Gå til innhold

Synd at ting er slik


LonelyMan

Anbefalte innlegg

Her er en feil igjen, du har ikke beviser for at Gud ikke bryr seg, du har bevis for at der er INGEN som bryr seg, det er en stor forskjell. :yes:

og hvis Ingen bryr seg, så betyr det også at Gud ikke bryr seg

 

Huff... Nei :) Det blir feil å si at Gud ikke bryr seg, det er det samme som å si at X ikke bryr seg. Pluralismen fungerer, men ikke "Gud". Jeg har forsøkt å forklare dette så mange ganger, men det er ingen av dere som helt klarer å ta det inn.

 

Jeg får bruke teskje metoden her. Jeg antar du bare vil overse det jeg skriver til deg nå og hoppe videre til et nytt dumt argument.

 

Om ingen bryr seg om Per, så betyr ikke det at Spagettimonsteret ikke bryr seg om Per. Spagettimonsteret inngår ikke i "alle", fordi eksistensen til spagettimonsteret er ikke bevist. Det er ulogiskt og feil å si det.

 

Det du derimot KUNNE ha sagt er at George W Bush ikke bryr seg om Per.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er for meg helt ufattelig at folk gidder å tro helt blindt på noe som en gjeng idioter skrev ned i en bok flere tusen år tilbake og som har blitt endret på utallige ganger opp igjennom tidene.

 

Var senest på tirsdag jeg var i begravelse til en slektning at jeg ikke kunne la være å tenke på hvor latterlig presten så ut. Han kunne hatt på seg en klovnedrakt og jeg ville ha syntes det var like latterlig.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte mennesker på død og liv må absolutt tro på at det finnes en gud, altså en person/skapning som er over oss og som er såkalt "allmektig"?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte mennesker på død og liv må absolutt tro på at det finnes en gud, altså en person/skapning som er over oss og som er såkalt "allmektig"?

 

Hvem/hva kan få deg til å bøye den stolte nakken din?

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte mennesker på død og liv må absolutt tro på at det finnes en gud, altså en person/skapning som er over oss og som er såkalt "allmektig"?

 

Hvem/hva kan få deg til å bøye den stolte nakken din?

 

:)

Nå tuller du igjen... Du vet like godt som alle andre at det ikke er stoltheten, men bevis for krummer nakker...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte mennesker på død og liv må absolutt tro på at det finnes en gud, altså en person/skapning som er over oss og som er såkalt "allmektig"?

 

Hvem/hva kan få deg til å bøye den stolte nakken din?

 

:)

Nå tuller du igjen... Du vet like godt som alle andre at det ikke er stoltheten, men bevis for krummer nakker...

 

Svar på spørsmålet heller!, kjære motdebbatant

 

;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte mennesker på død og liv må absolutt tro på at det finnes en gud, altså en person/skapning som er over oss og som er såkalt "allmektig"?

 

Hvem/hva kan få deg til å bøye den stolte nakken din?

 

:)

 

Ok, så kanskje jeg skjønner at enkelte absolutt må tro på en "høyere skapning" for å gi mere mening med deres egen eksistens, men fatter ikke hvorfor man legger sin lit til noe som aldri har blitt bevist og som kun står i en gammel bok?

 

Hvis jeg fant frem en gammel bok som hadde vært nedgravd i en hule i flere tusen år og som sa at rosa elefanter skulle gjennopstå og lede vei til en planet fylt med sex og rock & roll i all evighet, ville du trodd på det da? Det står jo skrevet, så da må det jo være sant.

Endret av HylendeUlf
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte mennesker på død og liv må absolutt tro på at det finnes en gud, altså en person/skapning som er over oss og som er såkalt "allmektig"?

 

Hvem/hva kan få deg til å bøye den stolte nakken din?

 

:)

 

Ok, så kanskje jeg skjønner at enkelte absolutt må tro på en "høyere skapning" for å gi mere mening med deres egen eksistens, men fatter ikke hvorfor man legger sin lit til noe som aldri har blitt bevist og som kun står i en gammel bok?

 

Hvis jeg fant frem en gammel bok som hadde vært nedgravd i en hule i flere tusen år og som sa at rosa elefanter skulle gjennopstå og lede vei til en planet fylt med sex og rock & roll i all evighet, ville du trodd på det da? Det står jo skrevet, så da må det jo være sant.

