Gå til innhold

Synd at ting er slik


LonelyMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ditt stempel er verdiløst? Hva du sier eksisterer eller ikke skal ikke bety noen ting for meg? Hvorfor sier du det da?

 

Før jeg svarer på dette så er det en irritasjonsfaktor jeg bare må ta opp med deg, jeg har tatt denne opp med andre også tidligere.

 

Når du skriver "Så ditt stempel er verdiløst" så er dette en påstand fra din side med feil fortegn. Jeg har tidligere beskrevet dette og hvorfor du aldri skal gjøre det.

 

Eksempler:

 

Du er en sau.

Du er en gjeter.

Du er en potet.

 

Dette er påstander.

 

Se nå hva som skjer når jeg legger feil fortegn til det:

 

 

Du er en sau?

Du er en gjeter?

Du er en potet?

 

Nå ligner det veldig på det du skriver med feil fortegn. Dette er påstander med feil fortegn. Det er en metode som brukes for å påstå noe med en sleip tilnærming og reservasjon til å ta feil også. Problemet med det er at om du alltid gjør dette så får du alltid påstå ting du egentlig ikke vet er sant. Om du hele tiden påstår ting og legger spørsmålstegn etter så får du lov å påstå ting som er ukjent, usant eller begge deler.

 

Lær deg å stille riktige spørsmål.

 

"Er ditt stempel verdiløst?" <.- Dette er et legitimt spørsmål, uten forsøk på å påstå noe i samme sveipen.

 

"Vil du svare meg?" <- Dette er et legitimt spørsmål.....

 

Men så over til det du skrev, jeg skal forsøke å forstå det du skriver selv om det er helt feil skrevet. (Forresten, de fleste vet ikke hvorfor de skriver som du gjør, det ligger i underbevisstheten, folk får mer tilfredsstillelse av å påstå noe samtidig som å spørre om påstanden faktisk er sann, men det er veldig latterlig)

 

Når jeg nå leser gjennom en gang til, så er det ingenting for meg å svare likevel, du bruker spørsmålstegn i alle setningene, ingen påstand eller argument, ingenting å svare på. Du får omdefinere innlegget ditt. :nei:

Lenke til kommentar

Her er et eksempel på det jeg sa om feil fortegn:

 

Du er en bondeknøl?

 

Her påstår jeg at vedkommede er bondeknøl, samtidig spør jeg om vedkommede er bondeknøl.

 

Effekten er dette:

 

Jeg får påstå noe om en person uten å ta ansvar for det jeg påstår, fordi spørsmålstegnet reserverer retten til å påstå feil.

 

Det som er latterlig med å påstå og spørre i samme setning er at du dummer deg ut, du påstår noe og så spør du den du påstår mot om det du selv påstår faktisk er sant. Det er latterlig :yes:

Lenke til kommentar

Bare husk det jeg sa om påstander. Du har like mange påstander i forumet som du har spørsmål fordi begge er sammensmeltet. Til syvende og sist vil det se ut som du er en kunnskapsmaskin, en meta-google personifisert som vet alt, men som bare ikke vet alt likevel.

 

Forresten, "det hjelper ikke å bli sint" var først sagt av Simbda, jeg gjentok det han sa.

Lenke til kommentar

Jeg håper guden din straffer meg med sykdom og lidelse så jeg kan hate ham enda mer. Jeg vil heller dø enn å hedre din gud.

 

Man bør avsky gud, ikke oppsøke.

 

Alt du sier har blitt sagt før, av kristne før deg. På tide å komme med noe nytt? Det klarer du nok hvis du er så smart som du selv sier at du er. Hvis du hadde lagt fra deg det infantile ønsket om at alle skal tenke slik du gjør og tro på nøyaktig den guden du tror på så hadde jeg kanskje tatt deg mer seriøst. Misjonering er ynkelig.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg håper guden din straffer meg med sykdom og lidelse så jeg kan hate ham enda mer. Jeg vil heller dø enn å hedre din gud.

 

Man bør avsky gud, ikke oppsøke.

 

Jeg vet ikke om du vil forstå det jeg kommer til å si nå, men dette er min respons til det du nå skriver:

 

Jeg håper jeg en gang kommer til å finne en fuktig mark med mye multebær.

 

Dette er akkurat like tilfeldig og akkurat like relevant som det du skriver. (Hvor kom det fra, undres man) :)

Lenke til kommentar

Du tror kanskje at guden din blir sint og sur hvis du synder, men du kan slappe helt av. Guden din bryr seg ikke, han har nok svin på skogen selv. Det kan jeg garantere.

 

Nå snakker du som om han eksisterer, i omtrent alt du sier finner jeg feil. Det kan være et tegn på at jeg snart må begynne å kutte deg ut. :yes:

Lenke til kommentar

Men det er sant! Jeg har titalls beviser for at Gud ikke bryr seg om mennesker synder eller ikke. Men om du ikke har snakket med Gud så er det ikke rart om du ikke har fått det med deg.

 

Her er en feil igjen, du har ikke beviser for at Gud ikke bryr seg, du har bevis for at der er INGEN som bryr seg, det er en stor forskjell. :yes:

Lenke til kommentar

Du vet like godt som meg at Gud ikke bryr seg om synd. Hvis det du sier om at du snakker med ham virkelig er sant altså.

 

Du kan i det minste lære av å slappe av. Senk skuldrene. Ikke vær redd. Gud bryr seg ikke om du synder.

 

Hvorfor skulle Gud bry seg om du synder?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Men det er sant! Jeg har titalls beviser for at Gud ikke bryr seg om mennesker synder eller ikke. Men om du ikke har snakket med Gud så er det ikke rart om du ikke har fått det med deg.

 

Her er en feil igjen, du har ikke beviser for at Gud ikke bryr seg, du har bevis for at der er INGEN som bryr seg, det er en stor forskjell. :yes:

og hvis Ingen bryr seg, så betyr det også at Gud ikke bryr seg

Nå lyver du igjen, du har tidligere sagt du ikke tror på Gud. Useriøsiteten er gått for langt nå, jeg er nødt til å ignorere deg, det er ikke for å være sleip, men jeg må bruke tiden min mer fornuftig, jeg lærer ingenting av dette her. Jeg er skuffet over at du ikke har noe å lære meg.

her dreit du deg ut, han stilte for vanskelige spørsmål om gud, og du byter emne til at han ikke tror på gud, som om det var noen overaskelse :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...