Gå til innhold

Forslag til tiltak for flere spissede diskusjoner


TSP

Anbefalte innlegg

Hva med å opprette underkategorier for spillprodusenter?

Altså underkategorier for alle de store produsentene, og evt. èn underkategori for indie-utviklere?

Og dermed fjerne alle underkategorier som nå finnes for enkelte spilltitler.

 

Innbiller meg at det blir mer liv i de kategoriene og mindre slike samletråder da.

Endret av HansEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et forslag jeg hadde tenkt å komme med, som jeg nå faktisk så allerede finnes delvis: Kunne ha "mine kategorier" i tillegg til "mine innlegg". Lignende "vis nytt innhold" med et filter på.

 

Jeg følger en del samletråder, rett og slett fordi de dukker opp i mine innlegg. Jeg følger ikke underforumet/kategorien til samletrådene, fordi da må jeg manuelt klikke meg inn i hver enkelt underforum. Jeg tror dette gjelder veldig mange, og fører til at aktiviteten i selve underforumet er mye mindre enn i samletråden. Det igjen fører til at folk tar opp ting i samletråden, for der får de faktisk respons. En ond sirkel m.a.o.

 

Jeg har vært medlem i mange år, og aldri sett at man nå kan gjøre det under "vis nytt innhold". Dessuten vil jeg ha muligheten til å se alt innhold uten å måtte styre med filtre av og på.

 

Forslag: Lag et eget menyelement med "mine kategorier" der en kan lage sitt eget filter på kategorier/underforum. Det vil øke synligheten til den funksjonen betraktelig.

Enda bedre, la en kunne definere flere filtre, slik at en i menyen under/over "mine innlegg" kan velge "datafilter", "programmeringsfilter", "spillfilter" osv., avhengig av hvilke filtre en selv har definert.

 

Det ville i hvert fall ført til at jeg sjekket nye emner i temaer jeg bryr meg om, noe jeg nå veldig sjeldent gjør.

Lenke til kommentar

Kanskje grunnen til få tråder er at det for mange underkategorier? Nå holder jeg for det meste til i spill-delen av forumet, og her er det mange underkategorier. Føler kanskje at "PC-spill" og "konsollspill" kunne blitt slått sammmen med generell spilldiskusjon, siden det stort sett er det som foregår i de underforumene, og da stort sett bare i samletrådene. Så kunne det vært en kategori for hardware (og da også konsoll).

 

Når det gjelder samletråder, så er de et vanskelig beist å håndtere. Det er kjedelig når forumet fylles opp av hundresiderstråder som er vanskelige å sette seg inn i. På den annen side, det kan blir mange tråder om samme spillet dersom det ikke er noen samletråd. Jeg tror ikke det er lurt å begynne å stenge samletråder bare fordi handler om mindre spill, mener det var det som fullstendig drepte forumet på ITAvisen etterhvert.

 

Det beste hadde kanskje vært eget forum for hvert eneste spill, men det er vanskelig å implementere uten å gjøre mange endringer i struktur. Det er slik det er hos GameFAQs, og der slipper man å måtte bla gjennom hundrevis av sider dersom det er noe man leter etter hos et spill.

Lenke til kommentar

Hva med ett sutreforum? En slags "kafé" der man kan klage over ting som er vanskelig i spill og få ut frustrasjon? :)

 

Jeg kunne f.eks begynt med:

 

"wraaaah! Jeg skjønner ikke en dritt av den forbanna Tekken 6 slossinga, og dør på boss nr 3! Hvordan i helsike tar man komboer? Han duden jeg er ser ut som han er tatt ut av Brokeback Mountain og slår som ei jente! Faktisk hu jenta som er vennen min eller noe slår hardere..."

Lenke til kommentar

Å slå sammen konsol med pc føler jeg blir helt feil. Konsolifiseringen er kommet langt nok som den er.

