Gå til innhold

Synd at ting er slik


LonelyMan

Anbefalte innlegg

Her er hele norges forum samlet og diskuterer om Gud eksisterer eller ikke og her er jeg, ikke bare snakker jeg med Gud hver dag men jeg gjør aktiviteter sammen med han hver dag. Han er et menneske på jorden folkens, Gud er et menneske.

 

Når jeg ser den milevise avstanden hvor dere står og hvor jeg selv står så blir jeg nesten trist.

 

Se for deg en gjeng med folk i en fiskebåt, alle sammen diskuterer om det er mulig at det fins fisk i havet, alle tviler på det, de sitter å krangler i en ussel liten jolle 1 kilometer ute i havet, du ser skimtet av jollen og de tufsene som tjater og diskuterer i jollen, krangler om det virkelig fins fisk i havet, ingen av dem har sett en fisk.

 

Så sitter jeg selv på land, på en klippe og griller pølser på et bål sammen med Gud. Gud sitter ved siden av meg i form av et menneske. Vi er kommet så nært hverandre at vi har lagt vekk alle formaliteter, nå snakker vi ikke så lengre med et hellig språk, vi er kommet så nærme hverandre at vi snakker løst og humoristisk. Vi er blitt venner, han gjør tjenester for meg, snakker til meg og er til og med på jorden i form av et menneske.

 

Og så ser jeg dere forumbrukere diskutere om han faktisk FINS. Det er så tragisk å tenke på det, sykt å tenke på hvor langt borte dere er som diskuterer på et så fjernt nivå i forhold til hvor jeg selv står. Helt sykt å se på når dere diskuterer, bare helt sykt. :nei2:

Endret av LonelyMan
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se for dere at det går rykter om at det fins en ny type art dyr, ingen vet noen ting om det, ryktene florerer, de fleste tviler på det og det blir til en myte.

 

Men så fins det EN person som ikke bare har sett den nye arten, han har fanget de i flokevis, filetert dem og spist dem til middag i årevis. Har spist det så lenge at han vet hvilken form den har, hvilke svakheter arten har, hvilke sterke sider, hvordan den overlever og hvor den tilholder seg.

 

Og så har vi resten av samfunnet som diskuterer om myten faktisk er reell, he-he. :hm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis han er et menneske så kan andre enn deg også se ham.... Hvis andre IKKE kan se ham, så er det store muligheter for at dette "mennesket" du kaller gud ikke er annet enn fantasivennen du har konstruert i ditt eget hode fordi du så gjerne vil ha et "bevis" for de meningsløse påstandene du tror på...

 

Så hva blir det til, har du bevis for denne guden din? Og kom ikke å si at dette er TRO, da du har bevis.... (viser han seg for deg hvorfor gjør han ikke det for alle?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet du hva jeg blir trist av? Av folk som mener oppriktig at de opplever fysisk nærvær av et åpenbart oppdiktet vesen som skaper så mye ondskap og død som bare en allmektig gud kan gjøre.

 

Hender det at dere prater om småbarna i Afrika som blir født med aids og ikke rekker å gjøre annet her i livet enn å føle ekstrem sult før de dør? Om det finnes en allmektig gud er dette hans verk. Men det er vel kanskje en OK gud om man kan sitte på en klippe og grille pølser og ikke tenke på resten av verden.

 

Om du opplever at guden din opptrer i en fysisk skikkelse er det noe galt med deg, selv presten din ville sagt det. Oppsøk en psykolog.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Vet du hva jeg blir trist av? Av folk som mener oppriktig at de opplever fysisk nærvær av et åpenbart oppdiktet vesen som skaper så mye ondskap og død som bare en allmektig gud kan gjøre.

 

Det trengs egentlig ikke å sies noe mer enn dette. Det at det finnes folk som dedikerer hele livet sitt til overtro er skikkelig trist.

 

Ad notoam: Om trådstarter ser "gud" ved siden av seg til enhver tid, vil jeg anbefale en tur til fastlegen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er trist er at det finnes utallige skapninger som, når de ikke kan bevise at det finnes en gud eller spirituelle ledere, er det det samme som å si at det IKKE finnes guder eller spirituelle ledere.

 

Og til trådstarter... De fiskerne kan sitte der å diskutere til de blir brune i buksa, det spiller ingen rolle. Vi drar opp fisk fra havet hver dag, så det er bevist at det finnes masse fisk i havet. Bare for at DE ikke har sett fisken, er ikke det samme som at det ikke finnes fisk i havet.

