Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Hadde vært gøy å sett LotR i Rome 2 kvalitet men nyere TW spill er vanskeligere å modde, ihvertfall om man snakker om å forandre hele layouten på spillet så jeg tror aldri vi kommer til å se dette skje i Rome 2, bare se hvor få mods det er til Shogun 2 sammenlignet med modene til Medieval 2?

Jeg tror det er flere faktorer som er grunnen til at det er lite med mods til Shogun 2. Spillet i seg selv, er et nisjespill. Rome 2 derimot er mye mer appellerende til massen. Shogun 2 har også et lite kart og lite variasjon av enheter. Vi fikk moddeverktøy av CA langt etter at Shogun 2 var lansert. Noe som også har gjort at flere moddere har gitt opp spillet for lengst. Et større spill som Rome 2, vil ha langt flere tilhengere og moddere som er interessert å modifisere spillet. Nyere spill er riktig nok vanskeligere å modde en gamle spill da nye spill er langt mere komplekst. Vi vet også at modding vil bli støttet av CA for Rome 2. Det betyr forhåpentligvis at det vil bli langt flere moddere til Rome 2.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte på hvorfor Macedonia ikke hadda phalangites, mens hoplites.

 

De brukte kjennerelt lite av de, nesten alle macdkonske infanteri, var phalangites, bare hyapsides var standard hoplites, samt når de hadde allierte eller leiesoldater.

 

De vil ikke vise slike soldater ennå, visstnok. Skal visst være info om Makedonia (inkludert sarissaer) i neste "Rally Point".

Lenke til kommentar

Ser spennende ut, men jeg vet ikke om min gamle pc vil klare brasene spesielt bra, kommer nok uansett til å vente en stund før jeg går til innkjøp. For meg blir Suebi et førstevalg i så fall, selv om det ut fra beskrivelsen virker som de suger. :hmm:

 

Ser at den kunstige intelligensens juksing har blitt diskutert en del her i tråden, spiller Russland i NTW nå (normal/normal) og Danmark har 2 fulle stacks selv om de kun eier to provinser. Om jeg ikke hadde spilt med målet om å få The Imperial Wreath og The Medallion of the Imperial Psychopath hadde nok ting vært noe enklere. :p Kunne selvfølgelig forhandlet fred med de mindre nasjonene men pga. Imperial Wreath ser jeg ikke poenget (bortsett fra Danmark har de jo ikke noen styrker som truer meg). De velstående opprørerne i Østerrike har også to fulle stacks. :hmm:

 

Vet noen forresten om Raging Bear Star er noe man kun får i MP?

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Nå skal jeg male Latine Allierte for romeren, under Den republikanske perioden, før hærene ble proffe

 

Besto alltid en Romersk hær av en Legion og en alliert Legion, legionen besto av romerske borgere, men den allierte besto av nabo provinser som var under inflytesle av roma men ikke en del av den.

De hadde ca. samme struktur som romersk legion med Hastati og Princepies. noen ganger hadde de triarii også, men ikke allltid.

 

Så en romersk her besto MINST av 1 romersk og en alliert legion, så ca. 8400 mann.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er flere faktorer som er grunnen til at det er lite med mods til Shogun 2. Spillet i seg selv, er et nisjespill. Rome 2 derimot er mye mer appellerende til massen. Shogun 2 har også et lite kart og lite variasjon av enheter. Vi fikk moddeverktøy av CA langt etter at Shogun 2 var lansert. Noe som også har gjort at flere moddere har gitt opp spillet for lengst. Et større spill som Rome 2, vil ha langt flere tilhengere og moddere som er interessert å modifisere spillet. Nyere spill er riktig nok vanskeligere å modde en gamle spill da nye spill er langt mere komplekst. Vi vet også at modding vil bli støttet av CA for Rome 2. Det betyr forhåpentligvis at det vil bli langt flere moddere til Rome 2.

 

De fleste moddene til nyere spill er kun forandring av eksisterende layout...

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

"Thread: Confirmed Rome 2 Moddable

by Jack Lusted Replies

 

Views

8,459

Re: Confirmed Rome 2 Moddable

 

We have said that, multiple times.

You can make an entirely new campaign in Shogun 2 since the release of the Assembly Kit."

 

Hvordan lover dette dårligere for Rome 2? Virker jo som det er mulig å gjøre mods i Shogun 2, i alle fall mer enn 'ui' som er nevnt her.