Vær så snill. Nå minner du mer om grinebiterne som ikke ville ha svarte i hvite skoler. Det handler om å legge et godt grunnlag for diskusjoner, ikke å holde fiffen avskilt fra bermen, eller hvordan det nå enn er du ser på deg selv i forhold til konsollspillerne.
Lenke til kommentar

Wow du klarte faktisk å sammenligne pc-spillere med rasister. Og i samme slengen so ilegger du meg meninger jeg ikke har. Det handler ikke om å skille spillerene, det handler om å skille spillene. Ser ikke helt hvorfor det skulle være noe poeng i at pc-spillere skal bla igjennom innlegg som handler om red ring of death, samtidig som det ikke er noe poeng for konsollspillere å lese igjennom inlegg som omhandler modder osv.

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å sammenligne PC-elitister med rasister, ikke etter de kommentarene de kommer med. De er dog ikke like ille, men synes fortsatt de har en veldig dårlig holdning.

 

Red ring of death ville gått under en egen konsollhardware-kategori. Mods derimot tenkte jeg ikke på. Ideen min var egentlig bare basert på at det er så mange kategorier, men så få poster i mange av dem. Ideen med tags og en mulighet til å luke bort de man ikke ville se hadde vært noe. Da kunne man i utgangspunktet sett alt, men skjult for eksempel mod-poster om man ikke vil se det.

Lenke til kommentar

Jeg er glad dette endelig blir tatt opp. Har selv vært tilstede her på forumet siden tidenes morgen, med ett par forskjellige profiler, og husker å ha utallige timer der jeg leste og/eller tok del i mange gode diskusjoner/debatter.

Tidligere var forumet hovedårsaken til at jeg daglig var innom gamer.no. Jeg er fortsatt innom daglig, men nå bare for å se om det har kommet noen nye interessante artikler på forsiden. Om jeg virkelig kjeder meg (som nå) skummer jeg raskt igjennom spillforumet for å se om det mot alle odds har dukket opp noe jeg ønsker å lese, det vil kanskje i beste fall si en gang i uken.

For en god tid tilbake kunne jeg nærmest daglig ta del i gode debatter med substans og et tydelig å spesifikt tema, og den totale trafikken på forumet virket i det hele tatt å være jevn og god.

Nå kan jeg under flere av kategoriene gå inn å se tråder som ikke har beveget på månedsvis ligge nesten øverst på side 1.

Årsåkene til at det har blitt sånn har jeg ikke spekulert alt for mye i, men jeg vet hvertfall for min egen del at jeg ikke er noen stor tilhenger av denne samletråd trenden, og føler personlig at denne skal ta en aldrig så liten del av skylda.

Det er flere spill, der jeg vil påstå jeg kvalifiserer godt til å være en ildsjel og fanatiker/stor entusiast, men det er ikke dermed sagt jeg ønsker ta del in en 500 siders tråd for å kunne diskutere/prate om favorittspillet mitt. Som flere allerede har nevnt tror jeg nok disse trådene har en negativ effekt på mange, og da meg inkludert. Per dags dato er det tilnærmet bare disse trådene som har trafikk. Å starte mer spesifikke tråder er meningløst da du bare blir bedt om å gå inn i samletråden, som om det er en selvfølge at du skal orke å lese igjennom hundrevis av poster med dritt-prat for å KANSKJE finne ett par poster relevant for det du tenker på.

Jeg syns å se tendenser til at ikke bare enkelte tråder, men store deler av forumet, har blitt blitt en arena for småprat/løsprat. Småprat er i og for seg hyggelig det, men dette er tross alt ett diskusjonsforum dog jeg syns det bare minner mindre og mindre om ett. Det at jeg faktisk måtte bruke 15minutter på å vurdere om jeg i det hele skulle gidde å skrive den posten her, da jeg tildels føler slaget allerede er tapt, er vel ett noe dårlig tegn.

