Gå til innhold

Synd at ting er slik


LonelyMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er lett å bli irritert om du ikke forstår hva som sies. Jeg er ekstremt nøyaktig når jeg skriver, lite av det jeg sier er tilfeldig, og om det ser ut som noe tull så har du ikke forstått hva jeg har skrevet. Jeg er pinlig nøyaktig hver gang, hver eneste detalj i innleggene jeg skriver har betydning, hvert ord.

 

Husk dog at der er stunder hvor ting er mer avslappet, men sjansen er stor for at du allerede vet når den tiden er der, for jeg bruker å la folk vite det også.

 

Når det er sagt, så snakket jeg nettopp med Gud for noen minutter siden. Utrolig gøy.

Lenke til kommentar

De fleste som hører stemmer, hører bare enkelt ord, det gjelder de aller fleste som hører stemmer. Og ordene de hører er uforutsigbare og tilfeldige, usammenhengende.

 

Det jeg hører er

 

1. En sammenhengende samtale.

2. Et vesen med høyere intellekt enn meg selv, hjernen min kan ikke bli smartere enn seg selv. Ofte bruker jeg flere dager på å forstå det, og når jeg forstår det så er det helt genialt.

3. De som hører stemmer hører det i perioder på uforutsette tider, Gud har avtalt med meg sånn ca på dagen han snakker til meg, og det skjer på disse tidspunktene.

4. Gud forteller meg om fremtidige hendelser, og disse hendelsene skjer, barnum effekten er utelukket

5. Det er ikke bare Gud jeg snakker med, men det er fysiske opplevelser kombinert

...

 

listen går videre.

Lenke til kommentar

Du tar litt feil når det kommer til å "høre stemmer". La meg sitere fra "Hearing Voices" til Mental Health Foundation:

 

... 'voice thought' that appears as words in your mind is that the voice may go on to speak coherently to you and even engage you in conversation. You yourself are not responsible for it and you have no idea what this voice is going to say next.
There are other ways to hear voices. Some people experience non-verbal thoughts, images and visions, tastes, smells and touch – all with no physical cause and all sensations that they didn’t call into being themselves.

kilde

Lenke til kommentar

Det er ikke bare stemmer, det er en hel haug med andre fysiske opplevelser og stamp marks etter det, en hel masse som gjør det hele veldig troverdig. De stemmene du tenker på er helt utelukket. Ikke for å være frekk, men jeg har den beste analytiske evnen på forumet her, det er ingen som står ved siden av. De spørsmålene du stiller meg, de forutså jeg. Jeg forutset de fleste kritiske spørsmål for jeg vet hvordan dere tenker. Helt ærlig, jeg har aldri blitt stilt et spørsmål av noen ateister på forumet (aldri) som jeg ikke har forutsett, ikke en eneste gang. Og det er jeg ærlig på. Alle kritiske tanker dere har, har jeg allerede tenkt selv og analysert.

Lenke til kommentar

Vær snill å oppsøk en eller annen som kan hjelpe deg med dette. Gjerne en prest. Dette er IKKE tull, rør, dissing, personangrep eller et lite forsøk på mobbing fra min side, jeg er dødelig alvorlig og uansett hvor mange uoverenstemmelser du og jeg har hatt før så mener jeg dette mener det fullt og fast: Få takk i noen som kan hjelpe deg med dette!! Du har vel en prest du kan få litt veiledning av, har du ikke? Eller en eller annen du kjenner og stoler på?

 

Gidder ikke å legge ut med en større utredning for hvorfor her, bare gjør det!

Lenke til kommentar

Vet dere hva han sa til meg for noen dager siden?

 

Han var litt sint for hvor mye jeg kjeftet på dere. :p

 

"Du er nok idiot fra før [...]"

 

"[...] din amøbe."

 

"Jeg har aldri opplevd ett sett med dummere folk enn du og dine tilhengere."

 

"[...] din forråtnede dumme grønnskollete apekatt"

 

"Hei din blinde mann."

Ikke for å være frekk, men jeg har den beste analytiske evnen på forumet her, det er ingen som står ved siden av. Jeg forutset de fleste kritiske spørsmål for jeg vet hvordan dere tenker.

Er det guden din som har fortalt deg dette?

