Gå til innhold

Synd at ting er slik


LonelyMan

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Tusen takk Gud for at du har gitt meg et fint liv og et dårlig ett til afrikanerne :p

 

Buddha hilser så meget og holder av en kvadratmeter med space til deg på det afrikanske kontinentet, som er til din frie benyttelse i ditt neste liv. Lykke til med karmaen!

 

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

ja der ser dere, 1 av 25 opplever kontakt med gud :p

 

og 15 andre som ikke hørte stemmer, men bare stemmen til den ene som mente han hadde hørt stemmen, stemmer i med; vi tror på stemmen - synes du dette kan stemme bra?

 

:)

Lenke til kommentar

Tusen takk Gud for at du har gitt meg et fint liv og et dårlig ett til afrikanerne :p

 

Buddha hilser så meget og holder av en kvadratmeter med space til deg på det afrikanske kontinentet, som er til din frie benyttelse i ditt neste liv. Lykke til med karmaen!

 

;)

Hva med LonelyMan da? som tror på feil gud :p

 

eller har han god karma fordi han tror på noe?

 

ja der ser dere, 1 av 25 opplever kontakt med gud :p

 

og 15 andre som ikke hørte stemmer, men bare stemmen til den ene som mente han hadde hørt stemmen, stemmer i med; vi tror på stemmen - synes du dette kan stemme bra?

 

:)

stemmer sikkert :p
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tusen takk Gud for at du har gitt meg et fint liv og et dårlig ett til afrikanerne :p

 

Buddha hilser så meget og holder av en kvadratmeter med space til deg på det afrikanske kontinentet, som er til din frie benyttelse i ditt neste liv. Lykke til med karmaen!

 

;)

Hva med LonelyMan da? som tror på feil gud :p

 

eller har han god karma fordi han tror på noe?

 

 

 

Karmaen for Lonelyman er fratatt den norske kirke, og konkurranseutsatt til "RWS" - som du ser av denne tråden holder de begge på med å fikse opp i hverandres karma, så det gjaller mellom forumveggene. Så jeg ser den biffen som passe grillet snart, mht, drikke, er jeg litt i tvil - kanskje surmelk hadde vært passende ... ?!

 

Men det er bare du som er så heldig en liten kar at du ender opp med ett lendeklede og et lite spyd i hånden på ett skikkelig varmt sted, fra og med neste omdreing av livets lykkehjul.

 

;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Så sitter jeg selv på land, på en klippe og griller pølser på et bål sammen med Gud. Gud sitter ved siden av meg i form av et menneske. Vi er kommet så nært hverandre at vi har lagt vekk alle formaliteter, nå snakker vi ikke så lengre med et hellig språk, vi er kommet så nærme hverandre at vi snakker løst og humoristisk. Vi er blitt venner, han gjør tjenester for meg, snakker til meg og er til og med på jorden i form av et menneske.

 

23_clinical_psychologist-ju.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, religioner er ikke pådriverne til ufreden, men menneskers ego og begjær som sammenssauses med religioner, kan være en utrivelig suppe.

Du ser helt bort fra at kjipe mennesker har hatt en finger med i spillet da religionene ble til.

Jeg leser ikke særlig i bibelen - tror det er mer enn ti år siden jeg sist bladde i den. Ser ikke helt at den boken er så spesiell heller, annet enn at den i likhet med mange andre like verdifulle tanker og følelser som har blitt skrevet ned gjennom tidene om det spirituelle. Man klarer fint nok å finne hullene i det som ett feilbarlig menneske har formulert, men innimellom mener jeg man også finner tanker og ord som beveger noe i en selv, noe man ikke får satt fingeren på, noe som man kan kjenne seg igjen i - og det, både på godt og vondt.

 

Jeg får med meg kun det gode, resten lar jeg ligge, av respekt for feilbarligheten hos forfatterne.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

To spørsmål til LonelyMan:

 

1. Hvorfor er det viktig for deg personlig at andre også tror på Gud?

 

Hva mener du? Dette er et religionsforum, spesifikt i Prekestolen, vi diskuterer religion og Gud og SKAL diskutere religion og Gud her inne.

 

2. Hvorfor er du ensom og trist hvis du har Gud ved din side?

 

Jeg er ikke trist. Det som menes med lonely har ingenting med å VÆRE ensom og alene, men det betyr at jeg er ensom i den forstand at det er få mennesker som er oppegående nok til å underholde meg, jeg føler meg lonely i tankene på DEN måten.

 

ja, LonelyMan. Les denne http://news.bbc.co.u...lth/5346930.stm

 

Ja jeg har lest den, men jeg opplever Gud overalt, ikke bare i ørene, så det er helt utelukket det du linker til.

 

jeg vet ikke hva som er mest trist, hvor mye LonelyMan tror på gud, eller at han tror at han klarer å motargumentere over 10 personer.

 

Hvilke 10 personer? Og hvorfor bruker du kvantitet fremfor kvalitet når det gjelder argumenter, hvorfor teller du personer?

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

post-206756-0-42881100-1346749675_thumb.png

 

CS Lewis on Free Will & The Problem of Evil

http://www.youtube.com/watch?v=rH2DEOxvaWk

 

Edit: Jeg ser at bilde i Kmatis tekst ikke vises i siteringen og siden det var så groteskt har ikke jeg noe behov for å kopiere det over i min. Bildet viser et sultende barn, og Kmatis bruker det som et argument på at Gud ikke fins.

Om du vil, så kan du sitere fra PM, siden du skrev noe liknende der, som jeg svarte på. :)

Så kan vi ta en ev. diskusjon her i stedet for på PM. =)

Lenke til kommentar

Ja jeg har lest den, men jeg opplever Gud overalt, ikke bare i ørene, så det er helt utelukket det du linker til.

Det er ikke snakk om å høre stemmer i "ørene", men i hodet.

Det er en svikt inni hjernen, som gjør at man opplever lydene som noe som kommer utenfra, istedet for innenfra, som er det normale.

 

Jeg tror forøvrig fortsatt ikke noe på at LonelyMan er noe annet enn et troll. Alt det han sier er ironisk, og jeg forholder meg til det han sier med denne forståelsen.

 

To spørsmål til LonelyMan:

 

1. Hvorfor er det viktig for deg personlig at andre også tror på Gud?

 

2. Hvorfor er du ensom og trist hvis du har Gud ved din side?

Han er et troll. Ikke en seriøs forum-deltager slik de fleste andre her inne. Dessverre. Det er helt åpenbart dersom du ser på flere av de posteringene og innleggene han har skrevet her inne tidligere.

 

Hadde han virkelig trodd, så ville han ikke oppført seg på den måten han gjør...

Lenke til kommentar

turbonello: EMO :yes:

Kan du beskrive det smertefulle møtet ditt med gud en gang til er du grei?

Hva skjedde? Hvorfor tror du på Gud? Hva sannsynliggjør Guds eksistens? Hva er Gud?

 

Svar på disse spørsmålene på en grundig og skikkelig gjenomtenkt måte for å bevise at du ikke er et troll... Så blir det opp til oss andre å vurdere om du troller eller ikke...

 

 

 

Hvorfor i alle dager er jeg EMO på grunn av det jeg sa her? Begrunn også det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...