 

Jeg ønsker tilbake de mer spesifikke trådene, debtattene som hadde høyere nivå enn "pappan min er sterkere enn pappan din" mentalitet, høyere krav for å la en tråd ha leverett, mer flittig moderering for å filtrere ut søpperltrådene/-postene. Gamer.no forumet hadde en gang alt dette så jeg tror ikke det skal være helt umulig, dog akkurat nå virker det nesten som en fjern drøm.

Jeg har vært trofast tilhenger av gamer.no og tilhørende forum nærmest siden det ble lansert i 2001, men har i det siste året tatt meg selv i å overse denne siden til fordel for andre, noe som jeg syns er leit da jeg til syvende å sist føler en tilhørlighet her. Noe må hvertfall skje, for den nåværende utviklingen er tydelig og skremmende, eller rett og slett kjip for å si det selv.

Endret av NrNine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns helt ærlig det er litt hinsides å snakke om å dele opp tråder når realiteten er som den er. I trådene til noe av de største spillene som kommer i år, som Borderlands 2 og Dishonored, er det så vidt noe aktivitet over hode, og her snakker dere om å dele disse trådene i flere deler? Det eneste man oppnår da er at du har tre tråder i stedet for en, hvor muligens maks én av dem kan by på aktivitet.

 

Jeg tror vi er langt fra å vedta en hverdag hvor slike tråder blir umiddelbart stengt, selv om det er godt mulig det hadde vært den letteste løsningen på utfordringen.

 

Vi vil naturligvis gjøre endringer for å forsøke og skape mer aktivitet, og i enkelte tilfeller tror jeg samletrådene kan være hemmende. Terskelen for tilfeldige lesere og brukere til å lese tråden blir høyere, de vet ikke hva som diskuteres på forhånd og antar det bare er for de "spesielt innvidde".

 

Det kan godt hende du og andre Borderlands-tilhengere kan skape mer aktivitet og interesse rundt spillet ved å ha spesifikke tråder som «Hva synes du om den nye traileren til Borderlands 2?», «Fortell om ditt beste spilløyeblikk fra Borderlands-spillene!». Kanskje får ikke hver tråd så mange svar, men interessen vil synes og enkelte av titlene kan pirre interessen til andre lesere og brukere.

 

Det er jo ikke vanskeligere enn at jeg for eksempel bare lager en tråd om et spesifikt emne med for eksempel DayZ, også vil diskusjonen starte der. Men siden folk i så liten grad faktisk gjør slikt, er vel et tegn på at det ikke er nødvendig.

Eller det kan være at vi har gitt grobunn for dårlige vaner, ett eller annet vi burde gjort bedre. Slike ting som dette går gjerne i onde sirkler. Bruker A vil gjerne starte en tråd, men ser at ingen andre gjør det, så han blir usikker på om det er det riktige å gjøre. Leser B ønsker å lese om hva folk tror er det beste våpenet i Battlefield 3 er, men han finner ingen sentralisert diskusjon, så han går et annet sted.

 

Spesielt høy sannsynlighet for at slike situasjoner oppstår om titlene eller førsteinnlegget til typiske samletråder insinuerer at all diskusjon rundt spillet "må" skje i den tråden.

 

Og jeg vil ikke spisse det, fordi det vil begrense aktiviteten, noe man ikke har råd til når aktiviteten i utgangspunktet er meget lav.

Man trenger ikke spisse alle tråder like mye. For eksempel kan man jo ha tråder som "Del dine morsomme opplevelser i spillet X!", "Hva synes du om spillet X?" eller "Hva ønsker du at de tar med i Borderlands 2?".

 

Som sagt tror jeg også samletråder i stor grad kan hemme diskusjonen og interessen rundt et spill i å nå flere mennesker.

