Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Mja, bedre enn Shogun 2, i alle fall. Fikk det aldri til, selv med en overlegen flåte. Auto resolve all the way.

 

Det som var litt skuff i Naval Combat traileren, var at når et skip ikke knuste et annet når det kræsjet, så skjedde det absolutt ingenting. Ikke en lydeffekt en gang. Så, når et stort skip dultet borti et mindre skip, eksploderte det mindre skipet veldig plutselig. Bra potensiale, men kanskje flere stadier av visuell skade hadde gjort susen.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mja, bedre enn Shogun 2, i alle fall. Fikk det aldri til, selv med en overlegen flåte. Auto resolve all the way.

 

Det som var litt skuff i Naval Combat traileren, var at når et skip ikke knuste et annet når det kræsjet, så skjedde det absolutt ingenting. Ikke en lydeffekt en gang. Så, når et stort skip dultet borti et mindre skip, eksploderte det mindre skipet veldig plutselig. Bra potensiale, men kanskje flere stadier av visuell skade hadde gjort susen.

 

Må si meg helt enig. Naval combat har aldri vært det helt store for meg i noen spill og ser ikke ut som at Rome 2 vil forandre det.

Lenke til kommentar

så skikkelig dritkult ut når det store skipet kræsjet inn i det lille og så eksploderte det i tusen biter og alle folka ombord fløy 50 meter i alle retninger ikkesant

 

Det ser faktisk helt forjævlig ut. Neste gang jeg er i en robåt, kommer jeg til å forvente at trevirket skal selv-eksplodere.

 

Det er også dritkult at folka blir kastet oppover før kollisjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Latterlig.

 

Når noen blir truffet av en kjerre i kamp så blir de kastet 30 meter opp i lufta som på tegnefilm.

 

Når noen blir spiddet av et spyd kan de bli løftet (mens boret av spydet) opp i lufta. Hvem er det som klarer å løfte en voksen mann i rustning opp i luften på den måten!?

 

Jeg liker å se soldatene på nært hold, men noen av animasjonene kunne de spart seg. Litt B-action film preg.

 

Hva er det med røykskyene? Hvor kommer røyken fra? Stor røyk-effekt på bakken når noen blir truffet av en pil? Ehh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja de fikk jo kritikk for at folk fløy veggimellom ved å bli sniddet av en hest, for å ikke snakke om ved eksplosjoner. Blir jo helt tegneserie når spillet ellers prøver å være så realistisk som mulig. Dette ble visst tonet ned veldig og ser ingen grunn til at de ikke skulle gjøre det samme ved sjøslag.

 

Hvis ikke har man alltids mods ja, takk Poseidon for PC :)

Lenke til kommentar

Det er litt rart. Er dette et bevisst valg? At de skal være 'realistisk men med humor' eller noe sånt noe?

 

Stor båt sneier liten båt. Liten båt imploderer til pinneved.

Det er nok mest for at ting skal vises bedre på avstand, men jeg tipper at de fleste av oss hadde foretrukket at de tonet det ned noen hakk før release.

Lenke til kommentar

Hey guys, I just wanted to drop in and clear something up regarding ramming.

I've seen some concerns about the lack of impact in some scenarios seen in the naval warfare video; collisions between ships are divided into either being a ramming action or a boarding action. Boarding actions do not result in any large visual impact, whereas ramming will produce wood splinters, hull damage and rocking and tilting of the impacted ship. What was shown in the video was a boarding action, and that's why you didn't see those elements. It's a gameplay distinction that's been made to provide quick information to the player as to what action has been performed, between two scenarios which might otherwise initially look similar.

 

I hope this clears things up a little.

 

Dave

 

LINK

Lenke til kommentar

Usikker på hvor vanlig det var, men det skjedde ihvertfall. Man brukte jo båt for å komme seg fra et sted til et annet. Så en måte å ta en hær på, er å senke skipene de er i.

 

Var en del slag mellom Roma og Carthage på havet. I starten var Carthage overlegne, da disse var flinke til å ramme, og romerne hadde lite erfaring med sjøslag.

Romerne prøvde noe nytt, og det var å fokusere mer på å borde fiendlige skip. Så de fant opp corvus, en bro så man kunne lettere gå over til fi skip.

Disse skipene som hadde bro-greia, var tunge. Så med romernes uflaks på havet, druknet mange tusen grunnet storm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller man da som Carthage, kan man satse stort på sjøstyrker, slik at man får kontroll på Middelhavet. Har man da kontroll på Middelhavet, så kan ingen fiendtlige styrker nå Carthage, bortsett fra vest og øst via land. Da kan man fokusere sine hærstyrker på disse to frontene.

 

Men hvis da fiendtlige styrker klarer å lure seg forbi sjøforsvaret, og går i land i Nord-Afrika, kan det gå virkelig ille.

Lenke til kommentar

 

Men hvis da fiendtlige styrker klarer å lure seg forbi sjøforsvaret, og går i land i Nord-Afrika, kan det gå virkelig ille.

Nå har ikke jeg spilt noe særlig etter Empire, men da trengte man ihvertfall ikke å bekymre seg stort for at AI skulle lande styrker bak frontlinjene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...