Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897

For å bulke er mandler (og andre nøtter) gull. 630kcal/100g

 

"Pannekaker" med cottage cheese, havregryn og egg er også supert:

250g cottage cheese (tine har endret pakkene nå)

90g havregryn

5 egg

Bruk en miksmaster til det blir en røre og stek det som pannekaker.

ca 1000 kcal og 65g proteiner (+10g ekstra fra havregryn om du teller det)

Lenke til kommentar

Såklart ikke, vi er jo nesten alle her.

 

On topic; suit news!

 

Har prøvd litt rundt omkring og (foreløpig) snevret meg inn på to dresser hos Volt, begge i mørk grå. Slim fit, god passform på begge, kun ermene som må omkring 1-2 cm opp i tilleg til buksebenet.

 

Dress 1: 3700 for jakke+bukse i 100% ull (super 120)

 

Dress 2: Del av dresspakke. 2799 for jakke+bukse+skjorte+slips. 70%ull, 28% polyester.

 

Hvor stor forskjell er det på 100% ull og 70%? Skulle jo helst hatt 100%, men er det verdt prisforskjellen? Jeg husker ikke hvor mye skjortene koster.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Nå er det sikkert slik at 90% av befolkningen kjøper dressene sine på Dressmann, og man derfor ser folk uten peiling gå rundt i alt for store dresser. Problemet er at disse personene neppe ville kjøpt en dress som var noe mindre på f.eks. Bertoni. De handler der det er billigst, fordi de bruker dress maks to ganger i året. Dermed konkluderer folk ofte med at Dresmann = 100% dritt. Det stemmer til dels, men ikke helt.

 

Jeg har en liten deltidsstilling på Dressmann så da har jeg god oversikt over hvilke varer du finner der. De billigste dressene som er laget av 100% polyester er det bare å styre unna, men går du litt opp i pris så har de også lansert en "slim-fit"-linje. Disse dressene har et veldig greit snitt og er helt på høyde med det du finner i de fleste "kjøpesenter"-butikkene rundt omkring, fåes også i en fin navyfarge. Du får også stor valgfrihet i form av at du kan kjøpe bukse og jakke hver for seg, f.eks. jakke i 48 og bukse i 34-34, og du kan finne størrelser ned i 42S. Mange plasser selger de jakke og bukse sammen, slik at du må kjøpe f.eks. jakke i 48 og bukse i 48. Det er langt fra alle som bruker samme størrelse i jakke og bukse...

 

Det viktigste med en dress til under 3000kr er at den sitter bra på DEG. Kvaliteten kommer uansett ikke til å være det helt store sammenlignet med dresser i høyere prisklasser.

 

Edit: Dette var på ingen måte et forsøk på å få deg eller noen til å handle på Dressmann, men heller en opplysning om hva du faktisk kan finne der, siden mange styrer unna kun fordi det "er Dressmann". :)

Joda, du får half canvassed dresser av god kvalitet til under 3000 kr. Suitsupply

Lenke til kommentar

Hvilke typer back pleats (vet ikke det norske ordet) passer best til uformeller skjorter, som f.eks. button down?

 

Vel, tradisjonelt lages bd-skjorter med side pleats. (f. eks BB, PRL) Jeg fikk mine to første BD-skjorter fra Luxire med back pleats rett og slett fordi det var det jeg var "vant med" fra PRL sine tilsvarende.

 

Bestilte de resterende uten pleats, det blir en litt renere look dersom man ikke har genser o.l. over skjorten. I tillegg så har pleats omtrent ingen reell funksjon, slik at du trygt kan gå for skjorter uten pleats. Det er dermed et spørsmål om hva du liker best.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Man kan vel glemme ren ull kjøpt i Norge for under 4k?

 

Jeg tror både house of singles og menswear har dresser i 100 % ull som er billigere enn det. Ingen anelse om hvordan kvaliteten er, men i den prisklassen er det uansett ikke kvaliteten man bør tenke på først.

Lenke til kommentar

Har et litt oftopic spm, men kjører på av like vel, vet at en del av dere bor i Oslo. Og jeg skal selv starte i jobb i Oslo i august og trenger da å finne meg et sted å bo. Vil helst bo veldig sentralt og har vel beregnet at jeg har ca 10-15k i mnd på husleie(Blir uansett å leie første året/årene for å finne ut hvor jeg faktisk vil bo). Hvilke områder anbefales? Hørt f eks at grønland er "no-go", så lenge man ikke vil bli ranet en gang i uka ( :p ) . Hva med f eks tjuvholmen, frogner eller majorstuen? Tjovholmen ser jo veldig fint ut i hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...