 

Ellers er jeg enig i de andre innleggene her; religion er noe vissvass.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Guds fred i stua :) Her koser vi oss med hva da? jeg tok med noen småsteiner, jeg .... kanskje de kan komme til nytte, hvem vet ...

 

Ellers er det hyggelig å høre at i hvert fall èn later til å ha det bra - hva de andre holder på med, bortsett fra diagnostiseringer, vites knapt - men skal hilse fra min kaffekompis, "Mester Eckart", som skrev følgende:

 

"Det øyet med hvilket

jeg ser Gud, er det

samme øyet han ser

meg med"

 

Eckhart.jpg

Lenke til kommentar

Vet du hva jeg blir trist av? Av folk som mener oppriktig at de opplever fysisk nærvær av et åpenbart oppdiktet vesen som skaper så mye ondskap og død som bare en allmektig gud kan gjøre.

 

Hender det at dere prater om småbarna i Afrika som blir født med aids og ikke rekker å gjøre annet her i livet enn å føle ekstrem sult før de dør? Om det finnes en allmektig gud er dette hans verk. Men det er vel kanskje en OK gud om man kan sitte på en klippe og grille pølser og ikke tenke på resten av verden.

 

Om du opplever at guden din opptrer i en fysisk skikkelse er det noe galt med deg, selv presten din ville sagt det. Oppsøk en psykolog.

 

Uvitenhet..er å si att Gud står bak ondhet..det er det vi som gjør.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er trist er at det finnes utallige skapninger som, når de ikke kan bevise at det finnes en gud eller spirituelle ledere, er det det samme som å si at det IKKE finnes guder eller spirituelle ledere.

 

Og til trådstarter... De fiskerne kan sitte der å diskutere til de blir brune i buksa, det spiller ingen rolle. Vi drar opp fisk fra havet hver dag, så det er bevist at det finnes masse fisk i havet. Bare for at DE ikke har sett fisken, er ikke det samme som at det ikke finnes fisk i havet.

 

Ellers er jeg enig i de andre innleggene her; religion er noe vissvass.

 

Svaret her.bakker jo opp tråstarter....sitat: Bare for at DE ikke har sett fisken,er ikke det samme som at det ikke finnes fisk i havet..sitat slutt. Bare fordi du ikke har sett Gud,er ikke det samme som att Gud ikke finnes,er egentlig akkurat det samme som din menig ang fisk;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det var jo meningen. Vi kan ikke 100% sikkert si at trådstarter ikke har sett Gud, men for de fleste av oss er det absurd å tilbe en imaginær skikkelse på den måten.

 

Religion er en av de største pådriverne til krig og uenighet her i verden. Det er også en grunn til at religion er noe reinspikka vissvass.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, det var jo meningen. Vi kan ikke 100% sikkert si at trådstarter ikke har sett Gud, men for de fleste av oss er det absurd å tilbe en imaginær skikkelse på den måten.

 

Religion er en av de største pådriverne til krig og uenighet her i verden. Det er også en grunn til at religion er noe reinspikka vissvass.

 

Nei, religioner er ikke pådriverne til ufreden, men menneskers ego og begjær som sammenssauses med religioner, kan være en utrivelig suppe. Du, for eksempel kommer med din sorthvite verden og denger den i hodet på meg - hvordan synes du jeg skal reagere nå?

Lenke til kommentar

Uvitenhet..er å si att Gud står bak ondhet..det er det vi som gjør.....

Har du lest bibelen?

Er ikke få eksempler på Guds ondskap der...

 

 

Forresten artig at dere sammenligner Gud med fisk, jeg syntes bigfoot funker bedre som en reel sammenligning, ingen har beviser for noen av dem, masse beviser er forfalsket rundt det, men noen påstår de har sett dem...

Lenke til kommentar

Ja, det var jo meningen. Vi kan ikke 100% sikkert si at trådstarter ikke har sett Gud, men for de fleste av oss er det absurd å tilbe en imaginær skikkelse på den måten.

 

Religion er en av de største pådriverne til krig og uenighet her i verden. Det er også en grunn til at religion er noe reinspikka vissvass.

