Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Autoresolve har aldri vært god og er ikke anbefalt (til og med av CA), om du på død og lov ikke vil spille kampene så er det mange spill der ute som kan gi deg samme opplegg som TW der du ikke har slagene og det er mer fokus på "autoresolve".

 

En spennende mod til Napoleon som kommer denne måneden (10/08-13) er The Great War 5.0, ser utrolig bra ut! Har aldri likt skytevåpen i TW serien da slagene mister litt av sjarmen men ja, verdt å prøve!

 

http://www.youtube.com/watch?v=0o96rCiiuOU

Endret av Bahamut
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns Autoresolv er en fin funksjon (bortsett fra at den er på tryne). Ehm, ja...

 

Altså, hvis man må spille hver eneste kamp, tar det lang tid. Mye tid går til loading, oppsetting av soldatene, mye gåing etc.

Så det er fint å kunne Autoresolve kamper som er plankekjøring.

Men nytter jo ikke å ta en kjapp autoresolv, når dine 5000 soldater skal kjempe mot 200 bønder, og du mister 800 kavalerister.

Lenke til kommentar

Autoresolve vil i visse tilfeller gjøre det langt bedre enn hva noen andre kunne klart. Jeg har alltid brukt autoresolve f. eks. når jeg har tatt over byer med en veldig liten garrison, og det er jo nesten latterlig at en hær på noen tusen mann bare mister et par titalls soldater mot en garrison på hundre mann pluss. Dette har jeg aldri klart å gjenskape selv. Mange ganger har jeg også mislykkes fullstendig der autoresolve har vunnet for meg, men mye av dette har kanskje noe å gjøre med at soldater og murer aldri har fungert i Total War-serien --- halvparten står jo bare og kokkelurer... Jeg håper CA har klart å gjøre noe med dette nå.

Lenke til kommentar

Kanskje de endelig dropper tauene som gjør at murer bare sinker deg istendenfor å være en en gigantisk konstruksjon som beskytter de på innsiden.

 

Ja, kanskje en måte å øke vansklighetsgraden er å la AI'en trekke seg tilbake til fort/byer, og gjøre beleiring vanskligere. I virkeligheten tok det gjerne flere år å innta en stor by med bra forsvar (f.eks. Slaget ved Karthago i pr 149 fvt.). Og når de først har brutt gjennom murene, tok det gjerne dager med kamp før slaget var over.

 

Jeg sier ikke at det skal ta 5 timer å innta en by, men gjør det vanskeligere. Kanskje med svekket moral når en blir skutt på fra murene osv.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Er ikke dette vanlig prosedyre for CA, det å legge ut en gameplay-video der man gjør det latterlig dårlig med vilje for å få AI-en til å se bedre ut? Dette blir aldri forhåndsbestilt av meg, det blir kjøpt for en lavere pris litt etter release når noen mods har kommet ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, mener har sett slike videoer før, hvor det er "whops, jeg tapte visst..."

 

Tar vel litt tid før prisen synker?

Samt mods, det tar tid.

 

 

Leste et sted hvor de diskuterte om spillene har blitt lettere å modde eller ei.

Noen som mente at Shogun 2 var den mest moddbare spillet i serien (men ikke lettest av den grunn). Grunnen til at vi ikke har sett så mange mods til Shogun 2 tror jeg, er fordi det er feil setting, samt det tok lang tid før CA gav ut ordentlig mod-tools.

Lenke til kommentar

Hadde vært tøft med et Game of Thrones, Warhammer, eller Lord of the Rings Total War-spill laget av Creative Assembly. Jeg tror kanskje de sitter på en lisens for både Warhammer og Aliens per dags dato. Lurer på om noe spennende kan dukke opp innenfor denne sjangeren men da altså fra en annen IP enn "Total War".

Endret av Brawler
Lenke til kommentar

Liker at kampene mellom 2 units i melee tar mye lengre tid enn hva det gjorde i Shogun 2.

