Gå til innhold

- Derfor valgte vi Norge


Anbefalte innlegg

Nja vil si at det egentlig bare er bra at det kommer 1 episode i uka, når episoden ender med en cliffhanger så har du noe å se fram til.

Jeg i hvertfall om alle seriene jeg følger med på hadde lagt ut alle episodene på dag 1 så hadde jeg fort sett ut alt på et par måneder å fått en lang lang lang ventetid på at de neste sesongene starter opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som klager er nok se som hadde piratkopiert selv om filmer kostet 5 kroner.Nei, dette er bare positivt, og utvalget blir sikkert bedre etterhvert. De som er HBO>Netflix er enten hardcore HBO fans eller så vet ikke ikke hvor dårlig utvalg HBO har ifht. Netflix.

 

HBO har flere av de beste seriene som går for tiden og flere av de beste som er laget. Jeg kommer definnitivt til å ha HBO. Netflix sin avhenger av om en får tiden ned fra tv episodene er live i USA, til de er tilgjengelig her. Er ikke interesert å vente 6 måneder på å se en episede Dexter.

Lenke til kommentar

HBO har flere av de beste seriene som går for tiden og flere av de beste som er laget. Jeg kommer definnitivt til å ha HBO. Netflix sin avhenger av om en får tiden ned fra tv episodene er live i USA, til de er tilgjengelig her. Er ikke interesert å vente 6 måneder på å se en episede Dexter.

 

Nå kan man vel regne med at de vil få ned tiden. Han sier jo i intervjuet at han vil de skal bli tilgjengelig samtidig som i USA. Og man må la de få litt tid på å bygge opp biblioteket, og presse ned utgivelsestiden.

Men klart, hvis de ikke klarer det så mister de nok mange kunder, inkludert meg. :)

 

 

Og hvem som har de beste er også ganske subjektivt. Jeg personlig liker ikke Game of Thrones for eksempel, ei følger jeg med på Boardwalk Empire eller The Wire (Hvertfall ikke enda).

Lenke til kommentar
For dere som lurer på hvorfor man ikke kan skru av Subtitles :("Jocelyn" på Netflix chat support skriver:
For titles that have an audio track in a different language than the user’s preferred language (Hollywood titles that only have an English audio track, for example), our license requires we must play the title with each country's official language subtitles and there is no way to turn subtitles off. We are aware that this is not optimal and are looking at improvements over time
Jeg spurte faktisk Ted Sarandos om dette, men det fikk ikke plass i artikkelen. Han sa at et par serier (og kanskje filmer) har undertekster du ikke kan skru av. Grunnen ligger igjen hos distributørene. Den nordiske distributøren til for eksempel How I met your Mother har for eksempel kun kjøpt inn rettighetene til How i Met your Mother med Nordisk tekst. Teksten er "hard coded" til videofilen, og kan ikke fjernes. Dette var visst et ganske unikt problem for de nordiske landene, og ikke noe de hadde hatt problem med tidligere.

 

Den der har jeg vanskelig for å kjøpe....

For du kan da bytte mellom språkene uten å bytte video....

Da må det jo være en mulighet for at den skal skrus av...

For å si det sånn, jeg kommer ikke til å være betalende kunde dersom jeg blir tvunget til å ha på en jævla tekst....

Snakker de norsk eller engelsk vil jeg ikke ha tekst, så enkelt er det bare.

Jeg har signa opp, og jeg skal la de få litt tid på å finne utav ting før jeg lar det ligge, kanskje jeg bare hadde forhåpninger om at det skulle komme 2 vetige streamingtjenester helt ubegrunnet.....

Lenke til kommentar

Fy fader å mye folk whiner! Det er jo utalige mange timer med underholdning tilgjengelig, å man betaler 2 cola og 1 potetgull pose i mnd. Pokker. Hadde med glede betalt det dobbelte med samme utvalg. Greit, det er ikke alt jeg vil ha der, meeeen.. Det skaffes på andre måter, noe som jeg vil tro gjelder på samtlige her.

 

Så stop whining. Det går i den rette retningen og vær Glad for at noen gidder å ta seg bryet med å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden får vi ikke netflix til 2011 samsung TVene? De har jo det vistnok i UK og US... :hrm:

 

2012 modellene leveres med trådløst tastatur. Derfor er det ulikt grensesnitt

Kan jo bruke nettbrett, smartphone eller bt tastatur mot TVen om jeg ikke tar feil.