 

Er det virkelig så vanskelig å svare på spørsmålet? Det er jo helt "åpent" ..... ? :closedeyes:

Lenke til kommentar

Og kværulere med kristne og andre troende pga. alle spørsmål deres tro stiller istedenfor hva det gir svar er helt enkelt noe jeg ikke kan la være. Jeg ser ikke ned på "dere" pga troen, men synes religion er noe som hører fortiden til og holder oss tilbake, gjør oss dummere..etc.

 

Nå kunne jeg jo helt enkelt bare holdt kjeften, men siden dette er et diskusjonsforum, så hiver jeg meg med i diskusjonen.

 

Hvorfor må man bøye seg for noen som helst? Om det er gud, kongen..etc, hvorfor har du slikt behov for å bøye deg? Ligger det et mindreverdighetskompleks bak det hele?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Hvorfor må man bøye seg for noen som helst? Om det er gud, kongen..etc, hvorfor har du slikt behov for å bøye deg? Ligger det et mindreverdighetskompleks bak det hele?

 

Jeg tror ikke det ligger ett mindreverdighetskompleks bak, men kan da svare kun for meg selv

 

Å bøye nakken, betyr for meg å ha såpass tillit til noen slik at man lar de få lov å bli kjent med hele meg, og akseptere/ønske deres veiledning. Så har jeg heller ikke sagt at du MÅ, noe som helst - det er det du selv som oversetter spørsmålet til.

Lenke til kommentar

For meg så betyr å "bøye", "å gi seg hen" til noen eller noe, så vi var vel ikke så langt unna hva begge mente.

 

Noen jeg ser opp til derimot, er min Mor. Uten hennes veiledning og kjærlighet, så hadde jeg vært en helt annen mann i dag enn det jeg er nå. Synes folk heller skal legge inn tid og kjærlighet på det og de som er rundt oss i hverdagen, om det er familie, kjæreste eller venner istedenfor å bruke tid på å tro noe som de slettes ikke er noe bevis for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

For meg så betyr å "bøye", "å gi seg hen" til noen eller noe, så vi var vel ikke så langt unna hva begge mente.

 

Noen jeg ser opp til derimot, er min Mor. Uten hennes veiledning og kjærlighet, så hadde jeg vært en helt annen mann i dag enn det jeg er nå. Synes folk heller skal legge inn tid og kjærlighet på det og de som er rundt oss i hverdagen, om det er familie, kjæreste eller venner istedenfor å bruke tid på å tro noe som de slettes ikke er noe bevis for.

 

Jeg kan sette to streker under det du skriver

 

Og har bare ett spørsmål til: Kan du dele absolutt all din viten om deg selv med din mor? Da tenker jeg på alt det du ellers ikke kunne finne på å vise noen, eller med andre ord: "din mørke side".

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

For meg så betyr å "bøye", "å gi seg hen" til noen eller noe, så vi var vel ikke så langt unna hva begge mente.

 

Noen jeg ser opp til derimot, er min Mor. Uten hennes veiledning og kjærlighet, så hadde jeg vært en helt annen mann i dag enn det jeg er nå. Synes folk heller skal legge inn tid og kjærlighet på det og de som er rundt oss i hverdagen, om det er familie, kjæreste eller venner istedenfor å bruke tid på å tro noe som de slettes ikke er noe bevis for.

 

Jeg kan sette to streker under det du skriver

 

Og har bare ett spørsmål til: Kan du dele absolutt all din viten om deg selv med din mor? Da tenker jeg på alt det du ellers ikke kunne finne på å vise noen, eller med andre ord: "din mørke side".

 

Nei. Selv om hun er min mor så er jeg også mitt eget individ som har behov for å beholde enkelte ting for meg selv. Vil tro at det er slik for de fleste mennesker.

 

Det at mange mødre kan lese sine barn som en "åpen bok", er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

For meg så betyr å "bøye", "å gi seg hen" til noen eller noe, så vi var vel ikke så langt unna hva begge mente.

 

Noen jeg ser opp til derimot, er min Mor. Uten hennes veiledning og kjærlighet, så hadde jeg vært en helt annen mann i dag enn det jeg er nå. Synes folk heller skal legge inn tid og kjærlighet på det og de som er rundt oss i hverdagen, om det er familie, kjæreste eller venner istedenfor å bruke tid på å tro noe som de slettes ikke er noe bevis for.

