det er jeg klar over :)

Men dette over betyr jo at det blir virkelig trøbbel om det blir trøbbel...

Lenke til kommentar

Fantastisk konsept. Utvalget må bli bedre for at dette skal fungere dog. Det må bli som spotify hvor alt kommer umiddelbart etter lansering. Dette er en betalingstjeneste på lik linje som tv, det skal ikke være noen reell forsinkelse av utgivelser i forhold til tv spør du meg. Og ja til global lansering av film og tv, slutt på dette tullet med at USA ligger en sesong foran osv....

Og du forventer at det skal være mulig for 79kr måneden?

79kr er omtrent hva det koster å leie 1 helt ny film i HD på de fleste streamingtjenestene.

Egentlig så leverer de allerede over det man skulle forvente for prisen man betaler.

Mange av filmene der koster vel fremdeles 50-100 kr å kjøpe i en butikk.

 

79kr/måneden >>> 0kr/måneden

 

Og det de konkurerer mot er Piratebay... Skal de ha sjangs, så MÅ de kjøre spotifymodellen.

Også der koster en CD det samme som en film...

 

 

Ikke lett å få til dette, men det er ikke Netflix sin skyld i så måte. Netflix-sjef Hastings brukte eksempelvis NRK som eksempel på lokal aktør som gjør det umulig for dem å vise ferske episoder av enkelte serier - grunnet rettigheter NRK har anskaffet. Får håpe lisenspengene ikke i fremtiden blir brukt til å kjøpe innhold som de så sørger for blir forsinket tilgjengelig for oss i Norge...

 

Ellers håper Netflix, gjennom egenproduserte serier, å sette et godt eksempel for innholdsleverandørene i Hollywood. Som Sarandos sa til meg:

 

"Fordelen med at vi nå lager egne serier er at vi kontrollerer alt, og vi vil sette et godt eksempel for Hollywood-nettverkene og studioene – slik at de ser at de må skynde seg og få sendt innholdet til Norge."

Lenke til kommentar

Hvorfor må jeg ha xbox gold for å kunne bruke netflix på xboxen? Føler jeg blir sittende å betale dobbelt for denne tjenesten, i og med at jeg ikke bruker xbox live noe ellers. Stort minus for min del, ellers virker det som en kjempe lovende tjeneste!

Er vel Microsoft som føler at de skal ha en del av pengene for bruk av nettverket, kan ikke tenke meg noe annet.

Lenke til kommentar

For dere som lurer på hvorfor man ikke kan skru av Subtitles :(

 

"Jocelyn" på Netflix chat support skriver:

 

For titles that have an audio track in a different language than the user’s preferred language (Hollywood titles that only have an English audio track, for example), our license requires we must play the title with each country's official language subtitles and there is no way to turn subtitles off. We are aware that this is not optimal and are looking at improvements over time

 

"Jesus !!"

 

Jeg vil heller ha engelske undertitler (subtitles) enn norske. Norske subtitles er ofte makkverk-oversettelser!

Endret av G
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får Netflix på Playstation 3?Edit: Pratet med Netflix kundesupport som sa at de "Jobber med Sony" for å få Netflix "Appen" på nordiske PS3-er.Greit nok det siden tjenesten ble lansert i dag :p

 

Har hatt Netflix på PS3 i over en uke nå... Poppet opp på ett eller annet tidspunkt, og så bestemte jeg meg for å installere det. Etter mange oppdateringer fikk jeg vite at det ikke var lansert i Norge enda. Lurer på hva den sier om jeg starter den opp nå... hmm

 

 

Kjøper ofte series, og liker å ha på tekst slik at det er lettere å følge med. Hvis de snakker norsk vil jeg helst ha på norsk teskt, og snakker de engelsk vil jeg helst ha å engelsk tekst. Dette så jeg kan følge med på hva som blir sagt både gjennom lyd og bilde. Hvis noen snakker eller det er noe bråk utenfor er det da lett å følge med på hva som blir sagt. Slitsomt med tekst som ikke følger det som blir sagt. Sier de "hello" vil jeg ikke lese "hei" eller "hi", men faktisk "hello".

På kabel-TV "over there", der så jeg at når man brukte "mute" på lyden så kom teksting fram, og når man slo på lyden igjen så forsvant undertekstingen igjen. Genialt konsept. Så kan man sikkert slå på undertekstene ved behov utenom.
Lenke til kommentar

Håper dette er nok en spiker i kista for NRK kommunistregimet. Folk må få lov å velge distribusjonsform og underholdning selv samt betale for den underholdningen de selv ønsker.

Jeg var i sovjetunionen på 90-tallet (baltikum), og det jeg la merke til var at lokale telefonsamtaler innad i byen var helt gratis. Det hadde ikke kommunist-Norge på den tiden en gang. :)
Lenke til kommentar

dårlig kvalitet, dårlig utvalg samt du må "selge sjela" for å få tilgang (personopplysninger/facebook etc) gjør at netflix ikke er noe å snuse på for min del.

 

kort sagt er de like evil som google/apple/mickeysoft m.m.

Jeg har ikke facebook-konto. Er det sant at dette er tvungent, for å kunne bruke Netflix. Ble noe bekymret nå når jeg leste din kommentar.
Lenke til kommentar

dårlig kvalitet, dårlig utvalg samt du må "selge sjela" for å få tilgang (personopplysninger/facebook etc) gjør at netflix ikke er noe å snuse på for min del.

 

kort sagt er de like evil som google/apple/mickeysoft m.m.

Jeg har ikke facebook-konto. Er det sant at dette er tvungent, for å kunne bruke Netflix. Ble noe bekymret nå når jeg leste din kommentar.

 

heh nei som de andre sier her så er det ikke påtvunget, men hvis du har, og bruker facebook, til å logge på skiten så tar de å støvsuger kontoen din for info, rubbel og bit.

 

Hvorfor ett selskap som skal selge deg billig underholdning i form av serier og filmer trenger å vite alt om deg får de nesten svare for selv, på samme måte som f.eks google, apple og andre 'evil shits of this world'.

Lenke til kommentar

For dere som lurer på hvorfor man ikke kan skru av Subtitles :(

 

"Jocelyn" på Netflix chat support skriver:

 

For titles that have an audio track in a different language than the user’s preferred language (Hollywood titles that only have an English audio track, for example), our license requires we must play the title with each country's official language subtitles and there is no way to turn subtitles off. We are aware that this is not optimal and are looking at improvements over time

 

"Jesus !!"

 

Jeg vil heller ha engelske undertitler (subtitles) enn norske. Norske subtitles er ofte makkverk-oversettelser!

 

Helt enig. Jeg så litt, og gud så mye direkte feiloversettelser det var. Seriøst det var værren enn din fars lette sabel...

 

Dessuten ødelegger subs VELDIG mange punchlines i komedier. Det er så forbanna irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan og tenkes at grunnen til at man kan (ikke må) bruke Facebook er mulighet for å få forslag basert på venners anbefalinger og valg. Det får da være opp til hver enkelt om de ønsker å knytte sin FB konto til alt mulig, men det kan jo også være noen fordeler annet enn at de skumle selskapene skal sope sammen info om vennene våre.

 

Slik jeg bruker FB kunne hele greia likegreit vært public, da de siste jeg egentlig stoler på er Facebook selv. Så da legger jeg ikke sjela mi der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...