 

 

Men man kan jo linke til forumtråd når man anmelder spill osv , slik at folk blir ops på at en tråd finnes om spillet.Det kunne også blitt mer strukturert , jeg mener at alle tråder som er populære , burde vært under en egen kategori på hovedsiden. Alle populære pc-spill . burde feks vært sticky på pc-siden.Slik unngår man at det folk ser etter , flyter rundt om.

Vi og Gamer.no vil veldig gjerne lenke til interessante diskusjoner vi, men vi ønsker ikke å sende lesere til side X i gigantiske tråder som dreier seg om "alt". Det er ikke slik man vil få nye lesere og brukere til å interessere seg for nye spill eller diskusjoner.

 

Jeg er ikke enig i at vi bør klistre store tråder, men at de samles i en egen kategori er ikke utenkelig.

 

 

Det er vel gjerne slik at det er ildsjeler som holder ting igang. Så de som er halvhjertede i sitt arbeid og som avler opp ting som går mer opp i syting fordi man føler man ikkke blir hørt, er vel like greit at forsvinner ut dørene.

En bruker som har mer enn 13 000 innlegg vil jeg ikke si er en "halvhjertet bruker" eller "ikke er en ildsjel", slik jeg føler du insinuerer her. TCi skal ha tusen takk for at han gjør oss obs på en problemstilling jeg ønsker å ta alvorlig.

 

 

Kan jo nevne at dere tok livet av det lille communitiet med r.u.s.e. spillere vi hadde her inne for ett par år siden, med å stenge av den samle tråden. Og selvsagt helt uten å diskutere saken med de som brukte den. Bra dere i alle fall gidder å diskutere det denne gangen i stedet for å komme med at vi moderatorer vet best og dermed basta.

Se mitt svar til Blitsen.

 

Det finnes nok ingen optimal løsning for alle, men foruten å ta vare på brukerne, så må vi også tenke på hvordan ting som dette påvirker antallet nye brukere, antallet forskjellige brukere som deltar, antall lesere som leser osv.

 

Leserne er like viktige å tenke på her.

 

 

Grunnen til at samletrådene lever, er "relevante personer man når".

Jeg spiller et spill i en lengre periode, og finner en samletråd med informasjon, det er kjekt og skriver et svar, spørsmål eller abbonnerer på denne tråden...

På samme måte kan man sette opp øyeblikkelige, daglige og ukentlige epostvarsler på enkeltkategorier. Jeg tviler på at det er altfor mange som abonnerer på store enkelttråder og leser gjennom absolutt alt de får varsel om per epost. Mesteparten av aktiviteten kommer nok fra "Mine innlegg".

 

 

En slik samletråd kan ha 300 aktive spillere som har deltatt og ser nye innlegg i tråden flere ganger om dag.

Mens en ny tråd i en generell forumdel, blir funnet av 3 spillere av dette spillet som ikke gidder å svare, og 1000 andre hvor noen svarer i beste mening uten å ha spilt spillet...

Jeg synes det virker i overkant optimistisk å tro at 300 deltakere i tråden følger aktivt med, selv om jeg forstår at du overdriver her ;)

 

Her er som sagt vi og Gamer.no lystne på å hjelpe nye interessante tråder i gang med aktivitet, inkludert tråder som tar for seg spørsmål. Men da trenger vi noe spisset, noe som gjør at leseren på forhånd kan bestemme om det finnes noe der han kan svare på eller ikke.

 

 

De spillene som har en egen forumdel er det lettere å opprette dedikerte "spiss"-tråder til.

 

Hvorfor gjøres det da ikke i større grad?

 

En annen grunn til at antallet poster faller kan være at hvert enkelt spill i dag, har sitt eget offisielle forum fra spillutvikleren, pluss en haug med dedikerte bruker/clan/guild-forum hvor man igjen når flere relevante personer/eksperter...

Det kan godt hende det ligger en sannhet i dette ja. Godt innspill på hva som kan være årsak.

 

 

Hva med flere underkategorier, slik at det blir lettere å finne fram til tråder til spill man er interessert i?

