Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pleier å spille de fleste slagene selv, det tar dessverre veldig lang tid. Problemet med autoresolve på very hard er at autoresolve har gitt meg urealistisk dårlige resultater. Når jeg spiller Napoleon så har jeg av en eller annen grunn mye raskere teknologiutvikling enn alle andre slik at jeg har howitzer tidlig. Og da er absolutt alle slag en ren sjarmøretappe. Allikevel klarer altså autoresolve å tape de samme slagene på mine vegne? Pussig.

 

Jeg spiller aldri på very hard, ikke at jeg har noe mot at det er vanskelig, men er kjedelig å spille mot cheating AI, Syns heller de kunne gjøre spiller mer realtisk på vanskeligere grader, så at vanskelighets gradene også var realisme grader.

Lenke til kommentar

Større vanskelighetsgrad = AI får flere anledninger til å jukse med diplomati og blant annet skape hærer ut av intet.

 

Dette er kanskje en av de største utfordringene til Total War; hvordan kan man lage en AI som stimulerer de beste spillernes ønske om utfordring uten at alle reglene skyves til side.

 

Man har fått det til i sjakk. Kanskje noe kan læres der. Spilleren og dataen har samme sett virkemidler, spiller under det samme regelsettet, men likevel kan man få til AI som banker de fleste uten at man ser en ny brikke plutselig dukke opp på skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg spiller aldri på very hard, ikke at jeg har noe mot at det er vanskelig, men er kjedelig å spille mot cheating AI, Syns heller de kunne gjøre spiller mer realtisk på vanskeligere grader, så at vanskelighets gradene også var realisme grader.

 

Jeg skal innrømme at det er en tålmodighetsprøve til tider. Hadde ikke tenkt så mye over det før dere nevnte det, men må innrømme at AI har mistenkelig mange stacks iforhold til ressursene. GB hadde vel plutselig 4 stacks da jeg invaderte de britiske øyer. Og etter hva jeg kan huske så var det ikke særlig økonomisk å ha mer enn maks 2 stacks som GB i Napoleon, gitt at de bare har de britiske øyene og gibraltar.

Lenke til kommentar

Jeg spiller aldri på very hard, ikke at jeg har noe mot at det er vanskelig, men er kjedelig å spille mot cheating AI, Syns heller de kunne gjøre spiller mer realtisk på vanskeligere grader, så at vanskelighets gradene også var realisme grader.

 

Alt annet enn "very hard" synes jeg blir forenklet for meg ihvertfall og enkle spill blir raskt kjedelig.... et eksempel på dette er Metro LL, kjøpte det med en gang det kom ut etter å ha nettopp rundet 2033 og gledet meg STORT til oppfølgeren, klarte såvidt 1-2 timer før jeg la det på hylla og siden det har det blitt kanskje 30 min i ny og ne bare for å finne ut hvorfor jeg la det på hylla.

 

Større vanskelighetsgrad = AI får flere anledninger til å jukse med diplomati og blant annet skape hærer ut av intet.

 

Dette er kanskje en av de største utfordringene til Total War; hvordan kan man lage en AI som stimulerer de beste spillernes ønske om utfordring uten at alle reglene skyves til side.

 

Man har fått det til i sjakk. Kanskje noe kan læres der. Spilleren og dataen har samme sett virkemidler, spiller under det samme regelsettet, men likevel kan man få til AI som banker de fleste uten at man ser en ny brikke plutselig dukke opp på skjermen.

 

Det er synd at de ikke kan fikse dette problemet. Og når folk sier at det er vanskelig å gjøre dette så kan man bare vise til de som modder spillene, de klarer å lage en mer utfordrende og smartere Battle og Campaign AI så hvorfor skal ikke CA klare å gjøre det samme, de sitter jo på kjernen av spillet og kan forandre ALT de vil.

 

Problemet (tror jeg) er at de fleste (public) ikke bryr seg om AI/gameplay og mange er ikke interessert i å spille et spill som er utfordrende. Det er mer fokus på hvordan de germanske hestene ser ut og hvilke elefanter de bruker i spillet, farge er også et stort tema. CA tror at det bare er å pøse på med god grafikk og det er det de ofte spiller på når de viser previews og det funker jo fordi:

 

"They have now more pixles in a single arrow than Rome 1 has in a hole solidoer, and the crowd goes wild!"

 

Ikke forstå meg feil, grafikk er veldig viktig men for meg så kan grafikk og gameplay sammenlignes med utsende og personlighet når det kommer til kjærlighet. Utsende kan starte et forhold men personligheten for det til å vare. Det samme gjelder gameplay og grafikk. Grafikk kan få deg til å like spillet men et gjennomført gameplay kan få deg til å ville spille det om og om igjen. Crysis 3 er et godt eksempel på dette, nydelig grafikk.....but thats it.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke bli lei av rome før trome 2 kommer, så i stede spiller jeg viking mod til Medieval 2.

Den er faktisk veldig bra, slagene varer lenge, og moral er mye viktigere.

 

Når man setter enheter i shieldwall(noe nesten alle enheter kan) gjør de lite skade men tar lite skade, perfekt for å holde en fiende på plass mens du flanker dem.

Lenke til kommentar

For morro skyld spilte jeg gjennom et slag i Napoleon Total war på very hard og sammenlignet resultatet med autoresolve.

 

Her ser dere styrkene som skal kjempe: http://bildr.no/view/ZE9OMnQ3

Som dere ser har jeg en total overlegen hær, de mangler artilleri og jeg har både flere enheter og enheter med mer erfaring fra strid. De har noe mer kavaleri som de kan bruke til å bryte linjen min og med litt flaks sette noe av artilleriet mitt ut av spill, men ikke noe nevneverdig trussel.

 

Spille selv:

http://bildr.no/view/WFJGVFRI

Som forventet var det veldig lett.

 

Autoresolve:

http://bildr.no/view/RU1vTlh3

Hva i helvete?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...