Helt ærlig, jeg har aldri blitt stilt et spørsmål av noen ateister på forumet (aldri) som jeg ikke har forutsett, ikke en eneste gang. Og det er jeg ærlig på. Alle kritiske tanker dere har, har jeg allerede tenkt selv og analysert.

Alt du sier har blitt sagt av andre før.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

hvis gud kan skape materie, få han til å skape noe rett forran øynene mine, da skal jeg tro på gud :)

 

Jeg skjønner hva du mener, dette er en veldig vanlig misforståelse blant ateister, at de tror at en kristen mann kontrollerer Gud og kan kommandere han til å gjøre ting. Richard Dawkins tror også at dette er mulig, han stiller det samme spørsmålet som du nå stiller til veldig mange religiøse. Men det er ikke slik det fungerer, kristne tror bare på Gud, de kontrollerer ikke hva Gud skal gjøre. Som sagt, det er en veldig vanlig misforståelse blant ateister, men jeg skjønner fullt og helt at slike misforståelser kan oppstå, for noen ateister så er det lett å foklutre hva som er hva. Men det skal du vite at Gud er X og jeg er Y. :xmas:

hvis du og gud er så nerme så kunne du vel spurt han om en tjeneste
Lenke til kommentar

tru_ru, du kan spørre selv. Gud er ikke en ånd som sitter fast i mitt hus only, det er bare det at jeg velger å ta han seriøst og tror på han. Om du går aktivt inn for å skyve han vekk så kan man jo ikke forvente noe.

 

Som sagt, spør han selv. Han eksisterer, det har du mitt stempel på.

 

tyERj.jpg

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

tru_ru, du kan spørre selv. Gud er ikke en ånd som sitter fast i mitt hus only, det er bare det at jeg velger å ta han seriøst og tror på han. Om du går aktivt inn for å skyve han vekk så kan man jo ikke forvente noe.

 

Som sagt, spør han selv. Han eksisterer, det har du mitt stempel på.

Jeg har en bok full av stempler. Stemplene er fra mennesker som garanter eksistensen til blant annet:

 

-yeti

-sasquatch

-ufo

-guder

-gudinner

-enhjørninger

-engler

-nisser

 

Helt nederst på denne listen finner vi:

 

-Lonelyman sin gud (approved by Lonelyman)

 

Det er ingenting som tyder på at din gud er en ånd som sitter fast noe annet sted enn i ditt hode. Men så snakker vi jo om fiksjon og fantasi her, ikke noe som eksisterer i virkeligheten annet enn tanker og ideer.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hjernen kan gjøre de utroligste ting, samtidig som den ikke er klar over det selv. Dvs. "virkeligheten" trenger ikke å være sann.

 

Du er bevisst på dette med at det finnes perosner som "ser ting", som ikke er virkelig. Du har også satt opp en mening om hvorfor du ikke er en av dem, fordi det du ser ikke kunne ha kommet fra din egen hjerne, fordi det går over din intelligens sier du. Det gud sier er for kompleks.

 

Men poenget med folk som "ser ting" er at hjernen lurer dem til å tro det, den er også klar over hvor langt den må gå og hva som skal til for å lure deg (selv). Den falske virkeligheten i hjernen har tilgang til den virkelige, men ikke motsatt.

 

Hvilke motargumenter har du om dette?

 

Og hvorfor overbeviser ikke gud folk om at han finnes, det klarer han fint hvis han er hva han hevder?

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Og hvorfor overbeviser ikke gud folk om at han finnes, det klarer han fint hvis han er hva han hevder?

 

"Sannheten kan du finne

ved hjelp av logikk bare hvis

du har funnet sannheten uten den"

(G.K. Chesterton)

 

:)

Lenke til kommentar

Hvilke motargumenter har du om dette?

 

Jeg kunne lagt frem mange, men det enkleste er at selv om muligheter er åpne betyr ikke at du har den rette konklusjonen. Om jeg tar meg en tur i svømmebassenget og tilfeldigvis sier til en annen som svømmer der "Du er klar over at du kan drukne?" så vil jo vedkommede bare fnyse av det du sier, selv om du legger frem muligheter for hva som kan skje betyr jo selvfølgelig ikke på noen verdens måter at du har løsningen. Muligheter er muligheter, intet annet. Det er den enkleste forklaringen jeg har til deg, og den duger i massevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...