Jeg tviler på at flere underkategorier er løsningen. Som sagt er det f.eks en kategori om Battlefield og Diablo som likevel har dårlig med aktivitet, hvis vi skal måle dette i antall tråder.

 

 

Tar man f.eks "Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei..." og innledningsvis står det: "Her diskuteres telefonen!"

Jeg tror vi burde få noen føringer som i større grad gjør at vi unngår tråder hvor det for andre føles som at tråder har tatt "eierskap" over all diskusjon rundt store temaer eller populære produkter.

 

 

Ja, da diskuteres vel tlf der da kan det virke som. Jeg dristet meg jo til å stille et eget 'samle-spørsmål' i egen tråd, men da ble reaksjonen at "jeg måtte da forstå at den ikke hadde livets rett, bla bla" og ble rapportert og tråd stengt.(men åpnet etter at jeg fikk snakket med mod)

Kunne du lenket til tråden og sendt en PM med flere detaljer om den saken? Jeg vil gjerne få undersøkt slike situasjoner. Sender deg en PM.

 

 

Hva med å opprette underkategorier for spillprodusenter?

Altså underkategorier for alle de store produsentene, og evt. èn underkategori for indie-utviklere?

Og dermed fjerne alle underkategorier som nå finnes for enkelte spilltitler.

Jeg har som liten tro på at flere kategorier for hver enkelt spill, spillutvikler el. vil løse situasjonen, tror vi heller kommer til å gå i motsatt retning.

 

 

Jeg har vært medlem i mange år, og aldri sett at man nå kan gjøre det under "vis nytt innhold". Dessuten vil jeg ha muligheten til å se alt innhold uten å måtte styre med filtre av og på.

 

Forslag: Lag et eget menyelement med "mine kategorier" der en kan lage sitt eget filter på kategorier/underforum. Det vil øke synligheten til den funksjonen betraktelig.

Enda bedre, la en kunne definere flere filtre, slik at en i menyen under/over "mine innlegg" kan velge "datafilter", "programmeringsfilter", "spillfilter" osv., avhengig av hvilke filtre en selv har definert.

Har tenkt denne tanken selv og synes det er en god idé, men det vil nok kreve en del utviklingstid.

 

Hva er årsaken til at du ikke setter opp epostvarsling på kategorier? Vil ikke det også gjøre at det blir mer tilgjengelig?

 

 

Kanskje grunnen til få tråder er at det for mange underkategorier? Nå holder jeg for det meste til i spill-delen av forumet, og her er det mange underkategorier. Føler kanskje at "PC-spill" og "konsollspill" kunne blitt slått sammmen med generell spilldiskusjon, siden det stort sett er det som foregår i de underforumene, og da stort sett bare i samletrådene. Så kunne det vært en kategori for hardware (og da også konsoll).

Vi har tenkt tanken ja. I første omgang vil det nok være mest aktuelt å kutte ned til en samlet konsollspill-kategori først. Så får vi vurdere sammenslåing med PC-spill noe senere.

 

 

Når det gjelder samletråder, så er de et vanskelig beist å håndtere.

Definitivt, ingen enkle og gode løsninger som umiddelbart åpenbarer seg hvertfall.

 

Det beste hadde kanskje vært eget forum for hvert eneste spill, men det er vanskelig å implementere uten å gjøre mange endringer i struktur. Det er slik det er hos GameFAQs, og der slipper man å måtte bla gjennom hundrevis av sider dersom det er noe man leter etter hos et spill.

Da vil jeg tro det er bedre å synliggjøre og videreutvikle tags-systemet, slik at folk i større grad vil merke trådene sine med disse merkelappene.

 

 

Hva med ett sutreforum? En slags "kafé" der man kan klage over ting som er vanskelig i spill og få ut frustrasjon? :)

 

Jeg kunne f.eks begynt med:

 

"wraaaah! Jeg skjønner ikke en dritt av den forbanna Tekken 6 slossinga, og dør på boss nr 3! Hvordan i helsike tar man komboer? Han duden jeg er ser ut som han er tatt ut av Brokeback Mountain og slår som ei jente! Faktisk hu jenta som er vennen min eller noe slår hardere..."

