Gå til innhold

Synd at ting er slik


LonelyMan

Anbefalte innlegg

Om alt i verden veier likt, betyr ikke at det er rettferdig, om alt veide likt til å begynne med, ville noen brukt sine gods forskjellig, og det ville kommet en ubalanse igjen. Det at Afrika sliter med fattigdom pga klimaet betyr ikke at Gud var urettferdig mot dem. Afrika har masse av gode ting i samfunnene sine som har spirituell betydning som kanskje vi her i nord mangler.

de kan ha så mye spiritisme de bare vill, men jeg tror at hvis gud hadde vært litt snillere så adde han heller gitt dem garanti for at de lever i minst en dag til. Her i nord så vet vi at vi lever i morra, vi tenker ikke over det, men der nede så er de ikke sikre på om de lever til å spise restene fra dagens mat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke glem at Gud lagde klær som overlevde i 40 år da, på vandring gjennom et ørken. (som aldri har blitt bevist)

8:4 Thy raiment waxed not old upon thee, neither did thy foot swell, these forty years.

Eller hva med at han dreper deg om du tilber andre guder?

8:19 And it shall be, if thou do at all forget the LORD thy God, and walk after other gods, and serve them, and worship them, I testify against you this day that ye shall surely perish.
Lenke til kommentar

Kan oss andre noko for at Gud er såpass upartisk at han/ho/det ikkje vil ha det minste med oss å gjera, nett som med trekvarten av Midtausten og halve Afrika?

 

Gud har noe med oss å gjøre, vi er Guds tempel og vi har noe med han å gjøre hver eneste dag. Men det er ikke hver dag han snakker til oss på en måte som han gjør med meg.

Med Guds tempel, meiner du da at alle menneskje har/er eit rom for Gud?

Lenke til kommentar

Vi skal ikke klage over at vi har det bedre enn de i Afrika, og vi skal heller ikke syte for Afrikanerne, de kan syte for seg selv. Begge ting blir feil å gjøre.

 

Istedet skal vi takke Gud.

 

Ja, la oss takke Gud for at han vil lære oss å være bedre mennesker ved å la mesteparten av verdens befolkning leve under fattigdomsgrensen, la oss takke Gud for at han vil lære oss om nestekjærlighet ved å la småbarn bli torturert og drept av sine foreldre ( du skal ære din mor og far), la oss virkelig takke Gud for å tillate flere religoner som kriger over hvilken Gud de skal tro på.

 

 

Tusen takk, Gud!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Universet er nesten 14 milliarder år gammelt. Jeg vet at Gud eksisterer og jeg vet også at universet er nesten 14 milliarder år gammelt, hvilket betyr at Gud er minst 14 milliarder år gammel. Om vi sammenligner hans alder med din egen alder, du er kanskje 25 år og han er 14 milliarder år gammel. Hvor mye tror du ikke han har lært i løpet av tiden sin, han har hatt nok tid å sture for seg selv. Jeg tror vi skal være ganske ydmyke med å forhåndsdømme Gud, jeg tror sannsynligheten er meget stor for at han vet bedre enn alle oss her på forumet.

 

Og tro meg, jeg har hatt kontakt med Gud lenge, hver eneste gang han har hatt kontakt med meg, så har han lært meg noe nytt med sine ord. Gud er super intelligent, jeg har aldri opplevd makan til intelligens fra en slik skapning. Så dere kan stole trygt på at Gud vet bedre, selv om det er mye dere lurer på. Jeg tuller ikke her, den skapningen er bare helt genial. Hver bidige gang han kommuniserer med meg, så er det geniale utsagn fra han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Universet er nesten 14 milliarder år gammelt. Jeg vet at Gud eksisterer og jeg vet også at universet er nesten 14 milliarder år gammelt, hvilket betyr at Gud er minst 14 milliarder år gammel. Om vi sammenligner hans alder med din egen alder, du er kanskje 25 år og han er 14 milliarder år gammel. Hvor mye tror du ikke han har lært i løpet av tiden sin, han har hatt nok tid å sture for seg selv. Jeg tror vi skal være ganske ydmyke med å forhåndsdømme Gud, jeg tror sannsynligheten er meget stor for at han vet bedre enn alle oss her på forumet.

 

Og tro meg, jeg har hatt kontakt med Gud lenge, hver eneste gang han har hatt kontakt med meg, så har han lært meg noe nytt med sine ord. Gud er super intelligent, jeg har aldri opplevd makan til intelligens fra en slik skapning. Så dere kan stole trygt på at Gud vet bedre, selv om det er mye dere lurer på. Jeg tuller ikke her, den skapningen er bare helt genial. Hver bidige gang han kommuniserer med meg, så er det geniale utsagn fra han.

hvis han har hatt14 milliarder år på seg så burde han lært hvordan man leger en perfekt verden uten lidelse. Og du sier at du ikke har opplevd slik intelligens fra en slik skapning før. Har du opplevd en slik skapning før. Jeg trodde du mente at det bare var en Gud jeg, men du har tydeligvis møtt flere :p
Lenke til kommentar

Universet er nesten 14 milliarder år gammelt. Jeg vet at Gud eksisterer og jeg vet også at universet er nesten 14 milliarder år gammelt, hvilket betyr at Gud er minst 14 milliarder år gammel. Om vi sammenligner hans alder med din egen alder, du er kanskje 25 år og han er 14 milliarder år gammel. Hvor mye tror du ikke han har lært i løpet av tiden sin, han har hatt nok tid å sture for seg selv. Jeg tror vi skal være ganske ydmyke med å forhåndsdømme Gud, jeg tror sannsynligheten er meget stor for at han vet bedre enn alle oss her på forumet.

 

Og tro meg, jeg har hatt kontakt med Gud lenge, hver eneste gang han har hatt kontakt med meg, så har han lært meg noe nytt med sine ord. Gud er super intelligent, jeg har aldri opplevd makan til intelligens fra en slik skapning. Så dere kan stole trygt på at Gud vet bedre, selv om det er mye dere lurer på. Jeg tuller ikke her, den skapningen er bare helt genial. Hver bidige gang han kommuniserer med meg, så er det geniale utsagn fra han.

 

Okokok... Helt konkret.

Et barn i bushen i afrika. Dør av sult. 4 år gammel. Har aldri hørt om Gud og er pr definisjon ikke troende.

I følge deg som tror på Gud, vil dette barnet havne i Helvete for å ikke være troende?

Lenke til kommentar

Boken dikterer ikke hva Gud skal gjøre, den er bare beretninger av folk som har observert Gud og lyttet til Gud. Om Gud sier noe så er det nok sant, men utover det så er det bare Gud som vet hvem som blir dømt til helvete. Gud kan forandre mening om han vil, ingenting er umulig for han. Og hver den som roper til han skal bli frelst.

 

Romerne 10:13 for hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke befale Gud til å gjøre noen ting som helst. Men jeg kan iallefall gi deg mitt ord på at han eksisterer, og det er careful analytic work bak det, ikke noe tullball fra en hvilken som helst kristen. Om du går inn for det og søker han så finner du han.

 

Jeremias 29:13 og I skal søke mig, og I skal finne mig

Endret av LonelyMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...