Endret av Brawler
Lenke til kommentar

"Thread: Confirmed Rome 2 Moddable

by Jack Lusted Replies

 

Views

8,459

Re: Confirmed Rome 2 Moddable

 

We have said that, multiple times.

You can make an entirely new campaign in Shogun 2 since the release of the Assembly Kit."

 

Hvordan lover dette dårligere for Rome 2? Virker jo som det er mulig å gjøre mods i Shogun 2, i alle fall mer enn 'ui' som er nevnt her.

 

Jeg vet at CA har sagt (Men nå vet vi alle at CA sier masse tull og tøys for PR sin skyld) at Shogun 2 skal være det letteste spillet i serien å modde men fremdeles er det KUN 2 større mods til shogun 2 etter de årene spillet har vært ute, nemlig Radious og Darth Vaders mod og av disse 2 er det bare Radious som forandrer litt layout med å innføre nye units.

 

Mulig grunn kan være at shogun 2 ikke var en så spennende epoke så mange har kanskje ikke tatt seg tid til å gå tungt inn i å modde Shogun 2.

 

Nå kan det også nevnes at Darth Vader sluttet å modde TW serien etter endel "krangel" med CA, CA liker ikke at folk påpeker feilene de gjør :-)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Jeg vet at CA har sagt (Men nå vet vi alle at CA sier masse tull og tøys for PR sin skyld) at Shogun 2 skal være det letteste spillet i serien å modde men fremdeles er det KUN 2 større mods til shogun 2 etter de årene spillet har vært ute, nemlig Radious og Darth Vaders mod og av disse 2 er det bare Radious som forandrer litt layout med å innføre nye units.

 

Mulig grunn kan være at shogun 2 ikke var en så spennende epoke så mange har kanskje ikke tatt seg tid til å gå tungt inn i å modde Shogun 2.

 

Nå kan det også nevnes at Darth Vader sluttet å modde TW serien etter endel "krangel" med CA, CA liker ikke at folk påpeker feilene de gjør :-)

 

Man kan modde langt mer i dag med Shogun 2 en det man kunne før. Darth Vaders ga opp før Shogun 2 fikk modde-verktøyene tilgjengelig. Grunnen til at det ikke finnes noe særlig mods til Shogun 2 er fordi interessen forsvant lenge før modde-verktøyene ble tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Nå kan det også nevnes at Darth Vader sluttet å modde TW serien etter endel "krangel" med CA, CA liker ikke at folk påpeker feilene de gjør :-)

 

Darth Vader sluttet også delvis fordi han startet sitt eget prosjekt, han bruker kanskje ikke det som den offisielle grunnen, men det er det. Grunnen han oppgir selv er at CA "devalues" arbeidet han gjør. Men han har vært en drittsekk selv og ikke spart på kruttet når han omtaler vanilla total war spill. Det er naturlig at CA svarer på tiltale, når han omtaler CA som amatører og at hans egen modpakke er hva TW burde vært. Han har vært en primadonna, hvorfor bryr han se om at CA forguder han eller ikke? Det er de som spiller Darthmod han burde bry seg om.

 

Hadde du rost en person som snakker dritt om arbeidet ditt? Tvilsomt...

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Man kan modde langt mer i dag med Shogun 2 en det man kunne før. Darth Vaders ga opp før Shogun 2 fikk modde-verktøyene tilgjengelig. Grunnen til at det ikke finnes noe særlig mods til Shogun 2 er fordi interessen forsvant lenge før modde-verktøyene ble tilgjengelige.

 

Så CA sine Shogun 2 modeverktøy ble ikke tilgjengelig før dette året? Siste versjon av DMS (5.0) kom ut februar dette året.......

 

Darth Vader sluttet også delvis fordi han startet sitt eget prosjekt, han bruker kanskje ikke det som den offisielle grunnen, men det er det. Grunnen han oppgir selv er at CA "devalues" arbeidet han gjør. Men han har vært en drittsekk selv og ikke spart på kruttet når han omtaler vanilla total war spill. Det er naturlig at CA svarer på tiltale, når han omtaler CA som amatører og at hans egen modpakke er hva TW burde vært. Han har vært en primadonna, hvorfor bryr han se om at CA forguder han eller ikke? Det er de som spiller Darthmod han burde bry seg om.