 

Med DMS eller Radious sine MODS så fikser de dette problemet (og mange tusen andre problem)

 

Hadde vært tøft med et Game of Thrones, Warhammer, eller Lord of the Rings Total War-spill laget av Creative Assembly. Jeg tror kanskje de sitter på en lisens for både Warhammer og Aliens per dags dato. Lurer på om noe spennende kan dukke opp innenfor denne sjangeren men da altså fra en annen IP enn "Total War".

 

Vet ikke hva du mente her men det er allerede Warhammer, Game of Throne og Lord of the Ring spill ute som er basert på Medieval 2 Total War. De er ikke laget ifra bunn av CA da om det var det du ville frem til men det er ikke akkurat negativt i mine øyner. Hadde vært gøy å sett LotR i Rome 2 kvalitet men nyere TW spill er vanskeligere å modde, ihvertfall om man snakker om å forandre hele layouten på spillet så jeg tror aldri vi kommer til å se dette skje i Rome 2, bare se hvor få mods det er til Shogun 2 sammenlignet med modene til Medieval 2?

 

Uansett så er Third Age moden til Medieval et utrolig bra spill!

 

http://www.youtube.com/watch?v=HTcNL7dU_vA

 

Anbefaler å spillet Third Age v3.2 sammen med submoden som heter MOS v1.5.

 

Total War Third Age (LotR)

http://www.twcenter....d-Age-Total-War

 

MOS 1.5 til Third Age

http://www.twcenter....-summervacation!

 

Total War Westeros (Game Of Throne)

http://www.twcenter....teros-Total-War

 

Call of Warhammer (Warhammer)

http://www.twcenter....ll-of-Warhammer

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Autoresolve vil i visse tilfeller gjøre det langt bedre enn hva noen andre kunne klart. Jeg har alltid brukt autoresolve f. eks. når jeg har tatt over byer med en veldig liten garrison, og det er jo nesten latterlig at en hær på noen tusen mann bare mister et par titalls soldater mot en garrison på hundre mann pluss. Dette har jeg aldri klart å gjenskape selv. Mange ganger har jeg også mislykkes fullstendig der autoresolve har vunnet for meg, men mye av dette har kanskje noe å gjøre med at soldater og murer aldri har fungert i Total War-serien --- halvparten står jo bare og kokkelurer... Jeg håper CA har klart å gjøre noe med dette nå.

 

Ja, jeg har aldri likt beleiring med mindre jeg har heftige kanoner og kan storme fra flere kanter samtidig. Stige er hat. I Napoleon er det som regel slagmark med mindre fienden har bygd fort, noe som er svært sjeldent. Foretrekker å kjøre autoresolve mot armed citizenry, men det er mer for å spare tid. 800 bønder uten artilleri og kavaleri er rimelig rævkjørte i Napoleonstiden. De resignerer raskt når de blir pepret med howitzer samtidig som de blir beskutt av overlegent infanteri.

Lenke til kommentar

Er ikke dette vanlig prosedyre for CA, det å legge ut en gameplay-video der man gjør det latterlig dårlig med vilje for å få AI-en til å se bedre ut? Dette blir aldri forhåndsbestilt av meg, det blir kjøpt for en lavere pris litt etter release når noen mods har kommet ut.

Enten det, eller så er han utrolig dårlig. Han stod jo bare og så på at linjen hans ble totalt ødelagt, uten å prøve å flanke dem mens han fremdeles hadde kavalleri. Nesten hele kavaleriet hans ble jo drept av Triarii'ene.

 

Fikk samme følelse når man sitter og ser på en venn som holder på å tape i et spill fordi han er ikke er særlig flink, hvor man bare får lyst til å rive kontrollen ut av hendene hans. :p

Lenke til kommentar

Enten det, eller så er han utrolig dårlig.

Kanskje det. I så fall hadde det forklart en del ting -- dersom de er så dårlige at de taper mot AI-en så lett, så er det jo en mulighet for at de selv faktisk tror at AI-en er god og at det ikke er nødvendig å jobbe mer med denne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...