 

Jeg kan sette to streker under det du skriver

 

Og har bare ett spørsmål til: Kan du dele absolutt all din viten om deg selv med din mor? Da tenker jeg på alt det du ellers ikke kunne finne på å vise noen, eller med andre ord: "din mørke side".

 

Nei. Selv om hun er min mor så er jeg også mitt eget individ som har behov for å beholde enkelte ting for meg selv. Vil tro at det er slik for de fleste mennesker.

 

Det at mange mødre kan lese sine barn som en "åpen bok", er noe helt annet.

 

Det var det samme forholdet jeg hadde med min egen mor, selv - og sett i ettertid kjente vi nok ikke hverandre godt nok. Kirkegårdene er fulle av folk som bare viste frem sine beste sider, men hvem var de nå egentlig? Og hvorfor lot de den muligheten for "klarsyn" ved å snu hver bidige sten på sin vei gå fra seg?

 

De hørte på noen andre feilbarlige mennesker at her er måten du skal gjøre det på, og så bare fulgte de den, men ikke uten videre så klart - de støttet seg jo på alle bevisene, selv om de samtidig aksepterte at bevisene var foreløpige - likevel valgte de å holde fast på den sannheten, og lot kanskje en langt større sannhet gå fra seg fordi de ikke kjente seg selv godt nok, eller at de faktisk gjorde det, men ble overveldet av skam og frykten for den ukjente mor

 

med de øyne du ser på din gud, ser din gud tilbake på deg

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg ønsker deg lykke til med din tro, det ligger i vår natur å ha noe og tro på eller å se frem til. Uten det så hadde det ikke vært mye grunn til å holde seg i live. Da tenker jeg ikke på religion, men mål (store som små) man setter seg i livet.

 

Men å tro blindt på noe som aldri har blitt bevist eller som stiller flere spørsmål enn det gir svar, ja det skjønner jeg ikke i hele tatt. Om det finnes en gud, så er han helt motsatt av det som blir beskrevet i den hersens idiotiske boka. Han ville i såfall vært mere som en kompis, ikke dømmende og kun en glede å være rundt.

 

Men, er nok større sjangs at jeg begynner å tro på rosa elefanter som flyr rundt og lager ku lyder.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ønsker deg lykke til med din tro, det ligger i vår natur å ha noe og tro på eller å se frem til. Uten det så hadde det ikke vært mye grunn til å holde seg i live. Da tenker jeg ikke på religion, men mål (store som små) man setter seg i livet.

 

Men å tro blindt på noe som aldri har blitt bevist eller som stiller flere spørsmål enn det gir svar, ja det skjønner jeg ikke i hele tatt. Om det finnes en gud, så er han helt motsatt av det som blir beskrevet i den hersens idiotiske boka. Han ville i såfall vært mere som en kompis, ikke dømmende og kun en glede å være rundt.

 

Men, er nok større sjangs at jeg begynner å tro på rosa elefanter som flyr rundt og lager ku lyder.

 

Takk for de vennelige ordene.

 

jeg visste ikke hvor blind jeg hadde vært før jeg fant riktig måte å betrakte verden og meg selv på.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg kunne lagt frem mange, men det enkleste er at selv om muligheter er åpne betyr ikke at du har den rette konklusjonen. Om jeg tar meg en tur i svømmebassenget og tilfeldigvis sier til en annen som svømmer der "Du er klar over at du kan drukne?" så vil jo vedkommede bare fnyse av det du sier, selv om du legger frem muligheter for hva som kan skje betyr jo selvfølgelig ikke på noen verdens måter at du har løsningen. Muligheter er muligheter, intet annet. Det er den enkleste forklaringen jeg har til deg, og den duger i massevis.

Jeg svømte igår. :) (Druknet ikke.)

 

Det stemmer dette, men, unntaket trenger ikke å være et unntak. :)

 

 

I bunn å grunn er det meningingsløst å holde på denne diskusjonen.

 

Men, grunnen til at du startet tråden var fordi du ville at folk skulle tro på gud, som deg? Du virker ikke spesielt pågående. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...