 

Kan være enig i noe av det du skriver her MEN, jeg er faktisk enig med Darth Vader på mange områder og ikke bare snakket han om det, han beviste at det faktisk går ann å lage en AI som faktisk fungerer.......og igjen, om en mann kan klare å modde spillet til det bedre så forstår jeg ikke hvorfor ikke CA kunne gjort en litt bedre jobb.

 

Ulmimate General kan nok bli bra :)

 

Hadde du rost en person som snakker dritt om arbeidet ditt? Tvilsomt...

 

Såklart ikke, jeg hadde tatt kritikken til meg....

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Det bekreftes at det er ingen kvinnelige generaler/kamp-enheter, selv for Barbarer-faksjonene. Litt skuffende men det tok vel for mye av budsjettet å animere disse, på tross av hva som ble antydet tidligere. Det man har sett på kampanje-kartet og i blader har altså vært "Agenter".

 

En kone kan likevel være en slags retainer/ancillary for noen generaler, jeg aner ikke om dette bare er en stat-bonus eller noe sånt, som neppe visuelt kommer frem i sanntidsslagene.

 

Gamle nyhet som nevner kvinner i Rome 2

Kvinnekor gjør "voice work" for Barbarians i Rome 2 (kan altså være snakk om Agenter):

http://www.creative-...tal-war-rome-ii

 

Jack Lusted svarer:

What role do women play in Rome II?

There are female agents in the campaign game, and generals can have wives as ancillaries.

http://forums.totalw...4-Jack-Answers!

 

Hva er en "Ancillary" egentlig? Jeg har ikke peiling.

Endret av Brawler
Lenke til kommentar

Jeg vet at CA har sagt (Men nå vet vi alle at CA sier masse tull og tøys for PR sin skyld) at Shogun 2 skal være det letteste spillet i serien å modde men fremdeles er det KUN 2 større mods til shogun 2 etter de årene spillet har vært ute, nemlig Radious og Darth Vaders mod og av disse 2 er det bare Radious som forandrer litt layout med å innføre nye units.

 

Mulig grunn kan være at shogun 2 ikke var en så spennende epoke så mange har kanskje ikke tatt seg tid til å gå tungt inn i å modde Shogun 2.

 

 

Det er ikke kun 2 større mods til shogun 2, det er faktisk langt flere større mods til spillet.

Graver du litt i blant annet:

Link 1: http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?1562-Compilations-and-Overhauls

Link 2: http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?1550-Total-War-Shogun-2-Hosted-Modifications

Link 3: http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?1551-Total-War-Shogun-2-Mod-Threads

 

så finner du en del store mods.

Det er også en kar som har lagt til nye provinser og klaner via en mod (ligger et eller anna sted på TWcenter mod pagen samt steam).

 

Folk har også begynt å tukle med ny landmasse til campaign kartene.

 

Angående få enheter i spillet er det smak og behag =)

 

Shogun 2 har 3 spennende epoker, vil heller si at asiatisk historie ikke er like kjent her i vesten som vår egen historie, dermed vet ikke folk mye om Sengoku jidai for eksempel som det de vet om romertiden og da er det ikke like stor motivasjon til å modde spillet :) Spillet mangler også alle de interessante eventene som utspiltes under de 3 periodene. Politisk drama, relasjoner, heltedåder, umenneskelige handlinger alt blir borte i et spill som konsentrerer seg om å være et spill.

 

Shogun 2 var det første spillet som vi fikk et modden verktøy tilgjengelig til, det tar tid å bli kjent med et slikt verktøy.

Ta elder scrolls serien som har hatt modding og verktøy tilgjengelig siden Morrowind og modding community der har utviklet seg markant siden.

I Rome 2 håper jeg de releaser modding verktøyet tidlig så folk som hoppet over shogun 2 modding kan lære seg verktøyet og lage noen saftig gode mods :) Dette vil også la modding communitiet til Total War utvikle seg til å bli bedre og bedre :)

Lenke til kommentar

...

Jack Lusted svarer:

What role do women play in Rome II?

There are female agents in the campaign game, and generals can have wives as ancillaries.

http://forums.totalw...4-Jack-Answers!

 

Hva er en "Ancillary" egentlig? Jeg har ikke peiling.

Ordet betyr medhjelper. Vil anta det er "traits". Altså når du går på panelet for "den" generalen, ser du hvilke medhjelpere han har. For eksempel "Jøgleren gir +1 moral", "Strategen gir +1 command-star når man ambusher." osv.

Har man to generaler i samme armé, kan man flytte medhjelperne mellom generalene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...