Gå til innhold

- Derfor valgte vi Norge


Anbefalte innlegg

Hvordan har det seg slik at norden blir så høyt prioritert nå? :D Vanligvis får vi jo sånt en gang lenge etter alle andre. :)

 

Fordi vi er født med ski på bena og en mobil i den ene hånden (svaret Netflix-sjefen ga meg på spørsmål). :wee:

 

Vanligvis får vi jo sånt en gang lenge etter alle andre.

Er det ikke sånn her også?

 

Nah, hva gjelder internasjonal satsing er vi tidlig ute og vi er først i verden med den løsningen eksemplevis HBO Nordic har valgt (som er ganske annerledes enn i statene - amerikanerne misunner oss). Netflix-sjefen anser Norden som "fronten" i konkurransen og han mener det er her det vil bli avgjort hvordan fremtidens streaming-tilbud vil se ut.

 

På den annen side, det kan jo være dette er sitater ment å bygge på den norske selvfølelsen. Karen hadde glimt i øyet og medietekke - det skal han ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er vel etter USA, Japan, Canada, Sør-Amerika, England og Irland med mellom ett og tre år når det kommer til tjenester som dette i denne prisklassen.

 

Angående HBO Nordic, er det tekniske forskjeller mellom den og HBO Go?

 

Vi er etter hva gjelder Netflix, men først i verden hva gjelder løsningen til HBO Nordic. Noe eksempelvis Netflix-sjefen påpekte i praten jeg hadde med han. Vi er også først i verden (sammen med et par andre land) hva gjelder "download to go" som Viaplay kommer med. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke hverken Netflix eller bransjen har forstått at innholdet må ut med EN GANG. Spotify sin suksess kommer ikke av gamle godlåter, den kommer av at ny musikk er tilgjengelig fra det øyeblikket låta er sluppet. Slik med film og tv bransjen også omstille seg, inntil det skjer kommer jeg til å bruke produktene deres der jeg finner dem med en gang. Og da får de ikke betalt, enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er dessverre ikke alltid opp til hverken Netflix eller "bransjen" når ting kommer ut. Det hjelper ikke om Netflix vil sende en serie med en gang hvis TV2 har kjøpt eksklusiv senderett på den i Norge. Slike eksklusive avtaler strekker seg ofte over flere år også, så det er ikke sikkert leverandøren kan selge til Netflix før om 4 år om de aldri så mye vil.

 

Det er mange som tror at det sitter folk i et styrerom og plasserer tegnestifter på en globus når de planlegger releasedatoer. Det er ikke så enkelt, dessverre.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viktigste er å se hvilken vei trenden går - og den ser positiv ut. Netflix kommer med flunkende nye episoder av egenproduserte serier, TV2 Sumo og Fox Crime Norge viser flunkende nye episoder av Homeland og The Walking Dead, C More viser ferske episoder av HBO-serier osv.

 

Gå bare et år tilbake og virkeligheten var ganske så trist. Skal bli spennende å se hvor vi er om et år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...