Som sagt så har jo 2011 modellene i andre land fått netflix...

Lenke til kommentar

De glemte en ting jeg er veldig gla i: Engelsk undertekst.Kun tekstet med de nordiske språkene. Sånn sett er det rask vei tilbake til den lille private trackeren for min del, for det kan tvilsomt være sååååå vanskelig å ha engelsk tekst tilgjengelig. De har den i andre land.EDIT: Ahhh, tydeligvis lisensproblemer. Lenge leve filmbransjen. Den burde seriøst dra til en øde ørken og sprenge seg selv. Tvunget til å velge en lokal tekst...Men kommer nok mest sannsynlig til å fortsette abn, selv om jeg muligens ikke kommer til å bruke det så ofte. Må betale for ting og konsepter man liker. Dette er et stooooort skritt i riktig retning. Kan ikke forvente at alt er perfekt fra første stund, ihvertfall ikke med de krangefantene i Hollywood...

 

Jeg kan ivertfall skrive under på at Futurama med Norsk undertekst er tragisk ! Har alle sesongene på DVD og skifting til Engelsk tekst var obligatorisk

Lenke til kommentar

Fy fader å mye folk whiner! Det er jo utalige mange timer med underholdning tilgjengelig, å man betaler 2 cola og 1 potetgull pose i mnd. Pokker. Hadde med glede betalt det dobbelte med samme utvalg. Greit, det er ikke alt jeg vil ha der, meeeen.. Det skaffes på andre måter, noe som jeg vil tro gjelder på samtlige her. Så stop whining. Det går i den rette retningen og vær Glad for at noen gidder å ta seg bryet med å gjøre det.

 

Er det så vanskelig å la oss fjerne teksten?

De har jo ikke tekster i USA...

og ja, vi gidder ikke betale for et uferdig produkt og nei, det går i feil retning når de skal tvinge oss til å lese undertekster

 

og HBO will sende mer enn bare HBO serier, noen timer etter at de er sendt på TV i USA, og ikke flere måneder/år som netflix

Lenke til kommentar

Fy fader å mye folk whiner! Det er jo utalige mange timer med underholdning tilgjengelig, å man betaler 2 cola og 1 potetgull pose i mnd. Pokker. Hadde med glede betalt det dobbelte med samme utvalg. Greit, det er ikke alt jeg vil ha der, meeeen.. Det skaffes på andre måter, noe som jeg vil tro gjelder på samtlige her. Så stop whining. Det går i den rette retningen og vær Glad for at noen gidder å ta seg bryet med å gjøre det.

 

Er det så vanskelig å la oss fjerne teksten?

De har jo ikke tekster i USA...

og ja, vi gidder ikke betale for et uferdig produkt og nei, det går i feil retning når de skal tvinge oss til å lese undertekster

 

og HBO will sende mer enn bare HBO serier, noen timer etter at de er sendt på TV i USA, og ikke flere måneder/år som netflix

 

Akkurat det med tekster skal jeg være enig i. Å det var det eneste argumentet du hadde for å ikke betale 79 kroner i mnd for en tjeneste som er Genial!

 

Tro meg, gleder meg til HBO kommer, å det kommer til å bli Awesome! Blir derimot litt anderledes når samme firma har laget serien though, når det kommer til relesase osv.

 

Har fremdeles veldig stor tro på Netflix. Har faktisk brukt det opptil flere ganger alt i dag.

Om jeg ikke skulle finne serien jeg vil se på hos noen av de, så har man.. Vel, du vet. Cloudbay etc.

 

Syntes fremdeles det er opptil flere steg i riktig retning. Om Film og tv selskapene klarer å få huet sitt ut av ræva og innse at det er ett stor marked for VoD's, så kan dette bli veldig bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er utrolig plagsomt med tvungen nordisk tekst. Jeg er glad i undertekster, men liker å ha de på engelsk. Slipper å være så fokusert da, og kan få med meg nøyaktig hva som sies på rare dialekter osv.

 

Ellers synes jeg det virker meget pent! Gleder meg til større utvalg.

Endret av phlake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...