 

Det har du rett i...vissvass er en grei mening,men like lite beviselig som om Gud fantes? Går begge veier her.Og innlegget er IKKE ment som,jeg har rett du tar feil..for min mening er rett for meg og din er rett for deg og ikke meg..tjohei;);)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det var jo meningen. Vi kan ikke 100% sikkert si at trådstarter ikke har sett Gud, men for de fleste av oss er det absurd å tilbe en imaginær skikkelse på den måten.

 

Religion er en av de største pådriverne til krig og uenighet her i verden. Det er også en grunn til at religion er noe reinspikka vissvass.

 

Nei, religioner er ikke pådriverne til ufreden, men menneskers ego og begjær som sammenssauses med religioner, kan være en utrivelig suppe. Du, for eksempel kommer med din sorthvite verden og denger den i hodet på meg - hvordan synes du jeg skal reagere nå?

Du mener at religion ikke er en pådriver til dødsstraff for blasfemi?

 

Dette med at ondskap er noe vi mennesker gjør er bare enda en snarvei over de mangetallige logiske bristene alle religioner står ovenfor. De Abrahamittiske religionene er i tillegg veldig dårlige til å unnskylde seg. Bibelen er full av større ondskap utført av gud enn noe menneske kan utføre, men likevel er det vi ser på TV i dag bare menneskers skyld. Denne allmektige skaperen som skapte oss i sitt bilde og som vet alt har ingen skyld i de tusenvis av drapene som skjer i Syria om dagene, eller alle barn som dør før de har en anelse om hva religion er en gang.

 

Jeg synes det er forferdelig at noen føyer seg til en oppdiktet skapning som ifølge historien har skapt så mye lidelse og faenskap. Om den kristne gud ut av alle de tusenvis andre tåpelige historier om allmektige skapninger skulle være sann har han gjort en jævlig dårlig jobb, og fortjener ingen etterfølgere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, det var jo meningen. Vi kan ikke 100% sikkert si at trådstarter ikke har sett Gud, men for de fleste av oss er det absurd å tilbe en imaginær skikkelse på den måten.

 

Religion er en av de største pådriverne til krig og uenighet her i verden. Det er også en grunn til at religion er noe reinspikka vissvass.

 

Nei, religioner er ikke pådriverne til ufreden, men menneskers ego og begjær som sammenssauses med religioner, kan være en utrivelig suppe. Du, for eksempel kommer med din sorthvite verden og denger den i hodet på meg - hvordan synes du jeg skal reagere nå?

Du mener at religion ikke er en pådriver til dødsstraff for blasfemi?

 

Dette med at ondskap er noe vi mennesker gjør er bare enda en snarvei over de mangetallige logiske bristene alle religioner står ovenfor. De Abrahamittiske religionene er i tillegg veldig dårlige til å unnskylde seg. Bibelen er full av større ondskap utført av gud enn noe menneske kan utføre, men likevel er det vi ser på TV i dag bare menneskers skyld. Denne allmektige skaperen som skapte oss i sitt bilde og som vet alt har ingen skyld i de tusenvis av drapene som skjer i Syria om dagene, eller alle barn som dør før de har en anelse om hva religion er en gang.

 

Jeg synes det er forferdelig at noen føyer seg til en oppdiktet skapning som ifølge historien har skapt så mye lidelse og faenskap. Om den kristne gud ut av alle de tusenvis andre tåpelige historier om allmektige skapninger skulle være sann har han gjort en jævlig dårlig jobb, og fortjener ingen etterfølgere.

 

Folk leser for meget, og tror for mye - samt at de glemmer av at de alle er feilbarlige - det er mitt forståelse på den saken. Jeg mener at mennesket og feilbarligheten er pådriveren til ondskap - så om det starter med ett glass melk, eller en tilfeldig bok er helt uinteressant. Det handler om hvilket tankesett og hvor stor grad av klarsyn man tar til seg kunnskapene med, ikke kunnskapene selv.

Lenke til kommentar

Uvitenhet..er å si att Gud står bak ondhet..det er det vi som gjør.....

 

Selvfølgelig er det vi som gjør det. Hvem andre skulle det være liksom? Noen trenger en gud/satan for å setet skylden på, ikke fordi det hjelper, men rett og slett fordi de ikke selv klarer å hanskes med skylden...

 

Og lonelyman, oppsøk en lege er du snill! Oppfatter du at gud sitter ved siden av deg og ingen andre ser ham er det faktisk ikke andre det er noe i veien med, men deg... Bare til opplysning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...