Jeg synes en bedre tittel ville vært "Hvordan slår jeg X i Tekken 6?". Flere store samletråder anser jeg ikke som løsningen ;)

 

 

 

Jeg har vært trofast tilhenger av gamer.no og tilhørende forum nærmest siden siden ble lansert i 2001, men har i det siste året tatt meg selv i å overse denne siden til fordel for andre, noe som jeg syns er leit da jeg til syvende å sist føler en tilhørlighet her. Noe må hvertfall skje, for den nåværende utviklingen er tydelig og skremmende, eller rett og slett kjip for å si det selv.

Tusen takk for bidraget ditt til diskusjonen. Skal lese mer nøye gjennom innlegget ditt senere for å se om det er noe jeg kan svare bedre på, nå må jeg nesten ta kvelden :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder emailvarsling er det kanskje ikke veldig interesant å fylle opp postkassen sin med enda mer spam man frivilg abonerer på. Hva med å opprette en ny menyknapp med "ubesvarte tråder fra forum jeg abonerer på". Navnet kan sikkert diskuterers, men er kanskje noe i at forumet har vokst kraftid de siste årene og blitt uoversiktelig. Og dermed vil brukere søke seg til samletråder for å beholde oversikten.

 

Hvis man i stedet lett kunne fått opp nye tråder fra deler av forumet man er spesielt interesert i kunne dette gjort det lettere for spissere tråder, da det blir lettere å holde oversikten. Ett bedre navn på en sånn knapp kunne kanskje vært "mine forum" eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Det slår meg at de fleste forslag og ideer omhandler hvilke regler man kan innføre og hvilke tiltak der som drifter forumet kan sette i verk. Jeg er usikker på om vi trenger flere regler, kanskje løsningen heller ligger oss vi som er brukere.Forumet består av oss og hvis man ser sykdoms tegn burde man prøve å få i gang en prosess der brukeren selv løser problemet.

 

Sett fokus på problemet, gjør brukere oppmerksom på at man ønsker flere tråder som handler om spesifikke ting. At man ønsker at "kafe" trådene skal være veldig generelle og sosiale, mens detaljer og ting som ikke går på den sosiale delen av spillet kan tas i andre tråder.

 

Gi oss et problem og la oss forsøke å løse det. Neste gang jeg lurer på noe spesifikt så lager jeg en ny tråd! Så lenge jeg får beholde NTNU tråden :p

 

Så kanskje en holdningskampanje alla det vi så i skolen på nittitallet. "'Fra samletråder til helvete".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her kommer du med et essensielt poeng hvorfor forumet har tapt seg.

takk :o)

har jo tenkt en tanke til om dette dilemmaet...

 

2. Om man går enda litt lengre så er in-game chat i spillene også et sted som jeg nesten alltid får svar og løsning på spørsmål/problem. som "i gamle dager" fort kunne endt opp som et spørsmål på et forum.

(gjelder selvfølgelig kun multiplayer/mmog)

 

3. grund kan være at google er min venn, det er alltid noen andre som har spurt om det samme et sted i verden.

 

4. grunn er at folk som ærlig og redelig faktisk oppretter en tråd og spør om noe,

i stede for å få et godt svar, opplever å få kjeft, "søk på forumet, nå er jeg lei av å svare på dette!", "bruk google din dust", "stenges grunnet tema har vært oppe tidligere, mvh moderator" (eller lignende)...

Da oppretter man ikke ny tråd igjen, for man vet hvor det bærer hen...

 

 

5. Et siste innspill som egentlig er en selvfølge :

"Mine innlegg" har drept forumet...

96% av min bruk av forumet er å sjekke "Mine innlegg"..

