Gå til innhold

Synd at ting er slik


LonelyMan

Anbefalte innlegg

post-206756-0-42881100-1346749675_thumb.png

 

Det er her du tar feil, Gud er alle steder samtidig, ingen tid blir sløst vekk ved at han er sammen med meg. Han er overalt til enhver tid, jeg har personlig sett multitaskingen hans, han viste det for meg og det er utrolig.

 

Gud kan gjøre milliarder av ting samtidig fortere enn lynet slår ned.

Endret av LonelyMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se for dere at det går rykter om at det fins en ny type art dyr, ingen vet noen ting om det, ryktene florerer, de fleste tviler på det og det blir til en myte.

 

Men så fins det EN person som ikke bare har sett den nye arten, han har fanget de i flokevis, filetert dem og spist dem til middag i årevis. Har spist det så lenge at han vet hvilken form den har, hvilke svakheter arten har, hvilke sterke sider, hvordan den overlever og hvor den tilholder seg.

 

Og så har vi resten av samfunnet som diskuterer om myten faktisk er reell, he-he. :hm:

Vel, jeg ville i hvert fall ikke bygget hele mitt liv på at denne ene personen hadde rett uten at dette kunne verifiseres på noe som helst slags vis. Og i hvert fall ikke når det ble klart at historien til denne personen var full av logiske brister.

Lenke til kommentar

post-206756-0-42881100-1346749675_thumb.png

 

Det er her du tar feil, Gud er alle steder samtidig, ingen tid blir sløst vekk ved at han er sammen med meg. Han er overalt til enhver tid, jeg har personlig sett multitaskingen hans, han viste det for meg og det er utrolig.

 

Gud kan gjøre milliarder av ting samtidig fortere enn lynet slår ned.

 

Spørsmål: Så hvorfor gjør han slike ting som å sitte å grille pølser sammen med deg mens han lar tusner sulte ihjel andre steder da? Syntes du er fryktelig innbilsk jeg, som tror at en god gud ville hatt tid til å fikle med deg mens han driter tynt i de som faktisk trenger hjelp. Det går forøvrig for alle kristne som tror gud har gitt dem en C i karakter mens han lar andre, som virkelig trenger hjelp, seile sin egen sjø... Viser bare klart hvor lite opptatt dere faktisk er av andres ve og vel...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og lonelyman, oppsøk en lege er du snill! Oppfatter du at gud sitter ved siden av deg og ingen andre ser ham er det faktisk ikke andre det er noe i veien med, men deg... Bare til opplysning.

 

Hey there little sentimental bronie ragdoll. Here is a fitting video for you. When mommy is not there to lie to you, when people don't want to hear about your little pony, you will be disciplined by men.

 

http://www.youtube.com/watch?v=z_4AxzvhCPY

 

 

 

 

 

....................... :shrug:

Lenke til kommentar

Så spørsmål kan du ikke svare på... Go figure! Du slenger ut håpløse påstander og når ingen vil tro dem går du bananas med person angrepene.... Vel deg om det.

 

Har ikke denne guden din sagt noe om at du skal være snill mot andre? Vende det andre kinnet til eller noe slikt? Tilgi foreksempel? Eller har denne fantasi figuren du ikke evner å bevise satt en strek over slike ting når han møtte deg? Du er altså gitt blanko fullmakter til å slenge om deg med drit til alle som ikke øyeblikkelig tror blindt på deg?

 

Har tanken på at du vil havne i helvette for dine infame personangrep aldri slått deg eller? Et heisen som kommer for å hente deg når du parkerer tøfflene for godt bare har en nedknapp du må trykke på, til tross for ditt vennskap med den imaginære guden din? Jeg undres...

Lenke til kommentar

Superslask, jeg skal være dønn ærlig med deg og ikke si mer enn jeg vet. Ett av de første spørsmålene jeg stilte Gud (som var et egoistisk spørsmål om jeg kan legge til) var om han kunne gi meg masse penger. Da jeg spurte om dette så fortalte han meg om disse folkene i Afrika faktisk, så spurte han meg tilbake hvorfor han skulle gi meg masse penger når han ikke gir de andre det. Det var et godt motspørsmål fra hans side. Gud lar seg ikke bestikke heller.

 

I paul vers 11 kan du lese "For there is no partiality with God." Han tar ingen sider. Dvs, han behandler ingen forskjellig. Så om han lar DEG være i fred og ikke hjelper deg betyr også at han ikke vil hjelpe de fattige i Afrika, han gjør ingen forskjell. Men du tenker kanskje at han burde hjulpet de i Afrika, men om han hadde gjort det så ville han hjulpet deg også, selv om du mest sannsynlig ikke har behov for det. Han er upartisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om alt i verden veier likt, betyr ikke at det er rettferdig, om alt veide likt til å begynne med, ville noen brukt sine gods forskjellig, og det ville kommet en ubalanse igjen. Det at Afrika sliter med fattigdom pga klimaet betyr ikke at Gud var urettferdig mot dem. Afrika har masse av gode ting i samfunnene sine som har spirituell betydning som kanskje vi her i nord mangler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Superslask, jeg skal være dønn ærlig med deg og ikke si mer enn jeg vet. Ett av de første spørsmålene jeg stilte Gud (som var et egoistisk spørsmål om jeg kan legge til) var om han kunne gi meg masse penger. Da jeg spurte om dette så fortalte han meg om disse folkene i Afrika faktisk, så spurte han meg tilbake hvorfor han skulle gi meg masse penger når han ikke gir de andre det. Det var et godt motspørsmål fra hans side. Gud lar seg ikke bestikke heller.

 

I paul vers 11 kan du lese "For there is no partiality with God." Han tar ingen sider. Dvs, han behandler ingen forskjellig. Så om han lar DEG være i fred og ikke hjelper deg betyr også at han ikke vil hjelpe de fattige i Afrika, han gjør ingen forskjell. Men du tenker kanskje at han burde hjulpet de i Afrika, men om han hadde gjort det så ville han hjulpet deg også, selv om du mest sannsynlig ikke har behov for det. Han er upartisk.

 

Kan oss andre noko for at Gud er såpass upartisk at han/ho/det ikkje vil ha det minste med oss å gjera, nett som med trekvarten av Midtausten og halve Afrika?

Lenke til kommentar

Kan oss andre noko for at Gud er såpass upartisk at han/ho/det ikkje vil ha det minste med oss å gjera, nett som med trekvarten av Midtausten og halve Afrika?

 

Gud har noe med oss å gjøre, vi er Guds tempel og vi har noe med han å gjøre hver eneste dag. Men det er ikke hver dag han snakker til oss på en måte som han gjør med meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...