Eneste gangen jeg beveger meg ut i det alt for store uoversiktlige forumet, er når jeg leter etter et tema eller svar på noe (for gud forby at jeg oppretter en ny tråd, gidder ikke få kjeft eller vente en uke på svar, svaret må jeg ha NÅ, og svaret har google.)

 

 

Dette er kun jeg meg megselv vet jeg har opplevd, føler og hvordan jeg har "utviklet" meg de siste årene. Følelsen er vel egentlig at, en ny tråd, er siste utvei, når ingenting annet har løst problemet.. Alle andre har selvfølgelig andre syn på ting.

 

Og det er ikke fordi jeg har funnet meg et annet lignende forum å henge i, utenom spesialforum for enkelt spill/clan/guild.

 

diskusjon.no er fortsatt "the forum"

 

________________________________

 

Å innføre regler og retningslinjer er IKKE svaret på å få høyere aktivitet i forumet.

 

Flere underkategorier er heller ikke svaret tror jeg.

Selv om det kanksje hadde vært praktisk å hatt et "Funcom", "Dice", "Infinity Ward", "Krea Medie" forum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

5. Et siste innspill som egentlig er en selvfølge :

"Mine innlegg" har drept forumet...

96% av min bruk av forumet er å sjekke "Mine innlegg"..

Eneste gangen jeg beveger meg ut i det alt for store uoversiktlige forumet, er når jeg leter etter et tema eller svar på noe (for gud forby at jeg oppretter en ny tråd, gidder ikke få kjeft eller vente en uke på svar, svaret må jeg ha NÅ, og svaret har google.)

 

 

Dette er kun jeg meg megselv vet jeg har opplevd, føler og hvordan jeg har "utviklet" meg de siste årene. Følelsen er vel egentlig at, en ny tråd, er siste utvei, når ingenting annet har løst problemet.. Alle andre har selvfølgelig andre syn på ting.

 

 

Det er vel her det ligger, forumet har vokst for mye uten å tilpasse seg. Dette er vel strengt tatt ikke bare spilldelen av forumet som lider. Føler generelt at det var lettere å få hjelp før når forumet var mindre.

Lenke til kommentar

hele gamer.no gikk ti helvete da de begynnte å suge kukken til microsoft og xbox. Uncharted fadesen og så ballet det på seg. Legg ned hele dritten. Ingen bryr seg lenger

 

Slike poster som dette illustrerer dessverre mye av hva som er galt med forumet og som jeg tror bidrar til å hemme diskusjon. Selv om dere ønsker å øke aktiviteten, så kan det være en idé å starte med strengere moderering av slikt tull som dette. Se på neogaf, det er det soleklart beste spillforumet på nettet, med gode diskusjoner og masse aktivitet. Der ville slike ting som dette blitt slått ned på og trygget diskusjonen for de som ønsker seriøsitet. Kunne vært noe å tenke på også her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva med å opprette underkategorier for spillprodusenter?

Altså underkategorier for alle de store produsentene, og evt. èn underkategori for indie-utviklere?

Og dermed fjerne alle underkategorier som nå finnes for enkelte spilltitler.

 

Innbiller meg at det blir mer liv i de kategoriene og mindre slike samletråder da.

 

Dette tror jeg kan være en fin start. Jeg har egentlig ikke helt sett det store poenget med egne kategorier for enkelte spill når det er mest aktivitet og all diskusjon foregår i kafé-tråden til dette spillet.

 

Jeg selv tror nok at det som kan være med på å bedre forumet er at alle sammen jobber med å holde kafé-trådene til småsnakk mens man går inn for å oppfordre folk til å lage egne tråder for å diskutere ting som gjerne går litt mer i dybden enn hva man trenger i en kafé-tråd.

Ofte fint å ha egne tråder for builds, diskusjon rundt de enkelte klasser, bildetråd for å briefe med sin karakter osv.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...